وزارت جهاد کشاورزی در راس واگذاری اراضی مازاد به طرح نهضت ملی مسکن

شناسایی ۵ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت علوم در راس واگذاری اراضی مازاد به طرح نهضت ملی مسکن هستند.

شناسه خبر: 6426
شناسایی ۵ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن

ارسلان مالکی گفت: ۵هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شناسایی شده و طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی دستگاه‌ها اراضی خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و در صورت‌عدم تمکین سند این اراضی به وزارت راه وشهرسازی خواهد خورد.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، وزارت جهاد همکاری خوبی تا به امروز داشته است و در راستای تشویق دستگاه‌ها برای واگذاری اراضی اعلام کرده‌ایم که ساخت مسکن در اراضی واگذار شده دستگاه‌ها با کارکنان آن‌ها است. دستگاه‌ها را برای واگذاری اراضی ملزم کرده‌ایم و اعلام شده اولویت با کارکنان خود دستگاه‌ها است و اگر دستگاهی زمین قرار دهد اولویت ساخت مسکن با کارکنان دستگاه است که در این بین وزارت جهاد همکاری خوبی داشته است بخشی از اراضی مربوط به دانشگاه‌ها است و تا به امروز هزار هکتار شناسایی شده اما تا الان نتوانستم استفاده کنیم به طوری که سند گرفته شده اما امکان ساخت وجود ندارد و طبق توافق با وزارت علوم اعلام شده ساخت این واحدها برای کارکنان باشد.

او در پاسخ به سوال دیگر در خصوص مسکن مهر گفت: ۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که ساخت وساز شروع شده اما فاقد متقاضی است که به نهصت ملی مسکن متصل می‌شود و تعدادی از واحدهای هم مشکل حقوقی داشته‌اند واگر مشکل حقوقی آن‌ها حل شود سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

منبع: خبرنگاران جوان

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار