۲۵ نکته عجیب برای سفر به سنگاپور از زبان یک شهروند سنگاپوری!

در اینجا ۲۵ نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از اقامت در سنگاپور بهترین استفاده را ببرید، کشوری که من نیم قرن است آن را خانه نامیده‌ام. این اطلاعات ضروری در مورد این کشور برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان اهمیت زیادی دارد.

شناسه خبر: 13222
25 نکته عجیب برای سفر به سنگاپور از زبان یک شهروند سنگاپوری!

25 نکته ضروری برای سفر به سنگاپور

در سنگاپور مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد که اغلب گردشگران تمایل دارند از نزدیک شاهد زیبایی و شگفتی آن‌ها باشند، اما قبل از سفر باید با قوانین و شرایط سنگاپور بیشتر آشنا شوید. در ادامه نکاتی را در این زمینه ذکر کرده‌ایم.

1- سنگاپور گرم و مرطوب است

سنگاپور در تمام طول سال گرم است. از سوی دیگر بسیاری از بازدیدکنندگان متوجه نمی‌شوند که دمای این کشور استوایی نیست، بلکه مرطوب است و آب و هوای محلی را بسیار ناخوشایند می‌کند.

2- مقررات سختگیرانه ورود به سنگاپور

مقررات معاف از عوارض سنگاپور در هنگام ورود بسیار سختگیرانه است، به ویژه برای سیگار. چیزی که مهم است بدانید این است که هیچ امتیازی برای مصرف دخانیات وجود ندارد. در عوض، سختی قوانین برای الکل کمتر است.

3- سیستم قابل اعتماد مترو سنگاپور

از دهه 1980 تا 2000، سیستم متروی این کشور، معروف به MRT، به طور گسترده به‌عنوان یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان معرفی شده است.

4- کرایه‌های تاکسی گران در سنگاپور

تاکسی‌های این کشور طبق قانون موظف به دریافت کرایه متری هستند. این بدان معناست که اگر راننده تاکسی در مورد دریافت هزینه به شیوه‌ای دیگر مذاکره کرد، نباید قبول کنید.

5- لزوم همراه داشتن پول نقد در سنگاپور

در این کشور باوجود امکان پرداخت‌های غیر نقدی، باز هم نیاز است که مقداری پول نقد با خود همراه داشته باشید. از مکان‌هایی که به پول نقد نیاز است می‌توان به مراکز خرید و فروش قدیمی، مغازه‌های محله‌های مسکونی و کافی‌شاپ اشاره کرد.

6- ممنوعیت اجاره Airbnb در سنگاپور

بیش از 80% از مردم سنگاپور در خانه‌های عمومی اجاره‌ای به نام املاک HDB زندگی می‌کنند. بر اساس قوانین محلی، مستاجرین مجاز نیستند املاک خود را به گردشگران اجاره دهند. اقامت طولانی مدت در خانه‌های اجاره‌ای حداکثر تا 6 ماه قانونی خواهد بود.

7- سنگاپور امن است ولی عاری از جرم نیست

شهر شیر یکی از امن‌ترین کشورهای جهان بوده که حتی برای مسافران زن تنها نیز عالی است. رایج‌ترین تهدیدهایی که مسافران با آن روبرو می‌شوند، کلاهبرداری و نزاع در حالت مستی بوده که اگر با این شرایط مواجه شدید به سرعت با پلیس 999 تماس بگیرید.

8- دسترسی راحت به وای فای رایگان

مکان‌هایی نظیر مراکز خرید و موزه‌ها از وای‌فای رایگان برخوردار هستند. برای اینکه از وای‌فای رایگان بهره‌مند شوید، هنگام ورود یک حساب کاربری رایگان در Wireless@SGx ایجاد کنید.

9- رواج زبان انگلیسی در سنگاپور

بیشتر سنگاپوری‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. اگر مایلید با نحوه حرف زدن آن‌ها آشنا شوید باید بدانید که این افراد انگلیسی را خیلی سریع‌تر از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها صحبت می‌کنند.

10- در سنگاپور نیاز نیست انعام بپردازید

تقریبا تمام کافه‌ها و رستوران‌های این کشور 10% هزینه خدمات را علاوه بر مالیات مصرف دریافت می‌کنند. به همین دلیل دادن انعام غیر ضروری است. ولی در غذاخوری‌های کمتر رسمی نظیر مراکز «هاوکر» و فودکورت‌ها مالیات دریافت نمی‌کنند.

11- بی خطر بودن آب آشامیدنی

در سنگاپور آب آشامیدنی کاملا ایمن بوده و حتی برخی اعتقاد دارند که خوشمزه است. پس مطلقا نیازی به خرید آب بطری ندارید.

12- گران بودن سیگار و الکل در سنگاپور

سیگار کشیدن و مصرف الکل در سنگاپور بسیار گران است، بنابراین اگر قصد دارید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید کرده و در اتاق خود در هتل مصرف کنید.

13- قوانین مربوط به کنترل مشروبات الکلی

در سال 2015، سنگاپور مجموعه‌ای از قوانین کنترل مشروبات الکلی را به حداقل رساند تا از مزاحمت‌های عمومی جلوگیری کند. طبق این قوانین: مصرف مشروبات الکلی از ساعت 22:30 شب تا 7 صبح در کلیه مکان‌های عمومی ممنوع است، همچنین فروشگاه‌های خرده فروشی نیز مجاز به فروش الکل از ساعت 10:30 شب تا 7 صبح نیستند.

14- جاذبه‌های رایگان سنگاپور

بازدید از سنگاپور گران است، اما هنوز هم جاذبه‌های رایگان در این کشور وجود دارد. جاذبه‌هایی نظیر گرداب آسمانی، دره جنگلی «شیسیدو» در فرودگاه جول، پارک »مرلیون» و مکان‌های بی‌شمار دیگر، برای بازدید و ورود هزینه دریافت نمی‌کنند.

15- علاقه سنگاپوری‌ها به لایت‌آپ‌ها

امروزه، هر ماه در جایی از سنگاپور روشنایی وجود دارد. جشنواره شب سنگاپور و جشنواره هنر نور پایدار خلیج در این کشور مشهور بوده و حضور در آن‌ها یک خاطره زیبا و هیجان‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد.

16- تنوع بالای رویدادهای گردشگری

سنگاپور رویدادهای گردشگری متنوعی دارد که هیئت گردشگری این کشور میزبان آن‌ها است. رویدادهایی نظیر جشنواره هنر سنگاپور، جشنواره جاز، قایق‌رانی اژدها و همچنین فروش بزرگ سنگاپور به مدت دو ماه که مورد توجه اغلب علاقمندان به خرده‌فروشی قرار گرفته و یکی از دلایل سفر به سنگاپور محسوب می‌شود.

17- پارک‌ها را نادیده نگیرید.

اکثر افراد اغلب انتقاد می‌کنند که شهر شیر یک جنگل بتنی است. هرچند آن‌ها واقعیت را می‌گویند ولی از پارک‌های متعدد این کشور و خدماتی که در آن‌ها ارائه می‌شود غافل نشوید، چرا که زیباترین پارک‌ها در سنگاپور واقع شده که حتی پس از تاریکی هوا هم از امنیت بالا برخوردار هستند.

18- هاوکر سنگاپور

مراکز هاوکر، فود کورت و «Kopitiams» مکان‌های بی‌نظیر برای سرو غذاهای محلی و مقرون به‌صرفه هستند.

19- بازدید از محله‌های مسکونی را فراموش نکنید

مناطق مسکونی سنگاپور دارای نقاط دیدنی و جاذبه‌های گردشگری قابل توجهی نیستند. با این وجود مملو از غذاهای عالی، محصولات ارزان‌تر و مجموعه‌ای از زندگی روزمره رنگارنگ هستند.

22- تردد بدون مجوز در سنگاپور غیرقانونی است.

برای تردد در سنگاپور باید مجوزی داشته باشید که در غیر اینصورت توسط پلیس جریمه خواهید شد. در نتیجه مسافرین این کشور باید برای دریافت ویزا سنگاپور اقدام کنند تا با هیچ مشکل قانونی در این کشور مواجه نشوند.

جمع‌بندی

اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید و داشتن آگاهی کامل از نکات سفر به سنگاپور برایتان به یک دغدغه تبدیل شده است، می‌توانید با مراجعه به سایت نهال گشت و دریافت مشاوره از مسئولین این تور گردشگری، با آرامش خاطر برای سفر به سنگاپور آماده شوید. برای رزرو تور سنگاپور 1402 و دریافت مشاوره رایگان از نهال گشت با شماره تماس 0261830 تماس برقرار کرده و با تکمیل اطلاعات مد نظرتان، بهترین تور را انتخاب کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار