جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 736 20:50 1401/12/05

پیش بینی بورس در هفته آینده

دسته‌بندی: بورس

پیش بینی بورس در هفته آینده

دسته‌بندی: بورس

ریسک‌های سیستماتیک بازار نه تنها ماندگار هستند بلکه افزایش نیز یافته‌اند. ریسک‌هایی که مجموع آن‌ها را می‌توان به انزوای سیاسی تعبیر کرد و به فعالان اقتصادی سیگنال نااطمینانی می‌دهد.

 روند شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر صعودی بود. در روز یکشنبه شاخص روند صعودی داشت و 8 هزار واحد رشد کرد. شاخص در روز دوشنبه 60 هزار واحد صعود کرد و روز سه‌شنبه شاخص بار دیگر جهش کرد و با افزایش 65 هزار واحدی وارد کانال 1.6 میلیونی شد. روز چهارشنبه نیز شاخص اصلاح شد و 2 هزار و 816 واحد افت کرد. 

شاخص کل در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته 131 هزار و 805 واحد بالا‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 8.6 درصد شود. شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 28 هزار و 423 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 6 درصدی را ثبت کرد.

این هفته علاوه بر رشد شاخص‌ها، روند خروج پول حقیقی نیز متوقف شد و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد ورود حجم قابل قبولی پول حقیقی به بازار بودیم. در مجموع کل هفته، 659 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. 

همچنین در این هفته نیز ارزش معاملات خرد نسبت به هفته پیشین رشد 104 درصدی را ثبت کرد و به ارقام بالا‌تری صعود کرد، روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد به محدوده 10 هزار میلیارد تومانی منتقل شد و به بیشترین سطح در 5 هفته اخیر رسید. 

بدین ترتیب شاخص در پایان هفته بالاتر از نیمه کانال 1.6 میلیونی ایستاد. تحلیلگران رشد قیمت ارز نیمایی و راه اندازی سامانه جدید مبادله ارز در قیمت‌‌های نزدیک به قیمت بازار را از عوامل رشد قیمت‌ها در بازار سهام می‌دانند. برخی نیز معتقدند انتظارات تورمی و تمایل بخشی از سرمایه گذاران برای تبدیل وجوه نقد به دارایی‌ موجب شده که بخش بیشتری از پرتفوی سرمایه گذاری افراد حقیقی به سهام اختصاص یابد و پول حقیقی وارد بازار شود. 

در این میان تداوم عرضه خودرو در بورس کالا نیز سیگنال مثبتی برای بازار سرمایه بود. اما در سوی دیگر ریسک‌های سیستماتیک بازار نه تنها ماندگار هستند بلکه افزایش نیز یافته‌اند. افزایش تنش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با غربی‌ها، اخراج دیپلمات‌های ایرانی از آلمان، تکذیب احتمال احیای برجام و اعلام کشف اورانیوم با غنای 84 درصد توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله چالش‌هایی است که در روزهای اخیر در سرتیتر خبرها بوده و مجموع آن‌ها را می‌توان به انزوای سیاسی تعبیر کرد؛ چالش‌هایی که به فعالان اقتصادی سیگنال نااطمینانی می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت شاخص‌های بورس تهران در کانال صعودی قرار دارند و روند کلی بازار به سمت بالا است اما ریسک‌های بازار می‌تواند به نوسانات بیشتری دامن بزند.

بورس

برچسب: جهان اقتصاد ، بورس تهران ، ارز نیمایی ، بازار سهام ، اخبار روز ، پول حقیقی ، انتظارات تورمی ، ریسگ بازار



https://jahaneghtesad.com/direct/736


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |