هتل مجلل ۵ ستاره چهارباغ با معماری ایرانی اسلامی در اصفهان افتتاح گردید

در آیین افتتاح اولین هتل ۵ستاره در چهارباغ اصفهان که با حضورعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و دیگر مدیران استانی و شهری برگزار شد، اهمیت جایگاه جهانی و میراثی اصفهان بعنوان قطب گردشگری و ضرورت تحقق وعده های دولت برای احیای زاینده رود و رفع چالش های زیست محیطی مطرح شد.

شناسه خبر: 9872
هتل مجلل 5 ستاره چهارباغ با معماری ایرانی اسلامی در اصفهان افتتاح گردید

درابتدا این مراسم، مجتبی ملااحمدی عضو جامعه خیران مدرسه ساز با ابراز قدردانی از حضور مدیران کشوری و استانی، به تشریح حال و هوای اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان ما متاثر از شدت آلاینده های زیست محیطی، خشکی زاینده رود و تهدیدات فرونشست، حال و هوای خوبی ندارد و در این روزهای سخت که حال اصفهان خوب نیست، شاید افتتاح هتل 5ستاره چهارباغ اصفهان بتواند گامی در توسعه گردشگری استان بعنوان یک صنعت سبز و پاک باشد .

او، اصفهان را مهد تمدن و پایتخت فرهنگ ایرانی اسلامی نامید و گفت: احداث این هتل با همین نگاه از سال 98 در اصفهان آغاز شد که علیرغم شرایط سخت کرونا و نامهربانی هایی که نسبت به صنعت گردشگری پاک و پراهمیت شهر اصفهان وجود دارد، توانستیم براساس زمان بندی تعیین شده، در اول آذرماه 1402 موفق به افتتاح هتل شویم .

ملااحمدی استاد دانشگاه و عضو جامعه خیران مدرسه ساز با اشاره به فعالیت هزاران نفر برای احداث این مجموعه، هزینه پروژه را یک هزارو200میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این هتل در زمینی به مساحت ۳۷۰۰ با زیربنای ۱۷۴۰۰ مترمربع در ضلع غربی چهارباغ عباسی دارای ۱۳۸ اتاق اقامتی با ۳۱۰ تخت و ۲۵۰ مترمربع فضای سبز است. همچنین، چهار سالن پذیرایی و سالن همایش، دو رستوران مسقف، مجموعه آبی و ورزشی، گیم نت و اتاق کودک از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه پنج ستاره است .

به گفته ملااحمدی، با استفاده از برندهای خوب ایرانی در احداث هتل، معماری ایرانی اسلامی و تجهیزات مدرن در هرطبقه با سبک های هنری اصفهان به زیبایی آن افزوده و برای 150نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است .

ملااحمدی خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: کارآفرینان و فعالان اقتصادی اصفهان، میراث ناملموس کشور هستند و لازم است برای حفظ و حراست از سرمایه های اقتصادی و اجتماعی تلاش شود .

در ادامه، حمید رضا محققیان سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، تلاش اخوان ملااحمدی در احداث این مجموعه در اصفهان را ستودنی خواند و گفت: در اصفهان 22هزار اثر شناخته شده داریم که 1800 اثر ثبت جهانی شده و اضافه شدن دیگر آثار به ثبت جهانی، جایگاه میراثی اصفهان و ظرفیت گردشگری را مطرح می سازد .

محققیان با اشاره به 1000مرکز اقامتی مدرن و سنتی، خانه های تاریخی و هتل ها بعنوان منابع درآمدی، از فعالیت 70هزار هنرمند در استان اصفهان و 200رشته هنری فعال خبر داد و افزود: نمایشگاه گردشگری اصفهان، رویدادهایی همچون جایزه مصطفی و مناسبت های مختلف یادواره 370شهید 25 آبان بیانگر فرهنگ و تمدن و مقاومت مردم اصفهان است .

او در صحبت از تدوین کتاب فیروزه های سرخ که حاوی اطلاعات تاریخی حملات وحشیانه عراق و آسیب هایی که به میراث فرهنگی و آثار باستانی اصفهان وارد شده است، گفت: در 37 روز شاهد 38بار بمباران شهر اصفهان و بودیم که در این کتاب و کتاب دیگری به رشته تحریر درآمده است .

در ادامه افتتاحیه استاندار اصفهان نیز ، اقدام اخوان ملااحمدی را ظرفیت جدیدی برای گردشگری استان توصیف کرد و گفت: اکنون به دلایل شرایط آلودگی هوای اصفهان و مشکلات زیرساختی محیط زیست، امکان توسعه صنایع در اصفهان وجود ندارد و طبق سند آمایش، تحقق اقتصاد دانش بنیان و گردشگری می تواند به توسعه استان کمک نماید .

سیدرضا مرتضوی با اذعان به اینکه در تقویت زیرساخت های گردشگری و معرفی پتانسیل های فراوان گردشگری و میراثی اصفهان غفلت کرده ایم که جای غبطه دارد، یادآور شد: میهمانان خارجی فاصله ای بین اصفهان و شهرهای معروف دنیا تعریف می می کنند و در شگفتی می مانند که چرا برای توسعه گردشگری استان اصفهان و استفاده از این فرصت کاری نکرده ایم .

او با تاکید بر اولویت گردشگری استان اصفهان، توسعه ظرفیت ها به همت بخش خصوصی و اجتناب از تمرکزگرایی را لازمه تفویض اختیار به استان ها و رشد اقتصادی اعلام کرد .

سرانجام، عزت الله‌ ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساخت هتل 5ستاره چهارباغ اصفهان و مدیریت خاص آن را ارزشمند خواند و گفت: اصفهان بی‌تردید عروس میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران است، لذا انتظار داریم با همراهی مسئولان، نمایندگان مجلس و همت بخش خصوصی در این شرایط که زاینده رود و مشکلات زیست محیطی دغدغه جدی مردم اصفهان است، بتوانیم اصفهان را نجات دهیم و بهتر از گذشته به جهان معرفی کنیم .

او افزود: استان اصفهان قطب گردشگری ایران است و امیدواریم بیش از گذشته شاهد رشد هتل‌سازی در این استان باشیم .

ضرغامی با اشاره به اینکه شاهد نواختن موسیقی در مجاورت زاینده رود بوده است، بیان کرد: مردم نیاز به این دارند که در کنار آنها باشیم و حتی نواختن موسیقی آنها نیز ایرادی ندارد، حتی اگر نوازنده خانم باشد، خلاف شرع نیست . وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی در اصفهان نتوانسته بودیم یک هتل 5 ستاره بسازیم که خوشبختانه با سرمایه گذاری برادران ملا احمدی این اتفاق مهم در شهر اصفهان محقق شد .وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی افزود :دربرخی از کشورهای همسایه ایران ،سرمایه گذاری های سنگینی در حوزه هتل سازی وواحدهای اقامتی انجام شده است ،لذا باید تلاش کنیم تا ایران نیز به این سمت حرکت کند و وزارت میراث فرهنگی حامی بخش خصوصی در حوزه راه اندازی مراکز تفریحی وگردشگری است .

علی قاسم زاده، شهردار اصفهان نیز در صحبت های خود از ظرفیت جدیدی که با ساخت این هتل به اصفهان اضافه شده است، از خانواده ملااحمدی که نام خود را در قلب نصف جهان ثبت و ضبط نمودند، تقدیر کرد .

او با بیان آنکه شهرداری اصفهان با تسهیلات ویژه، فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن نموده، توصیه کرد که سرمایه گذاران هوشمندانه عمل نمایند. زیرا در سالهای آتی، هتل های بیشتری در اصفهان افتتاح خواهند شد .

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار