تأکید استاندار اصفهان بر شناسایی و معرفی زمینه های دستیابی به اهداف قانون هفتم توسعه در استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، در قالب جلسات همفکری، قانون هفتم توسعه را مرور کنند و هر ظرفیتی که می‌تواند در راستای تحقق اهداف این قانون تعریف شود را شناسایی و راهکارهای عملیاتی ارائه کنند.

شناسه خبر: 174067
تأکید استاندار اصفهان بر شناسایی و معرفی زمینه های دستیابی به اهداف قانون هفتم توسعه در استان اصفهان

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، با تأکید بر زمینه سازی جهت اجرای قانون هفتم توسعه، گفت: جهت حرکت دولت و استان‌ها بر ریل قانون هفتم توسعه به پیش خواهد رفت، از این رو بایستی ظرفیت‌ها و استعدادهای اجرای این قانون در استان شناسایی و تعریف شود.

وی ادامه داد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در قالب جلسات همفکری، قانون هفتم توسعه را مرور کنند و هر ظرفیتی که می‌تواند در راستای تحقق اهداف این قانون تعریف شود را شناسایی و راهکارهای عملیاتی ارائه کنند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در شورای برنامه‌ریزی استان نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در راستای جهت‌گیری صحیح دستگاه‌های اجرایی در تحقق برنامه هفتم توسعه، پیشنهادات خود را ارائه خواهد کرد.

دکتر مرتضوی با اشاره به اینکه اگر دستگاه‌های اجرایی متمرکز به این حوزه ورود نکنند، نتیجه مورد نظر حاصل نخواهد شد، افزود: حوزه تأثیرگذاری استان می‌تواند در سطح ملی نیز دیده و در تدوین آیین‌نامه‌های مورد نیاز نقش استان در نظر گرفته شود.

استاندار اصفهان متذکر شد: به دلیل عدم توجه به همه جوانب در آیین‌نامه های ابلاغی، بعضاً با مشکلاتی مواجه هستیم لذا تصمیم‌گیری در سطح ملی و بدون در نظر گرفتن شرایط استان‌ها است.

وی درخصوص افزایش و ارتقاء بهره‌وری در استان نیز گفت: سازمان ملی بهره‌وری با همکاری وزارتخانه‌ها همکاری‌هایی را تعریف کرده تا از سطح ملی در حوزه‌های مختلف استان‌ها برنامه‌‌هایی را تدوین کند و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی از سطح ملی تصمیم‌گیری می‌شود مشوق‌ها و شرایط اعمال مدیریت با شرایط واقعی استان فاصله خواهد داشت.

دکتر مرتضوی اضافه کرد: با هدف دستیابی و ارتقاء بهره‌وری با همکاری دانشگاه‌های استان ظرفیت‌های موجود شناسایی و براساس مشوق های کاربردی نقشه راه دستگاه‌های اجرایی استان در این حوزه تنظیم شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار