«مسکن» اولویت وزارت راه و شهرسازی نیست‌

نهضت ملی مسکن زیر نگاه بنگاه دارانه بنیاد مسکن

آمارهای دقیق و رسمی در مورد مسکن وجود ندارد. وزارت راه و شهرسازی عمده مسئولیت ساخت مسکن را به بنیاد مسکن تفویض کرده است که این بنیاد نگاه بنگاه داری به مسکن دارد.

شناسه خبر: 4947
نهضت ملی مسکن زیر نگاه بنگاه دارانه بنیاد مسکن

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مجلس با انتقاد از عملکردها در نهضت ملی مسکن، گفت: برای اجرای پروژه مسکن مهر، دولت وقت تلاش مضاعف داشت، همه فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، استانداری‌ها و شورای عالی مسکن در کنار وزیر وقت، شبانه‌روز تلاش کردند، اما در نهضت ملی مسکن، اهتمام چندانی از سوی برخی بخش‌‌ها وجود ندارد.

به گفته وی،‌ اشکال اساسی این است که اولویت وزارت راه و شهرسازی، مسکن نیست، نظام تصمیم‌گیری و عملیاتی کردن تصمیم‌ها براساس یک کار جهادی در عمل نیست.

این نماینده مجلس گفته بود: نکته مهم در این حوزه این است که اساسا آمار دقیق و رسمی در این زمینه وجود ندارد، بخشی از آمارهای موجود هم ارزش اتکا ندارد و عملا کار خاصی اتفاق نیفتاده است‌، وزارت راه و شهرسازی عمده کار را به بنیاد مسکن تفویض کرده است، ‌بنیاد مسکن هم در حوزه ساختمان‌سازی نگاه بنگاه‌داری دارد‌ تا خانه‌دار کردن مردم و از طرفی افرادی هم که در حال حاضر در طرح، ثبت‌نام انجام داده‌اند، نه قرار دادی با آن‌ها بسته شده و نه افراد اطمینانی از خانه‌دار شدن دارند.

‌بر اساس آمار رسمی با گذشت‌ 2 سال از وعده ساخت 4 میلیون واحد مسکونی تا کنون تنها 1.3 میلیون مسکن در حال ساخت است و این آمار با وعده یاد شده که نیاز بازار مسکن و تکلیف قانونی است، فاصله دارد.

منبع: فارس.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار