ورود بازرسان وزارت کشور و راه و شهرسازی به طرح مسکن ملی کرمان

مسکن ملی کرمان عقب ماند

بازرسان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در حالی از پروژه‌های طرح نهضت مسکن ملی کرمان بازدید کردند که بنا به گفته محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، استان این طرح عقب‌ماندگی‌هایی دارد.

شناسه خبر: 6011
مسکن ملی کرمان عقب ماند

شورای مسکن استان کرمان در حالی ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ مردادماه‌ برگزار شد که بازرسان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی نیز بعد از بازدید از پروژه مسکن ملی شهر کرمان در این جلسه حضور داشتند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات پروژه‌ها قرار گرفتند.

بازرسان در این جلسه با انتقاد از اجرای نامطلوب طرح مسکن ملی در کرمان بعد از حدود ۲ سال از آغاز این طرح بر اجرای هرچه سریع‌تر مسکن ملی با تامین زمین مورد نیاز و اعطای تسهیلات بانکی تاکید کردند.

در همین حال معاون عمرانی استاندار کرمان در این جلسه اظهار داشت: گروه بازرسی از وزارت کشور و راه و شهرسازی برای موضوعات مرتبط با سایت‌های طرح مسکن ملی و مشاوران املاک و بنگاه‌ها به استان‌ها مراجعه و گزارش تهیه می‌کنند تا نواقص مشخص و اصلاح شود.

سید مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی ادامه داد: ۲۳۷ هزار و ۹۱۱ نفر برای مسکن ملی ثیت‌نام کردند که ۵۳ هزار و ۴۸۵ نفر تایید نهایی شدند و ۲۲ هزار و ۱۲۰ نفر تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی ابراز داشت: ۲۸ هزار و ۹۴۱ افتتاح حساب برای مسکن‌ ملی در استان کرمان انجام شده است و ۷۶ درصد متقاضیان نیز واریز وجه هم داشته‌اند.

آیت‌اللهی‌موسوی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۴۰۴ پروانه مسکن ملی در شمال استان کرمان اخذ شده است، گفت: یک هزار و ۵۰۸ واحد در مرحله پایان کار هستند.

وی ادامه داد: ۳۹۲ بازرسی از املاک استان کرمان انجام شده که ۲۵ مورد پلمب و ۴۴۰ مورد جریمه شده‌اند و این شرایطی‌ست که یک هزار و ۹۹۸ مشاور املاک داریم و ۵۲۷ واحد غیرقانونی مشاور املاک در استان فعال هستند.

رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: ۲۰۱ هزار و ۴۰۷ نفر برای مسکن‌ملی در شمال کرمان ثبت‌نام کردند که ۴۹ هزار و ۱۲۵ نفر تایید شده‌اند.

وی بیان کرد: چهار شهر در استان کرمان بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و بیشترین ثبت‌نام‌ها در همین شهرهاست و شهر کرمان ۴۰ درصد مسکن ملی استان را دارد.

حافظی از الحاق اراضی به ۲۳ شهر در استان کرمان خبر داد و افزود: الحاق اراضی با ۱۸ شهر دیگر هم در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز اظهار داشت: ۳۶ هزار و ۴۹۵ نفر متقاضی مسکن ملی در جنوب استان کرمان داریم و یک هزار و ۱۳۱ واحد خودمالک شهری هستند و ۲ هزار و ۲۶۶ پروژه مسکن ملی را در جنوب استان کرمان آغاز کرده‌ایم در شهر جیرفت فقط مشکلات زیادی در زمینه مسکن ملی داریم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر