ای تی اف اتریوم چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ اخبار و اطلاعات ETF اتریوم

ای تی اف اتریوم، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه ارز دیجیتال اتریوم است که پیوندی بین بازار مالی سنتی و بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند. این صندوق به کاربران بازارهای سنتی اجازه می‌دهد بدون نیاز به یادگیری بازار ارزهای دیجیتال، در این فضا فعالیت کنند و دارایی خود را در آن سرمایه‌گذاری کنند. تایید شدن این صندوق در اروپا و انتظار آمریکا برای تایید آن باعث شده اخبار و اطلاعات آن نیز اهمیت زیادی پیدا کند.

شناسه خبر: 16065
ای تی اف اتریوم چیست؟ 0 تا 100 اخبار و اطلاعات ETF اتریوم

ای تی اف اتریوم

ای تی اف اتریوم، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه ارز دیجیتال اتریوم است که پیوندی بین بازار مالی سنتی و بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند. این صندوق به کاربران بازارهای سنتی اجازه می‌دهد بدون نیاز به یادگیری بازار ارزهای دیجیتال، در این فضا فعالیت کنند و دارایی خود را در آن سرمایه‌گذاری کنند. تایید شدن این صندوق در اروپا و انتظار آمریکا برای تایید آن باعث شده اخبار و اطلاعات آن نیز اهمیت زیادی پیدا کند.

این مقاله با معرفی صندوق‌های ای تی اف اتریوم آغاز شده و سپس به بررسی وجوه تمایز ETF اتریوم با خود رمز ارز ETH می‌پردازد. پس از آن، قانون‌گذاری و مقررات آن را در کشورهای مختلف بررسی کرده و حجم بازار هر یک را معرفی می‌کند. در نهایت هم جدیدترین و مهمترین اخبار ETF اتریوم را در اختیار شما می‌گذارد. این مقاله می‌تواند یک قدم مهم در آموزش خرید و فروش اتریوم | نحوه خرید فروش اتریوم برای کاربران باشد.

ای تی اف اتریوم چیست؟

به دلیل تنوع گسترده دارایی‌های بهادار در بازارهای مالی، صندوق‌‌های ETF اتریوم به عنوان راه‌حلی سنتی برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال مطرح شده‌اند و امکان سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم را بدون نیاز به فعالیت مستقیم در بازار نوسانی ارزهای دیجیتال فراهم می‌کنند. اگرچه این صندوق‌ها در بدو معرفی‌شدن با دید شک بررسی می‌شدند، حالا به عنوان یکی از مهمترین دارایی‌ها برای تنوع‌بخشی پورتفولیو دیده‌می‌شوند.

صندوق قابل معامله در بورس یا ای تی اف (ETF) نوعی صندوق سرمایه‌گذاری است که به افراد یا نهادها اجازه می‌دهد روی سهام، دارایی‌های با ارزش و دیگر دارایی‌ها با تنوع بالا سرمایه‌گذاری کنند و امکان معامله آن‌ها را در بازار بورس به دست آورند. این صندوق‌ها مجموعه‌ای از دارایی‌ها مانند سهام و اوراق قرضه را در بر می‌گیرند و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند که با خرید واحدهای صندوق در بازار بورس، به طور غیرمستقیم در این دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

ای تی اف اتریوم هم صندوق قابل معامله در بورس است که مستقیماً در ارز دیجیتال اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کند. این صندوق به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به مدیریت کیف پول‌های دیجیتالی یا مواجهه با مشکلات امنیتی مرتبط با نگهداری ارزهای دیجیتال، به راحتی به خرید و فروش و معامله اتریوم بپردازند. ای تی اف اتریوم تحت نظارت نهادهای مالی دولتی عمل می‌کند و به همین دلیل اعتبار و امنیت بیشتری دارد. صندوق‌های ای تی اف توسط نهادهای مالی یا کارگزاری‌های دولتی ایجاد می‌شوند و به همین دلیل به قوانین مالی دولتی کشورها بستگی دارد.

تفاوت ای تی اف اتریوم و رمز ارز آن

پرسش مهمی که در زمان بررسی ای تی اف اتریوم برای افراد مختلف مطرح می‌شود، تفاوت اتریوم و ای تی اف آن است و البته لزوم وجود داشتن ای تی اف اتریوم هم در این تفاوت ماهیتی نهفته است. تفاوت اصلی بین اتریوم به عنوان یک ارز دیجیتال و صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) در ماهیت مالکیت و روش سرمایه‌گذاری است.

اتریوم توکن یک بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز است و مالکیت مستقیم آن به معنای کنترل کامل بر این ارز دیجیتال و استفاده از آن‌ها در تراکنش‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، یا تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز است که بر روی همین بلاک چین ساخته شده‌اند. آموزش خرید اتریوم با بهترین قیمت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی همگی مربوط به خرید خود ارز اتریوم است و ارتباطی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی ندارد.

در مقابل، ETF اتریوم که مانند سهام، در بازار بورس معامله می‌شود، به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد بدون مالکیت مستقیم بر این ارز دیجیتال، از رشد قیمت آن سود کسب کنند. سرمایه‌گذاران در این ETF، صاحب سهامی از صندوق هستند که ممکن است به طور مستقیم اتریوم داشته باشد یا از طریق مشتقات مانند قراردادهای آتی به قیمت آن مرتبط باشند. این رویکرد به سرمایه‌گذاران بازارهای سنتی اجازه می‌دهد تا با امنیت خاطر و سهولت و آشنایی از بازار بورس، روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند اما در این روش امکان فروش اتریوم در تراست ولت یا هر کیف پول و صرافی دیگر وجود ندارد.

ای تی اف اتریوم - اخبار

قانون‌گذاری ای تی اف اتریوم

پذیرش قانونی ای تی اف اتریوم مراحل پیچیده و طولانی دارد و بر اساس قوانین هر کشور به صورت متفاوتی انجام می‌شود. با این حال الگوی مشابهی دارد که با آماده‌سازی طرح اولیه توسط نهاد ارائه‌دهنده ETF آغاز می‌شود. این طرح هدف سرمایه‌گذاری صندوق، استراتژی‌ها و مکانیزم‌هایی برای پیگیری قیمت اتریوم را ارائه می‌دهد تا مقامات با سازوکار صندوق آشنایی پیدا کنند.

این طرح سپس به مقامات مربوطه ارسال می‌شود تا آن‌ها تأثیر بالقوه ETF اتریوم بر ثبات بازار و حفاظت از سرمایه‌گذاران را ارزیابی کنند. مقامات پس از بررسی طرح و تاثیر آن بر مسائلی مانند دستکاری بازار، نقدینگی، ارزیابی و حفاظت از دارایی‌های پایه، آن را تایید یا رد می‌کنند. به عنوان مثال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نهاد مسئول تایید ETF اتریوم در ایالات متحده است.

ارزیابی SEC از یک ETF اتریوم شامل بررسی دقیق توانایی صندوق در بازتاب دقیق قیمت اتریوم، امنیت دارایی‌های دیجیتالی و شفافیت مکانیزم قیمت‌گذاری می‌شود. در اروپا، فرآیند تحت نظر مقامات بازار اوراق بهادار اروپا (ESMA) است که اطمینان حاصل می‌کند ETF‌ها با استانداردهای تعیین شده در دستورالعمل‌های مالی آن‌ها مطابقت دارند. در سایر کشورها نیز، همین مراحل توسط سازمان‌های دولتی یا فرادولتی طی شده تا از امنیت مالی ای تی اف اتریوم اطمینان حاصل شود.

وضعیت تایید ای تی اف اتریوم در کشورهای مختلف

تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF اتریوم) در سطح جهانی نشان‌دهنده پذیرش رو به گسترش ارزهای دیجیتال در سیستم‌های مالی سنتی است. این فرایند تحت نظارت دقیق نهادهای تنظیم‌کننده مالی در هر کشور اجرا می‌شود و شامل مراحل قانونی مشخصی است. وضعیت ای تی اف اتریوم در کشورهای مختلف متفاوت است که برخی از آن‌ها به صورت زیر است.

  • اروپا: تایید ای تی اف اتریوم در اروپا به عهده نهاد بانکداری اروپا بوده و این نهاد با بررسی جوانب مختلف، در اکتبر ۲۰۱۷، برای اولین بار در جهان دو صندوق ای تی اف اتریوم را تایید کرد.
  • آمریکا: نهاد مسئول برای تایید ای تی اف اتریوم در آمریکا کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC است که تا همین امروز، تایید را انجام نداده است.
  • برزیل: در برزیل، کمیسیون اوراق بهادار و بورس (CVM)، در تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۲۱، ای تی اف اتریوم را تایید کرد که تحت تیکر QETH11 در بورس B3 برزیل معامله می‌شود.
  • استرالیا: کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) مسئول تایید ای تی اف‌های اتریوم بوده که معاملات آن‌ها از تاریخ ۱۲ مه ۲۰۲۲ در بورس Cboe استرالیا آغاز شده است.
  • هنگ کنگ: کمیسیون اوراق بهادار و آتیه (SFC) اجازه معامله چندین ای تی اف اتریوم و بیت کوین را صادر کرده است که از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ معاملات آن‌ها آغاز شده است.

وضعیت ای تی اف اتریوم در آمریکا

جدیدترین اخبار ای تی اف اتریوم

با توجه به اهمیت ای تی اف اتریوم و تاثیر آن بر قیمت اتریوم و البته نگاه جهانی به آن، بررسی اخبار این صندوق اهمیت زیادی دارد و می‌تواند بر روی قیمت خرید و فروش اتریوم تاثیر زیادی داشته باشد.به همین دلیل، در ادامه به بررسی جدیدترین اخبار صندوق ای تی اف اتریوم می‌پردازیم.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بیانیه‌ای منتشر کرده که فرآیند تصمیم‌گیری برای صندوق‌های قابل معامله اتریوم را تشریح می‌کند و نشان می‌دهد که این تصمیم‌گیری شامل ارزیابی دقیق چندین عامل پیش از رسیدن به نتیجه است. بسیاری احتمال رد شدن ای تی اف اتریوم را با استناد به همین بیانیه، بالا دانسته‌اند.

گزارش تحقیقاتی کوین‌بیس نشان می‌دهد که احتمال تأیید صندوق اتریوم نقدی در ایالات متحده از آنچه بازار پیش‌بینی می‌کند، بیشتر است. کوین‌بیس همچنین خوش‌بینی کلی خود را نسبت به ای تی اف اتریوم ابراز کرده و توضیح داده با وجود مشکلات، همچنان ای تی اف اتریوم تاثیر مثبتی بر بازار رمز ارزها خواهد گذاشت.

بررسی گزارش بانک استاندارد چارترد در مورد چشم‌اندازهای صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم نشان می‌دهد که به دلیل افزایش خطرات کلان و کاهش ورودی‌های نقدی صندوق‌های بیت‌کوین، تایید ای تی اف اتریوم در ماه می بعید به نظر می‌رسد. با این حال، این بانک همچنان دیدگاه مثبتی در بلندمدت دارد و پیش‌بینی‌ ۸,۰۰۰ دلاری از قیمت اتریوم ارائه کرده است.

در حالی که تمرکز بر روی ایالات متحده است، سایر کشورها نیز تحولات پیرامون صندوق‌های اتریوم را دنبال می‌کنند. جامعه جهانی رمز ارزها با علاقه منتظر تصمیمات نظارتی است که می‌تواند سنگ بنایی برای پذیرش گسترده‌تر اتریوم در پورتفوی‌های سرمایه‌گذاری باشد. به نظر می‌رسد تایید ای تی اف اتریوم در آمریکا می‌تواند تاثیر بالایی بر روی قیمت اتریوم داشته باشد.

جمع‌بندی

به دلیل اهمیت بالای اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال و البته اهمیت تایید ای تی اف‌های اتریوم به عنوان واحد‌هایی برای تکثیر ارزش آن در بازار مالی سنتی، این مقاله به بررسی مفاهیم ابتدایی ETF و صندوق ای تی اف اتریوم پرداخت. بعد از مشخص کردن اهمیت صندوق ای تی اف اتریوم و ابعاد پذیرش آن در سطح جهانی، جدیدترین و مهمترین اخبار را هم درباره این پدیده تازه بررسی کردیم تا علاقه‌مندان به اتریوم، درک خوبی از اخبار بازار کسب کنند.

ارسال نظر