نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای

حتما در این سال‌ها دیده‌ایم که چگونه افراد از سراسر کشور مشتری پیدا می‌کنند. اما در این میان کسب‌وکارهایی هم هستند که امکان ارسال کالاها را به مناطق دوردست ندارند و یا نیاز دارند مشتری در محل کسب آن‌ها حضور داشته باشد. به نظر شما تکلیف این گونه از کسب‌وکارها چیست؟

شناسه خبر: 15464
نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای

یک جواب خیلی ساده، پربازده و کم‌خرج برایتان داریم و آن ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای است. در این مقاله قصد داریم این روش و ابزار تبلیغات را با هم بررسی کنیم. پس اگر کسب‌وکار شما هم نیاز به حضور مشتری دارد با ما همراه باشید.

روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای

به‌طور کلی امکانات و روش‌های متفاوتی برای ارسل اس ام اس تبلیغاتی به یک مکان خاص وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خودش را دارد. همچنین این روش‌ها هریک برای نوع خاصی از کسب‌وکار مفید است و روشی که مثلا برای باشگاه سودآور است، ممکن است برای یک رستوران چندان کارآمد نباشد. در ادامه مقاله به این روش‌ها خواهیم پرداخت.

ارسال پیامک منطقه‌ای با استفاده از کدپستی

یکی از روش‌های ساده برای تبلیغات منطقه‌ای، ارسال پیامک بر اساس کدپستی است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید رنج کد پستی (سه تا پنج رقم ابتدایی کدپستی) یک منطقه را در سامانه پیامکی وارد کنید و سپس برای شماره‌های همراه اول و ایرانسل ثبت شده درآن محدوده جغرافیایی پیامک ارسال کنید. این نوع از ارسال، نوعی از پیامک انبوه محسوب می‌شود.

پیامک منطقه ای با استفاده از نقشه

حالا ممکن است با خود بگویید اگر کدپستی جایی که می‌خواهیم برای آن تبلیغات بفرستیم را نداریم چه باید کرد؟ جای هیچ نکرانی نیست! سامانه‌های پیامک برای 17 کلان‌شهر ایران نقشه کاملی دارند که با کلیک کردن روی نقشه و مشخص کردن محدوده می‌توانید مشخص کنید به چه تعداد شماره موبایل پیامک ارسال شود.

این قابلیت در شهرهای بزرگ ایران فعال است و کار را برای کسانی که می‌خواهند در محدوده کسب‌وکار خود مشتریان جدید جذب کنند، بسیار مناسب است.

ارسال اس ام اس تبلیغاتی با استفاده از بانک شماره موبایل

اگر کدپستی محدوده مورد نظر را ندارید و حوصله ندارید روی نقشه بگردید، دیگر ساده‌ترین راه برای شما ارسال پیامک با استفاده از بانک شماره موبایل است. در بانک شماره موبایل، صدها شاخه مختلف از استان‌ها و شهرهای متفاوت وجود دارد. حتی می‌توانید مشخص کنید در آن شهر و استان خاص پیامک فقط به آقایان برسد یا فقط به بانوان. یعنی علاوه‌بر ارسال پیامک منطقه‌ای، ارسال اس ام اس براساس تفکیک جنسیت هم داشته باشید.

این نوع از ارسال که هم منطقه را مشخص می‌کند و هم جنسیت دریافت‌کنندگان را برای کسب‌وکارهایی مانند آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، باشگاه‌ها و استخرها، مراکز ماساژ، سالن‌های زیبایی و غیره کاربرد بسیار زیادی دارد. زیرا این گونه از کسب‌وکارها نه تنها نیاز دارند مشتریان به آنان رجوع کنند؛ بلکه این مشتریان باید از جنسیت خاصی هم باشند.

ارسال پیامک تبلیغاتی با استفاده از قابلیت lbs

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که وقتی وارد محل خاصی می‌شوید پیامکی برایتان ارسال شود؟ یکی از مثال‌های ملموس برای این مورد، پیامک مراکز اقامتی و هتل‌ها است. مثلا هنگامی که وارد منطقه توریستی شهر شیراز یا اطراف حرم می‌شوید، یک پیامک از طرف هتل‌های نزدیک دریافت می‌کنید. این نوع از ارسال پیامک منطقه ای ، پیامک زنده یا lbs نام دارد.

ارسال پیامک زنده یکی از راه‌های بسیار مدرن ارسال پیامک انبوه و منطقه‌ای است. این نوع از ارسال بسیار دقیق و جزئی هم هست و می‌توانید مشخص کنید مشتریان هدفتان چه ویژگی‌های خاصی داشته باشند. مثلا زن باشند یا مرد، در چه بازه سنی باشند، سیستم عامل گوشی هوشمند آنان چه باشد و غیره. البته دقت کنید که ارسال پیامک زنده فقط به مشترکین همراه اول ارسال می‌شود.

اس ام اس تبلیغاتی با استفاده از دکل مخابراتی ایرانسل

از دیگر راه‌های بسیار هدفمند و موثر تبلیغاتی در یک منطقه خاص، ارسال پیامک با استفاده از دکل مخابراتی ایرانسل یا همان bts است. دکل‌های ایرانسل که مشترکین معمولی ایرانسل با استفاده از آن با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، تماس می‌گیرند و از اینترنت استفاده می‌کنند، یکی از راه‌های بسیار مدرن برای ارسال پیامک است.

این دکل‌ها هر 15 روز یک بار بین ساعت 12 تا 2 نیمه شب آپدیت می‌شوند و با این حساب می‌توان تقریبا مطمئن بود افرادی که پیامک به آنان ارسال می‌شود، در همان محدوده سکونت دارند. این نوع از ارسال اس ام اس منطقه‌ای برای کسب‌وکارهایی مانند رستوران‌های بیرون‌بر حرف ندارد.

مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای

تا اینجای مقاله روش‌های ارسال پیامک در یک محدوده و منطقه خاص را بررسی کردیم. اما به نظر شما این نوع از ارسال چه مزایایی دارد؟ اصلا چرا باید اس ام اس تبلیغاتی منطقه ای ارسال کرد؟

تبلیغات هدفمند

یکی از اصول مهم بازاریابی این است که برای کسانی تبلیغ کنید که احتمال دارد از شما خرید کنند. حالا فرض کنید پیامک تبلیغاتی یک آرایشگاه برای شما آمده که ده کیلومتر با محل زندگی‌تان فاصله دارد و یک آرایشگاه که در همان محله زندگیتان قرار دارد. شما برای استفاده از خدمات، کدام یک از این دو را انتخاب می‌کنید؟

با استفاده از پیامک منطقه‌ای، هدفمند و با درنظر داشتن مشتریان احتمالی خود پیامک ارسال می‌کنید و نه تنها فروش خود را بالاتر می‌برید، بلکه در هزینه و وقت خود هم صرفه‌جویی کرده‌اید.

یادگیری آسان

بازاریابی و مارکتینگ به خودی خود یک تخصص مشکل به شمار می‌رود و اغلب افراد بدون دانش قبلی نمی‌توانند وارد این حوزه‌ها شوند. اما یکی از نکات مثبت ارسال پیامک منطقه‌ای یادگیری و ارسال ساده آن است. یعنی هر کسی می‌تواند با استفاده از آموزش‌های سایت‌هایی مانند ملی پیامک ، بازاریابی پیامکی را یاد بگیرد و انجام دهد. این وب‌سایت در وبلاگ خود تجربه سال‌ها اس ام اس مارکتینگ را نوشته و با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.

هزینه مقرون‌به‌صرفه

به‌طورکلی ارسال پیامک در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغات کم هزینه‌تر اما کارآمدتر است. تبلیغات محیطی مانند بنر و بیلبورد را در نظر بگیرید که در معرض خرابی و آسیب‌های محیطی هم هستند و هزینه بالایی هم دارند. از آن طرف پخش تیزرهای تبلغاتی در تلوزیون هم هزینه سرسام آوری دارد و کار هر کسی نیست. چاپ بروشور و تراکت هم که هم پرهزینه است و هم اغلب افراد آن‌ها را نخوانده به سطل زباله می‌اندازند.

ارسال پیامک تبلیغاتی چه به صورت منطقه‌ای باشد چه از روش‌های دیگر، یکی از کم هزینه‌ترین راه‌های تبلیغات است. این ابزار بازاریابی کم ریسک، برای کسب‌وکارهای کوچک حکم یک سکوی پرتاب را دارد.

خلاصه و نتیجه‌گیری

ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای یک ابزار کارآمد و هزینه‌کم برای جذب مشتریان در مناطق مختلف است. این روش‌ها به شما امکان می‌دهند تا مخاطبان هدف خود را با دقت انتخاب کرده و تبلیغات خود را به صورت هدفمند و موثر ارسال کنید. از مزایای این روش‌ها می‌توان به تبلیغات هدفمند، یادگیری آسان، و هزینه مقرون‌به‌صرفه اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار