در مجمع عمومی عادی سالیانه اعلام شد :

افزایش ظرفیت فولاد” ارفع” به یک میلیون تن

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد ارفع با حضور بالغ بر ۹۰ درصد از سهامداران برگزار شد و در آن پرداخت سود ۲۶۴ تومانی به ازای هر سهم به تصویب رسید.

شناسه خبر: 2818
افزایش ظرفیت فولاد” ارفع” به یک میلیون تن

در مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد ارفع گزارش عملکرد منتهی به سال مالی 29 اسفند 1401 هیات مدیره مورد استماع سهامداران قرار گرفت . در این گزارش از اهداف شرکت به ایجاد ارزش افزوده پایدار و رضایتمندی سهامداران با ایفای نقش موثر در زنجیره فولاد تاکید شد .

همچنین در این راستا افزایش ظرفیت تولید فولاد از 800 هزار تن به یک میلیون تن ، راه اندازی خط آهن اختصاصی شرکت ، اجرای فاز دوم طرح‌های بهینه‌سازی واحد احیای مستقیم شامل مخزن ذخیره‌سازی محصولات، طرح تزریق اکسیژن و اجرای انبار ذخیره مواد اولیه به مساحت 5 هزار متر مربع و همچنین توسعه سبد محصولات در گریدهای جدید از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان شد.

از سوی دیگر ثبت رکورد تولید ماهیانه 103 هزار و 15 تنی در روش احیا مستقیم در مردادماه و همچنین دستیابی به رکورد 85 هزار و 165 تنی در فولاد سازی در آبان ماه سال گذشته به همراه عقد قرار دادهای فروش تهاتری شمش صادراتی برای نخستین بار در کشور به عنوان دیگر اقدامات این شرکت مطرح شد.

بر این اساس شرکت فولاد ارفع در سال گذشته موفق شد تا درآمد عملیاتی 13 هزار و 564 میلیارد تومانی و سود 3 هزار و 961 میلیارد تومانی را در کارنامه کاری خود ثبت کند. ضمن انکه جمع دارایی های شرکت 11 هزار و 100 میلیارد تومان و سود واقعی 312 تومانی برای هر سهم برای این شرکت در سال 1401 به ثبت رسیده است. لازم به ذکر است در سال گذشته سود خالص 3 هزار و 700 میلیارد تومانی نیز از سوی این شرکت محقق شده است.

شرکت در سال مالی مذکور، 908هزار و 859 تن آهن اسفنجی تولید کرده که در مقایسه با سال 1400 رشد داشته است.

از مهمترین برنامه این فولاد ساز، در سال 1402عملیات اکتشاف در پهنه تحت اختیار هرمزگان و ثبت یا اضافه کردن حداقل چهار محدوده اکتشافی معدنی، بهره‌برداری از حداقل دو معدن سنگ آهن که فرصتی برای سرمایه‌گذاری است، بررسی و مطالعه طرح فرآوری و تولید فرومنگنز، بررسی و مطالعه طرح فرآوری دولومیت، طرح فرآوری سنگ آهن هماتیتی، سرمایه‌گذاری در تولید و تامین مواد اولیه دولومیت و سرمایه‌گذاری در تولید و تامین مواد اولیه فرومنگنز اعلام شده است.

گفتنی است بر اساس تصمیم مجمع سود 264 تومانی به ازای هر سهم به سهامداران تعلق گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار