استخدام نیروهای شرکتی امروز پنجشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر از استخدام نیروهای شرکتی امروز پنجشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

شناسه خبر: 4033
استخدام نیروهای شرکتی امروز پنجشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲

عرب اسدی (معاون سازمان امور استخدامی کشور) در مصاحبه کوتاهی به نیروهای قراردادی و شرکتی توصیه کرد در آزمون‌های استخدامی سازمان امور استخدامی شرکت کنند.

رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی) در این رابطه گفت: ما بارها به مدیران سازمان امور استخدامی هشدار دادیم اما مخالفت این سازمان با حذف دست‌های واسطه و مصوبه طرح ساماندهی کارکنان که مجلس در حال پیگیری‌ست، هر روز مشهودتر می‌شود.

این فعال کارگری افزود: بعد از فرافکنی‌های متعدد، از عملیات فرسایشی ۴۵ روزه گرفته تا شرکت نکردن در جلسات کمیسیون اجتماعی و بی‌اعتنایی به مجلس، در چند روز گذشته میثم لطیفی خبر از بخشنامه‌ای داده بود که حقوق و بیمه را سازمان یا ارگان یا نهاد یا خصولتی یا … به نیروی شرکتی پرداخت کنند و یک حق مدیریت به شرکت واسطه داده شود! نشانه‌های اصرار بر ماندگاری این دستهای واسطه محرز شده، به تازگی هم توصیه معاون ایشان مبنی بر شرکت در آزمون‌های استخدامی بیرون آمده است!

اناری تاکید می‌کند: ما طبق مستندات، در انتظار حرکت مجلس و خاصه اعضای کمیسیون اجتماعی در هفته آتی هستیم تا ابهامات تکمیل و در صحن مجلس مطرح شده و به شورای نگهبان برود. از مجلس و دیگر نهادهای ذیربط تقاضا داریم جلوی فرافکنی سازمان امور استخدامی را بگیرند.

با توجه به مطالبی که گفته شد، به نظر می‌رسد که وجود دست‌های واسطه در استخدام نیروهای شرکتی و قراردادی، باعث ایجاد نگرانی و اعتراضات برخی از فعالان کارگری شده است. در این شرایط، توصیه معاون سازمان امور استخدامی برای شرکت کردن نیروهای شرکتی و قراردادی در آزمون‌های استخدامی، می‌تواند یک راه حل موقت باشد. با این حال، برای حل مشکلات اساسی و رفع ابهامات موجود، به نظر می‌رسد که باید اقداماتی برای ساماندهی کارکنان شرکتی و قراردادی و حذف دست‌های واسطه در استخدام آن‌ها انجام شود. این اقدامات ممکن است به وسیله مجلس و دیگر نهادهای ذیربط صورت گیرد.

به نظر می‌رسد که کارکنان شرکت مخابرات گیلان از عدم اجرای صحیح بخشنامه کاهش ساعات کاری انتقاد دارند و با توجه به اظهارات آن‌ها، شرکت مخابرات گیلان به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کند و تمایل دارد که تنها بخشی از کارکنان را از این مصوبه معاف کند. این موضوع باعث شده است که کارکنانی که مشمول این بخشنامه هستند، با کاهش ساعات کاری موافق نباشند و از سیاست‌های شرکت نارضایتی بیان کنند. همچنین، عدم اجرای صحیح بخشنامه می‌تواند برای کارکنان مشکلاتی را در انجام کار شخصی و اداری ایجاد کند. به نظر می‌رسد که برای حل این مشکلات، شرکت مخابرات گیلان باید بخشنامه کاهش ساعات کاری را به صورت صحیح و سراسری اجرا کند و در صورت نیاز، بهبودی در سیاست‌های خود ایجاد کند تا نسبت به کارکنان خود عادلانه عمل کند.

نیروهای شرکتی به معنای کارکنان یا پرسنل یک شرکت هستند که به صورت رسمی با شرکت قرارداد کاری دارند و در اجرای اهداف و فعالیت‌های شرکت درگیر هستند. این نیروها می‌توانند شامل کارمندان، مدیران، مشاوران، تحلیل‌گران، مهندسین، بازاریابان و دیگر کارکنان شرکت باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار