پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 1660 12:46 1402/01/26

کلاهبرداری تاکسی‌ اینترنتی مشهور؟

دسته‌بندی: جامعه ، فناوری ، اخبار ویژه

کلاهبرداری تاکسی‌ اینترنتی مشهور؟

دسته‌بندی: جامعه ، فناوری ، اخبار ویژه

سرویس تاکسی اینترنتی اوبر اگر بفهمد که شارژ باتری گوشی شما کم است، کلاهبرداری کرده و کرایه تاکسی شما را تا چند درصد افزایش می‌دهد.

اخیرا روزنامه بلژیکی Dernière Heure در حال بررسی عملکرد اوبر حین گرفتن تاکسی با شارژ موبایل کم است. گفته می‌شود در صورتی که اپلیکیشن متوجه شارژ کم باتری اسمارت فون شما شود، قیمت پایه کرایه را با افزایش چند درصدی همراه می‌کند.

این روزنامه گزارش می‌دهد دو درخواست اوبر مشابه و در یک زمان ایجاد کرده که مبدا و مقصد یکسانی داشتند، اما قیمت یکی از گوشی‌ها ۶ درصد بیشتر از دیگری بود. موبایلی که باتری‌اش ۸۴ درصد شارژ داشت برای آن مسیر قیمت ۱۶.۶۰ یورویی را نمایش داد، در حالی که کاربر دیوایسی که تنها ۱۲ درصد شارژ داشت باید ۱۷.۵۶ یورو به عنوان کرایه پرداخت می‌کرد.

کلاهبرداری اوبر از مسافران

این سرویس تاکسی اینترنتی در واکنش به این خبر بیان کرد کرایه سفرها بر اساس میزان شارژ باتری دستگاه محاسبه نمی‌شود و اصلا اپلیکیشن نمی‌تواند درصد شارژ موبایل کاربر را متوجه شود.

سخنگوی اوبر در مصاحبه خود با روزنامه Dernière Heure ادامه داد:ما برای قیمت‌گذاری کرایه تاکسی‌هایش درصد شارژ باتری را مد نظر قرار نمی‌دهیم. مبلغ هر سفر بر اساس میزان تقاضا و شرایط موجود ممکن است شناور باشد تا رانندگان بیشتری نسبت به قبول درخواست مسافران اقدام کنند.

این اولین باری نیست که اوبر به دلیل سواستفاده از درصد شارژ باتری گوشی کاربر مورد بازخواست قرار می‌گیرد. در سال 2016، رییس بخش تحقیقات اکونومیک این شرکت یعنی آقای Keith Chen در مصاحبه‌اش با NPR اذعان داشت اوبر متوجه شده که کاربرانی که درصد شارژ باتری کمتری دارند حاضرند مبلغ بیشتری برای هزینه سفرشان بپردازند. چن در آن زمان افزایش قیمت کرایه را به دلیل شارژ کم باتری تکذیب کرد؛ اما سوال اصلی منتقدان این بود که اصلا چرا باید اوبر به اطلاعاتی مانند درصد شارژ باتری دسترسی داشته باشد.

برچسب: جهان اقتصاد ، اخبار روز ، اوبر ، تاکسی اینترنتی ، قیمت کرایه ، کرایه سفر ، شارژ باطری ، شارژ موبایل



https://jahaneghtesad.com/direct/1660


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |