مزایای مصرف پسته تازه نسبت به پسته‌های صنعتی

مزایای مصرف پسته به‌عنوان یک آجیل پرطرف‌دار و محبوب بسیار زیاد است و گنجاندن این محصول در رژیم غذایی، تأثیر ویژه‌ای بر سلامت بدن دارد. پسته تازه به دلیل داشتن رطوبت و آب میان‌بافتی، کاملاً نرم است و طعم شیرین ملایم و مطبوعی دارد. اما برای ایجاد طعم بهتر در این محصول، به روش‌های مختلف آن را فراوری می‌کنند که در این فرایند آب میان‌بافتی پسته خشک و مغز آن ترد و شکننده می‌شود.

شناسه خبر: 16411
مزایای مصرف پسته تازه نسبت به پسته‌های صنعتی

پسته تازه نسبت به پسته‌های صنعتی محبوبیت کمتری دارد. چراکه اغلب مردم به دلیل بافت ترد و طعم بهتر پسته صنعتی، علاقه بیشتری به استفاده از این محصول دارند. غافل از اینکه پسته تازه نسبت به پسته‌های صنعتی مزایای بیشتری به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم راجع به فواید مصرف پسته تازه صحبت کنیم. اگر قصد خرید پسته دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

ارزش غذایی پسته تازه

مصرف پسته تازه به دلیل غنی‌بودن از انواع املاح معدنی و ویتامین‌ها و همچنین برخورداری از اسیدهای چرب غیراشباع فواید بسیاری برای بدن دارد. اما این موضوع به این معنا نیست که بیش از حد تعادل از این محصول استفاده کنیم. به‌طورکلی افرادی که به بیماری‌های خاصی مانند فشارخون مبتلا نیستند و از سلامت عمومی مناسبی برخوردارند، مجازند که در طول روز ۳۰ تا ۴۵ عدد پسته مصرف کنند. مواد غذایی موجود در ۱۰۰ گرم پسته تازه به شرح زیر است.

مواد مغذی

مقدار

انرژی

۵۶۲ کیلوکالری

کربوهیدرات

۲۷.۵۱گرم

پروتئین

۱.۰۳ گرم

چربی کل

۴۵۰۳۹ گرم

کلسیم

۵۲ میلی‌گرم

آهن

۳.۹۲ میلی‌گرم

فسفر

۴۹۰ میلی‌گرم

پتاسیم

۱۰۲۵ میلی‌گرم

منگنز

۱۰۲ میلی‌گرم

مزایای مصرف پسته تازه

مصرف بسته تازه به دلیل ارزش غذای بالایی که دارد، نقش مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف و به‌طورکلی سلامت بدن ایفا می‌کند. اما پسته صنعتی به دلیل قرارگرفتن در مراحل مختلف فراوری، بخشی از ارزش غذایی و فواید خود را در طول این فرایند از دست می‌دهد و ارزش غذایی آن کاهش پیدا می‌کند. البته مصرف پسته صنعتی هم فواید خاص خود را دارد؛ اما در مقایسه با پسته تازه، مزایای مصرف آن کمتر است. در ادامه با برخی از فواید مصرف پسته تازه آشنا می‌شویم.

  • مزایای پسته تازه برای خانم‌ها
  • فواید پسته تازه برای آقایان
  • کاهش فشارخون
  • پیشگیری و درمان کبد چرب

مزایای مصرف پسته برای خانم‌ها

خانم‌ها به طور شایع از مشکل کم‌خونی و فقر آهن رنج می‌برند و دائماً با عوارض این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. خرید پسته تازه و مصرف این محصول به دلیل غنی‌بودن از آهن، مس و ویتامین B6، می‌تواند در درمان مشکل کم‌خونی به شدت مؤثر باشد. همچنین فیبر موجود در مغز پسته از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند و برای بهبود عملکرد سیستم گوارش بسیار کمک‌کننده است.

یکی از مهم‌ترین مزایای مصرف پسته تازه برای خانم‌ها، محافظت از پوست، جلوگیری از ابتلا به پیری زودرس و کمک به شادابی و نشاط آن است. همچنین ترکیبات موجود در این محصول مقاومت بدن را در برابر ابتلا به سرطان دهانه رحم و سرطان سینه افزایش می‌دهد.

از آنجا که خانم‌ها طی دوره بارداری و شیردهی بخش زیادی از کلسیم بدن خود را از دست می‌دهند، معمولاً بیشتر از آقایان به پوکی‌استخوان و مشکلات دهان و دندان مواجه می‌شوند. مصرف پسته در این زمینه نیز برای خانم‌ها بسیار سودمند خواهد بود. پسته به علت غنی‌بودن از کلسیم و فسفر می‌تواند برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها مؤثر واقع شود. از دیگر فواید مصرف پسته تازه برای خانم‌ها می‌توان به تسکین و کاهش علائم تخمدان پلی‌کیستیک اشاره کرد که این موضوع به وجود اسیدهای چرب سالم در این محصول مربوط می‌شود.

مزایای پسته برای مردان

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پسته باعث افزایش میل جنسی در آقایان می‌شود و اختلالات نعوظ را به شکل ویژه‌ای درمان می‌کند. در واقع اگر در رژیم غذایی آقایان روزانه یک‌مشت پسته تازه قرار بگیرد و این میزان مصرف به مدت ۳ هفته ادامه پیدا کند شاهد تقویت قوای جنسی در آقایان خواهید بود. همان‌طور که می‌دانید آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. یکی دیگر از خواص مصرف پسته تازه برای آقایان، کمک به کاهش سطح کلسترول خون، کاهش استرس، افزایش آنتی‌اکسیدان در خون و خواص ضدالتهابی است که در نهایت ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد.

کنترل فشارخون

خرید پسته تازه و مصرف این محصول به‌ویژه در سنین کودکی بسیار ارزشمند است؛ چراکه این محصول جزو تنقلات فوق‌العاده سالم و مقوی محسوب می‌شود. پسته به‌خصوص نوع تازه آن، منبعی غنی شده از انواع آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای قلب است که به افزایش قابلیت ارتجاعی رگ‌های بدن کمک می‌کند و در نهایت باعث کاهش فشارخون می‌شود. علاوه‌برآن، وجود منیزیم، کلسیم و پتاسیم در مغز پسته تازه باعث کنترل فشارخون شده و نقش تنظیم‌کننده فشار را بر عهده دارد؛ بنابراین اگر به فشارخون مبتلا هستید یا از بیماری‌های قلبی رنج می‌برید استفاده از پسته آن هم به صورت تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

درمان و پیشگیری از کبد چرب

بیماری کبد چرب که امروزه بسیار شایع شده است در اثر تجمع مقدار زیادی چربی در بافت‌های سلولی کبد اتفاق می‌افتد. داشتن یک رژیم غذایی مناسب و تغذیه صحیح و اصولی، در کاهش اثرات این بیماری و درمان آن بسیار مؤثر است. جالب است بدانید که خرید پسته احمد آقایی و مصرف این محصول برای درمان کبد چرب بسیار توصیه می‌شود. چراکه پسته سرشار از فیبر است و فیبر در درمان کبد چرب نقش مؤثری دارد.

مصرف پسته علاوه بر اینکه موجب درمان کبد چرب می‌شود، به‌عنوان یک عامل بازدارنده، برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری نیز بسیار تأثیرگذار است. ترکیبات ارزشمندی که در این مغز خوشمزه و غنی وجود دارند از تجمع چربی اضافی در بدن و به‌خصوص در کبد جلوگیری کرده و از ابتلا به این بیماری پیشگیری می‌کند.

خرید پسته تازه از فروشگاه‌های معتبر

برای خرید پسته تازه یا انواع پسته‌های صنعتی می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌ها و مراکزی که این محصول را عرضه می‌کنند مراجعه کنید و پس از بررسی عواملی مانند رنگ، بو، طعم، بسته‌بندی، شرایط نگهداری و... نوع مرغوب این محصول را خریداری کنید. اما در خریدهای اینترنتی که شرایط لازم برای بررسی حضوری محصول وجود ندارد، باید با مراجعه به سایت‌های معتبر و قابل‌اعتماد اقدام کنید. هایپر پسته مرکزی معتبر و خوش‌نام در زمینه فروش انواع پسته و خشکبار است. شما می‌توانید از طریق این سایت، خرید خود را باکیفیت عالی و قیمت مناسب و استثنایی انجام دهید. ضمناً خرید پسته احمد آقایی که یکی از بهترین انواع پسته در ایران است از طریق این فروشگاه به‌راحتی امکان‌پذیر است.

سخن پایانی

در این مقاله راجع به مزایای مصرف پسته تازه صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم، پسته تازه و پسته صنعتی هر دو ارزش غذایی بالایی دارند و مصرف آن‌ها به دلیل برخورداری از انواع و اقسام ویتامین‌ها و املاح معدنی‌ مغذی، برای بدن مفید است. اما میزان این ترکیبات در پسته تازه بیشتر است. چرا که پسته‌های صنعتی تحت فرایند فراوری‌شدن در کارخانه‌ها، بخشی از ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند. اگر قصد خرید پسته دارید برای تهیه پسته مرغوب و تازه به فروشگاه‌های نام‌آشنا مراجعه کنید و این محصول را از مراکز معتبر بخواهید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار