سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 799 13:05 1401/12/08
جهان اقتصاد بررسی می کند:

گل گهر به داد معابر سیرجان رسید

دسته‌بندی: ترابری ، صنعت و معدن ، جامعه
جهان اقتصاد بررسی می کند:

گل گهر به داد معابر سیرجان رسید

دسته‌بندی: ترابری ، صنعت و معدن ، جامعه

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، منطقه سیرجان در استان کرمان ناحیه‌ای کوهپایه‌ای ست که معادن پرشمار و ارزشمندی را در دل خود جای داده است. عمده این معادن در صنایع سنگین فلزی کاربرد دارند و از آن جمله می توان به معادن استراتژیک کانسارهای حاوی آهن اشاره کرد.

با این حال شرکت صنعتی و معدنی گل گهر به عنوان بزرگ‌ترین شرکت جنوب شرق کشورعلاوه بر وظیفه ذاتی خود که اکتشاف و بهره‌برداری از معادن و همچنین تولید فرآورده‌های فولادی‌ست، از مسئولیت‌های اجتماعی خود رویگردان نبوده و علاوه بر ایجاد اشتغال و بهره‌وری اقتصادی گسترده در منطقه، به طرح و برنامه‌ای پایدار می‌اندیشد که طی آن مناطق تحت تصرف معادن این شرکت از حداقل‌های عمرانی و فرهنگی برخوردار باشند و بتوانند از محل توسعه پروژه‌های تکمیلی فرهنگی و عمرانی به عنوان آورده‌های جانبی مجموعه گل‌گهر سود جویند.

از آن جمله می‌توان به تلاش گسترده شرکت گل‌گهر برای ایجاد روکش آسفالت گرم در مناطق مختلف شهرستان اشاره کرد. با توجه به این‌که در شهرستان سیرجان محرومیت‌های انباشته‌ای از پیش از این وجود داشت، حسب درخواست شهرداری سیرجان مجموعه صنعتی و معدنی گل‌گهر بر آن شد تا برای رفع برخی از این محرومیت‌ها چهارچوب‌هایی را سازماندهی کند. توسعه طرح‌های آسفالت و روکش و لکه‌گیری در معابر اعلام نیاز شده در شهر سیرجان( توسط شهرداری) و همچنین مسیرهای دسترسی به دیگر معادن این شهرستان که عموما خاکی و نهایتا شوسه بوده به زیر آسفالت گرم خواهند رفت و گام بلندی در راستای محرومیت‌زدایی از نواحی مختلف این شهرستان توسط شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برداشته خواهد شد و همگان از مواهب این اقدام ارزشمند بهره‌مند می‌شوند.

از آنجا که این اقدام در راستای تعهد این شرکت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود است آن را باید حرکتی به جلو در مسیر تحقق پیوست‌های اجتماعی و زیست‌محیطی تعیین شده برای شرکت‌های بزرگ دانست. شایان ذکر است که پیش از این پروژه‌های گسترده دیگری توسط شرکت گل‌گهر در راستای محرومیت‌زدایی و حل چالش‌های موجود در محدوده صنعتی و معدنی حاضر گل گهر انجام شده و یا در دست اقدام است.

 
برچسب: جهان اقتصاد ، شهرداری ، سیرجان ، اخبار روز ، مسئولیت های اجتماعی ، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ، آسفالت معابر



https://jahaneghtesad.com/direct/799


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |