بهترین وکیل دادگستری تغییر نام + هزینه

نحوه درخواست تغییر نام شناسنامه ای در سال ۱۴۰۳ همچنان بر مبنای قوانین و مقررات سابق می باشد. توضیح اینکه برخی از اسامی را می توان مستقیما از طریق ثبت احوال درخواست نمود. تغییر نام از طریق ثبت احوال، اسامی کمتری را شامل می شود و یکی از شرایط آن، فراوانی نام است؛ به این صورت که نام مورد تقاضا یا همان اسم دوم، می بایست در سیستم ثبت احوال مربوطه دارای فراوانی یا تعداد بیشتری باشد یعنی تعداد افراد بیشتری با آن اسم وجود داشته باشند.

شناسه خبر: 16173
بهترین وکیل دادگستری تغییر نام + هزینه

نحوه درخواست تغییر نام شناسنامه ای در سال 1403 همچنان بر مبنای قوانین و مقررات سابق می باشد. توضیح اینکه برخی از اسامی را می توان مستقیما از طریق ثبت احوال درخواست نمود. تغییر نام از طریق ثبت احوال، اسامی کمتری را شامل می شود و یکی از شرایط آن، فراوانی نام است؛ به این صورت که نام مورد تقاضا یا همان اسم دوم، می بایست در سیستم ثبت احوال مربوطه دارای فراوانی یا تعداد بیشتری باشد یعنی تعداد افراد بیشتری با آن اسم وجود داشته باشند.

هزینه تغییر نام مذهبی در دادگاه

نحوه تغییر نام از طریق دادگاه حقوقی، چه از طریق وکیل تغییر نام و چه به صورت شخصی و بدون استفاده از وکیل دادگستری ، شامل محدوده وسیع تری است و اسامی بسیاری را در بر می گیرد. اگر کسی شیوه درست را برگزیند و دادخواست را به صورت صحیح و در دادگاه مناسب مطرح کند احتمال گرفتن نتیجه مثبت بسیار بالاتر خواهد بود. قانون در خصوص تغیر نام ممنوعیتی مقرر نکرده اما در عمل، ممکن است قاضی رسیدگی کننده، به نحو تقریبا سلیقه ای حکم صادر نماید و درخواست شما رد شود. در مجموع، شناخت دادگاه ها و شیوه ها در این خصوص حائز اهمیت است. در مورد هزینه اگر بدون وکیل اقدام شود، معمولا هزینه چندانی ندارد؛ در حدود کمتر از یک میلیون تومان. حق الوکاله وکیل معمولا بر مبنای توافق تعیین می شود و بستگی به زمان و موقعیت و گاهی هم نام شناسنامه و نام مورد درخواست، حق الوکاله تعیین می شود.

تغییر نام در نیمه دوم سال 1403

درخواست تغییر نام نیمه دوم سال 1403 اندکی متفاوت و شاید راحت تر خواهد بود. با این توضیح که با اجرایی شدن "قانون ایجاد و تشکیل دادگاه های صلح" که نهایتا تا پایان شهریور 1403 اجرایی خواهد شد، احکام صادره در خصوص تغییر نام، قطعی بوده و قابل اعتراض در مرحله تجدیدنظرخواهی نخواهد بود. البته با توجه به اینکه احتمال صدور حکم منفی از دادگاه هم وجود دارد، باید گفت شاید بهتر باشد پروسه این کار از طریق وکیل انجام شود. مواردی که از طریق وبسایت وکیل سرا با وکالت مصطفی محمدی وکیل پایه یک دادگستری در تهران تا کنون انجام شده شامل بیش از 350 پرونده تغییر نام می باشد که بجز سه مورد، تماما به نتایج مثبت ختم شده است.

آخرین موارد انجام شده، شامل تغییر اسم زینب به نگار، معصومه به مهسا، و خدیجه به بهار، معصومه به نیکی، رقیه به رویا، رقیه به رها، روح اله به مانی، مجید به رامان، خدیجه به نازنین، زینب به آیلین، زهرا به لیلی، حسین به متین، ابوالفضل به شهاب، معصومه به نیلوفر، طاهره به غزل، طاهره به تارا، صدیقه به سپیده، علی اکبر به آرمان، سکینه به سانیا، و ... بوده که نهایتا منجر به صدور شناسنامه با نام جدید گردیده است.

ثبت نشدن چک صیادی و نحوه شکایت

اگر معامله‌ای می‌کنید و چک دریافت می‌کنید حتماً در قرارداد قید شود که: اگر خریدار ظرف مثلاً ۲۴ ساعت چک را به نام شما ثبت نکند، حق فسخ معامله را دارید. زیرا اگر خریدار چک را در سامانه ثبت نکند فروشنده فقط می‌تواند دادخواست مطالبه وجه را از طریق دادگاه پیگیری کند یعنی نمی‌تواند خریدار را ملزم به ثبت چک یا فسخ معامله کند. در ضمن، چک صیادی (رنگ بنفش) که در سامانه ثبت نشده باشد، ارزش و اعتبارو مزیت های چک را ندارد و صرفا یک سند عادی است؛ البته نه اینکه قابل مطالبه نباشد اما زمان و هزینه بیشتری صرف خواهد شد. با وجود این، اخیرا در مواردی، برخی از دادگاهها، دادخواست الزام به ثبت چک صیادی در سامانه را مورد پذیرش قرار داده و حکم به نفع دارنده چک صادر کرده اند. فعلا به لحاظ قضایی، موضوع از موارد اختلافی است.

اثر دادخواست اعسار بر ممنوع الخروجی

تقدیم دادخواست اعسار، محکوم علیه را از ممنوع الخروجی خارج نمی‌کند؛ صرف تقدیم دادخواست اعسار در مهلت ۳۰ روزه باعث نمی‌شود تا محکوم له نتواند تقاضای صدور قرار ممنوع الخروجی محکوم علیه را بخواهد. ممنوع الخروجی زمانی لغو می‌شود که اعسار پذیرفته شده و قطعی گردد. اداره حقوقی قوه قضاییه در نظریه مشورتی شماره ۱۰۷۹/ ۹۸/ ۷ مورخ ۲۰/ ۷/ ۱۳۹۸ بیان داشته: «منظور از ثبوت اعسار در ماده ۲۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، اثبات اعسار مطلق یا کلی است و اثبات اعسار نسبی یا تقسیط در پرداخت، باعث لغو ممنوع الخروجی نمی‌شود مگر در صورت سپردن تامین مناسب یا رضایت محکوم له»

غیر قابل گذشت بودن جرم مزاحمت برای بانوان یا اطفال در معابر

گذشت شاکی خصوصی نهایتاً از اسباب تخفیف قضایی یا اختیاری محسوب می‌شود چرا که این جرم با توجه به عدم تصریح در ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی از جرایم غیرقابل گذشت محسوب می‌شود؛ ثانیاً مجازات حبس در ماده فوق به صراحت ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی لزوماً به مجازات "جایگزین حبس" تبدیل می‌شود مگر آنکه مرتکب سابقه یکی از محکومیت‌های قطعی در ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی را داشته و از اجرای آن بیش از ۵ سال نگذشته باشد؛ در خصوص تعلیق اجرای مجازات این جرم بلامانع است در حالی که صدور قرار مزبور در جرم قدرت نمایی و ایجاد مزاحمت با چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر (موضوع ماده ۶۱۷) به صراحت بند پ ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی ممنوع است.

تعلیق، تخفیف و تبدیل مجازات جرایم منافی عفت

آیا مجازات حبس جرایم منافی عفت قابل تعلیق است؟ مشاوره با وکیل ارشاد

مطابق قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب اردیبهشت ۱۳۹۹ مجازات حبس جرایم منافی عفت در زمره مجازات های قابل تعلیق نمی باشد. اگرچه مجازات شلاق رابطه نامشروع، قابل تعلیق و تبدیل به جزای نقدی است.

آیا مجازات حبس جرایم منافی عفت قابل تخفیف یا قابل تبدیل است؟

بله در صورت وجود کیفیات و شرایط مقرر، قابل تخفیف است و در مواردی (غیر از جرایم موضوع ماده 639) می‌تواند تبدیل به جزای نقدی شود. در این خصوص، نیاز به توضیحات بیشتری است که جهت اطلاع، به وبسایت وکیل سرا مراجعه شود.

تعلیق مجازات در مشروب الکلی

هیئت عمومی دیوان عالی کشور در خرداد 1398 با صدور رای وحدت رویه، مجازات های مقرر در ماده 702 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) را قابل تعلیق دانسته است.

برای مشاهده مطالب مرتبط در خصوص موضوعات و مسائل جدید حقوقی و کیفری، به وبسایت وکیل سرا با نشانی www.vakilsara.ir مراجعه نمایید.

برای مشاوره حقوقی و کسب اطلاعات مربوط به موضوع یا پرونده، می توانید با آقای مصطفی محمدی، وکیل پایه یک دادگستری با شماره 02188513670 یا با شماره 09121582093 تماس بگیرید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار