جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1517 20:05 1402/01/20

کارنامه قراردادهای آتی در بورس کالا

دسته‌بندی: اخبار ویژه ، بورس

کارنامه قراردادهای آتی در بورس کالا

دسته‌بندی: اخبار ویژه ، بورس

بورس کالا اعلام کرده که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳ میلیون و ۸۰ هزار قرارداد آتی به ارزش ۲۰.۱ هزار میلیارد تومان در بورس کالا منعقد شد. از این میزان قرارداد، ۳۱۷ هزار و ۱۶۶ قرارداد به ارزش ۳.۲ همت مربوط به ماه اسفند ۱۴۰۱ بود

 ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران تا پایان اسفند ۱۴۰۱ به ۲۰.۲ هزار میلیارد تومان نزدیک شد. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی نیز ۳ میلیون و ۷۹ هزار و ۸۷۷ قرارداد بود و از این میزان، ۳۱۷ هزار و ۱۶۶ قرارداد به ارزش ۳.۲ همت مربوط به اسفند بود.

در جریان معاملات اسفند، تعداد ۲۲۲ هزار و ۶۰۹ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش نزدیک هزار و ۶۵ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۴ سررسید اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت ، تیر و شهریور ۱۴۰۲ منعقد کردند.

این گزارش می‌افزاید: انعقاد ۸۹ هزار و ۷۵ قرارداد آتی صندوق طلا در ۶ سررسید فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ نیز ارزش نزدیک ۲ هزار و ۱۲۸ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند.

بر این اساس در ۲ سررسید تحویل اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز ۵ هزار و ۴۸۲ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش نزدیک ۱۷ میلیارد و ۱۹۴ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

تا پایان اسفند و در ۱۲ ماهه پارسال نیز در مجموع ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۸۵ قرارداد آتی زعفران به ارزش بیش از ۹ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان منعقد شد.

همچنین ۶۷۴ هزار و ۳۴۹ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش نزدیک ۱۰ هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان منعقد شد و معاملات قرارداد آتی نقره نیز به انعقاد ۶۹ هزار و ۷۴۳ قرارداد به ارزش ۱۵۹ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان منجر شد.

 

 منبع: بورس کالا

برچسب: جهان اقتصاد ، بورس کالا ، نقره ، صندوق طلا ، اخبار روز ، زعفران نگین ، قراردادهای بورس



https://jahaneghtesad.com/direct/1517


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |