سند کاهش آلودگی هوا با افق ۵ ساله در شورای عالی محیط زیست تدوین شد

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: سند کاهش آلودگی هوا با افق ۵ ساله در شورای عالی محیط زیست تنظیم شد که همه دستگاه‌ها مکلفند بر اساس این سند و قانون هوای پاک عمل کنند تا به هوای سالم برسیم.

شناسه خبر: 13798
سند کاهش آلودگی هوا با افق ۵ ساله در شورای عالی محیط زیست تدوین شد

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در نشست هم‌اندیشی متخصصان و مسئولان حوزه سلامت با محوریت ارائه راهکار برای کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آن بر سلامت محیط و جامعه اظهارداشت: قرارگاه عملیاتی با توجه به ابرچالش‌هایی مانند آلودگی هوا، کمبود منابع آبی، فرونشست زمین در استان اصفهان تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در سطح کلان شده که تصمیم گیری‌های آن در شورای عالی محیط زیست در حال پیگیری است.

وی افزود: استان اصفهان تنها استانی است که مطالعات دقیقی را توسط دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان انجام می‌دهد، سند کاهش آلودگی هوا با افق ۵ ساله در شورای عالی محیط زیست تنظیم شد که همه دستگاه‌ها مکلفند بر اساس این سند و قانون هوای پاک عمل کنند تا به هوای سالم برسیم.

شیشه فروش با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست اقدام برای کاهش آلودگی هوا تشریح کرد: بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله ۵هزار تاکسی و تسریع در افتتاح خط ۲ مترو، استانداردسازی طرح جامع زیست محیطی ذوب آهن، خروج نیروگاه شهید منتظری به شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان و ایجاد طرح دولت الکترونیک برای کاهش تردد‌های غیرضروری از این اقدامات است.

مدیرکل مدیریت بحران ادامه داد: طبق مصوبه کنوانسیون آب و هوا در ۴ سال باید یک میلیارد نهال کاشته شود که سهم استان اصفهان ۲۰ میلیون است که ظرفیت کاشت ۱۰۰ میلیون نهال در استان وجود دارد، در سال ۱۴۰۲، ۲ میلیون درخت کاشته شده که تا پایان سال به ۳ میلیون خواهد رسید.

وی در خصوص ناوگان حمل و نقل تصریح کرد: استاندارد سازی بخش حمل و نقل در دست اقدام است که باید دولت و وزارت صمت برای خروج خودروهای فرسوده اقدام کنند و تسهیلاتی برای نوسازی این دستگاه‌ها به صاحبان آنها پرداخت کنند.

شیشه فروش با اشاره به ایستادگی مدیریت بحران در برابر مازوت سوزی در زمان آلودگی هوا اظهار داشت: با توجه به حادثه روی خط گاز وزارت نیرو دستور فعالیت مجدد نیروگاه از ۲۵ بهمن را صادر کرد که در حال حاضر در حال مازوت سوزی است و گزارشات ویژه‌ای ارسال کردیم و خواستار اقدام وزارت نیرو و شرکت توان نیرو برای تامین گاز نیروگاه با توجه به شرایط استان اصفهان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران ابراز کرد: ۳۰۰ کوره آجرپزی که در آلودگی هوا نقش داشتند موقتا تعطیل شدند و تمهیداتی برای خروج فعالیت‌های آلاینده از شهر اندیشیده شد.

وی با اشاره به ایجاد ۱۴ کانون بیابانی به دلیل کمبود بارش‌ها گفت: این کانون‌ها نیز سبب ایجاد گرد و غبار و آلودگی هوا می‌شوند که با توجه به چند وجهی بودن معضل آلودگی هوا، حل این مشکل زمان‌بر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار