بایننس با سرعت خیره‌کننده‌ای جایگاه خود را در بازار از دست می‌دهد!

بایننس که زمانی غول بی‌رقیبی در عرصه صرافی‌های ارز دیجیتال بود، برای هفتمین ماه متوالی شاهد کاهش سهم خود در بازار اسپات بوده است. بر اساس گزارش اخیر بلومبرگ، این صرافی اکنون تنها ۳۴ درصد از بازار را در اختیار دارد. اما دلایل اصلی کاهش تسلط بایننس در بازار چیست؟

شناسه خبر: 8095
بایننس با سرعت خیره‌کننده‌ای جایگاه خود را در بازار از دست می‌دهد!

سال گذشته، بایننس در یک حرکت استراتژیک برای گسترش پایگاه مشتریان و تقویت حجم معاملات خود، کارمزد معاملات جفت‌های رمزارزهای برتر مانند بیت کوین و اتریوم با استیبل کوین بومی خود، یعنی BUSD را صفر کرد. با این حال، پایان دادن به این طرح، اکنون بر پایگاه کاربران بایننس تأثیر گذاشته و برخی از آنها به صرافی‌های دیگری مهاجرت کرده‌اند.

علاوه بر این، چالش‌های حقوقی احتمالی نیز به کاهش تسلط بایننس در بازار کمک کرده است. وال استریت ژورنال اخیرا فاش کرد که چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، ممکن است از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده با اتهامات جنایی روبرو شود. این امر، همراه با خروج مدیران بلندپایه و اخراج‌های قابل‌توجه در شرکت، نگرانی‌هایی را در مورد وضعیت آتی بایننس در بازار ایجاد کرده است.

یکی دیگر از شاخص‌های کلیدی بایننس که کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرده، حجم معاملات آن است. طبق گزارش K33 Research، میانگین حجم معاملات ۷ روزه بیت کوین در صرافی بایننس، شاهد کاهش شدید ۵۷ درصدی از ابتدای ماه سپتامبر بوده است. در مقابل، سایر صرافی‌ها حجم نسبتاً ثابتی را حفظ کرده‌اند. حتی کوین بیس طی مدت مشابه، شاهد افزایش ۹ درصدی حجم معاملات خود بوده است.

ارزاکس

ارسال نظر