بازنشستگان تامین اجتماعی حتما بخوانند

روش های جدید برای احیای سابقه بیمه برای بازنشستگی

بیمه تامین اجتماعی یک نظام تامین اجتماعی است که به منظور حفظ و تامین حقوق اجتماعی و اقتصادی افراد در برابر ریسک‌های مختلف به صورت تامین مالی فعالیت می‌کند. بیمه تامین اجتماعی در بسیاری از کشورها وجود داشته و در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار گرفته است.

شناسه خبر: 7929
روش های جدید برای احیای سابقه بیمه برای بازنشستگی

هدف اصلی بیمه تامین اجتماعی، ایجاد تعادل میان حقوق و تعهدات اجتماعی و اقتصادی فرد است. اعطای کمک‌های مالی به افرادی که به دلیل بیماری، ناتوانی، تحت تاثیر سن، از کار افتاده‌اند و یا در شرایط اقتصادی ضعیف قرار دارند، از عمده فعالیت‌های این سازمان است.یکی از موارد پیگیر در سازمان خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی است.در ادامه به آخرین خبر از بیمه تامین اجتماعی می پردازیم.

چنانچه بعد از بررسی های لازم موضوع ادعای سابقه بیمه شده در کمیته شعبه و کمیته استانی تأمین اجتماعی (در خصوص متقاضی بازنشستگی مثل شما) مورد تأیید قرار گیرد، میزان بدهی همراه با جرائم مربوطه به کارفرمای مربوطه اعلام و پس از پرداخت بدهی و یا قطعی شدن آن، سابقه مورد نظر به حساب بیمه شده معترض، در سیستم تأمین اجتماعی ذخیره می شود.

اگر شش ماه دیگر سابقه خود در پیمانکاری را احیا کنم می توانم پس از شش ماه با ۳۰ سال سـابقه بازنشسته شـوم؟

کارفرما از بیمه کردن من خودداری می کرد و در نهایت بعد از پیگیری های زیاد، پیمانکار فقط شش ماه نسـبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه من اقدام کرده است. با توجه به اینکه پیمانکاری مربوطه کماکان فعالیت دارد، اگر شش ماه دیگر سابقه خود در پیمانکاری را احیا کنم می توانم پس از شــش ماه با ۳۰ سال سـابقه بازنشسته شـوم؟

احمد فاضلی کارشناس تامین اجتماعی گفت: یکی از مقررات سازمان تأمین اجتماعی این است که اگر بیمه شده در گذشته در کارگاهی شاغل بوده و کارفرما تمام یا بخشی از حق بیمه او را پرداخت نکرده باشد، بیمه شده می تواند ضمن مراجعه به شعبه مربوطه تأمین اجتماعی که کارگاه مورد نظر در حوزه عملکرد همان شـعبه فعالیت دارد، به استناد بخشنامه (ادعای سابقه بیمه شدگان) با ارائه اسناد و مدارک مربوط به اشتغال خود، از جمله تعیین شروع و خاتمه پیمان در خصوص پیمانکاری ها اعتراض کند.

چنانچه بعد از بررسی های لازم موضوع ادعای سابقه بیمه شده در کمیته شعبه و کمیته استانی تأمین اجتماعی (در خصوص متقاضی بازنشستگی مثل شما) مورد تأیید قرار گیرد، میزان بدهی همراه با جرائم مربوطه به کارفرمای مربوطه اعلام و پس از پرداخت بدهی و یا قطعی شدن آن، سابقه مورد نظر به حساب بیمه شده معترض، در سیستم تأمین اجتماعی ذخیره می شود. البته موضوع ادعای سابقه طبق ماده ۱۴۸ قانون کار، قابل پیگیری در اداره تعاون کار و تأمین اجتماعی نیز خواهد بود.

روش های جدید مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

سازمان بیمه تامین اجتماعی برای حمایت از کارفرما‌ها و کارگرها بیمه‌نامه‌ای را در نظر گرفته که به صورت اجباری بوده که دارای مزیت و خدمات دوران بازنشستگی است. بهتر است که این بیمه‌نامه را به صورت ماهانه چک و استعلام کنید. مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی کار بسیار ساده‌ای است که به نسبت مراجعه حضوری، میزان زیادی در زمان صرفه جویی می‌کند. با توجه به اینکه به طور میانگین تمام افراد از گوشی همراه استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم تا انتهای متن همراه ما باشید تا با روش مشاهده سوابق بیمه با گوشی بیشتر آشنا شوید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی می‌توان از روش‌های استعلام و مشاهده سوابق بیمه به صورت غیر حضوری استفاده کرد و دیگر نیازی نیست برای مشاهده سابقه بیمه تامین اجتماعی به شعب تامین اجتماعی مراجعه کرد. استعلام بیمه تامین اجتماعی با موبایل موجب صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها می‌شود. برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل، می‌توان از سه روش مختلف استفاده کرد:

در این مطلب سعی داریم درباره زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید و نمی‌توانید از دو روش اول استفاده کنید توضیحاتی ارائه کنیم تا روند مشاهده سابقه بیمه و استعلام بیمه از طریق گوشی موبایل را به راحتی انجام دهید. مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی (به وسیله موبایل) یکی از روش‌هایی است که کارایی زیادی دارد.

تنها نکته مهم و حائز اهمیت این است که برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل به کمک کد ملی، باید از قبل در این سامانه ثبت نام کرده باشید؛ البته به شرطی که قبل آن تحت پوشش این بیمه قرار گرفته باشید.

با توجه به اینکه مراجعه‌های غیر ضروری به سازمان تامین اجتماعی باعث شلوغی و ازدحام می‌شود، سازمان تامین اجتماعی شرایطی را ایجاد کرده که به راحتی بتوان سوابق بیمه تامین اجتماعی را با کد دستوری و از طریق موبایل مشاهده کرد. همان‌طور که اشاره شد، برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل، باید قبل از استفاده از کد دستوری در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید. بعد از ثبت نام می‌توانید به راحتی و با در دست داشتن یک گوشی و کد ملی خود، کد‌های دستوری اعلام شده از سوی تامین اجتماعی را شماره گیری کنید. با استفاده از کد‌های دستوری می‌توانید به راحتی به سوابق بیمه‌ای خود دسترسی داشته باشید.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی به وسیله موبایل

کد‌ها عبارتند از:

کد دستوری سوابق بیمه همراه اول ۱۴۲#*

کد دستوری سوابق بیمه ایرانسل ۱۴۲۰#*۴*

کد دستوری سوابق بیمه رایتل ۱۴۲۰#*۴*

اندیشه معاصر
ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار