جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 213 10:25 1401/11/10
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات :

مهم ترین برنامه معادن؛ توسعه اکتشاف معدنی است

دسته‌بندی: معادن
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات :

مهم ترین برنامه معادن؛ توسعه اکتشاف معدنی است

دسته‌بندی: معادن

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: در بخش معادن اولویت اول شرکت، بحث اکتشاف است. برنامه ومعادن برای سال ۱۴۰۱ حفاری ۶۰ هزار متری است که با این هدف ۷ دستگاه ماشین آلات معدنی خریداری شده و امیدواریم بتوانیم یک حرکت اکتشافی جدید را رقم بزنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات؛ «اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: مجموعه شرکت سرمایه گذاری تغییر وضعیتی را شاهد است. شرکت در گذشته یک شرکت سرمایه گذاری در بازار سهم بود اما اکنون این شرکت به سرمایه گذاری های عملی و اجرایی ورود کرده است.

وی افزود: در ۴۸ پروژه پیشرانان پیشرفت کشور ۷ پروژه مربوط به ومعادن است و یکی از این ۷ پروژهمربوط به نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سمنان است و تا پایان مهر آماده افتتاح این طرح هستیم.

مدیرعامل «ومعادن» تصریح کرد: مجموع پروژه‌هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم، ومعادن مشارکت دارد، مجموعا حدود ۵۹ تا ۶۰ پروژه است و مجموع آن ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که سهم ومعادن بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: برای افق چشم انداز ۱۴۰۴ و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز به سرمایه گذاری بیش از ۶ میلیارد یورو هستیم. ومعادن در تولید حدود ۵ میلیون تن فولاد به طور مستقیم نقش دارد که شامل فولاد آرتاویل ۱/ ۱ میلیون تن، آهن‌اسفنجی بیجار ۱/۶ میلیون تن، اسفنجی اقلید ۱/۱ میلیون تن و سرمد ۱/۱ میلیون تن است.

 

سعد محمدی تاکید کرد: در بخش معادن اولویت اول ما بحث اکتشاف است. برنامه ما برای امسال حفاری ۶۰ هزار متری است که ۷ دستگاه خریداری، ۱ دستگاه وارد، دو دستگاه تا هفته آینده وارد و ۲ دستگاه در مهر ماه وارد می‌شود و امیدواریم بتوانیم شروع یک حرکت اکتشافی را رقم بزنیم.

 

وی در ادامه گفت: با عملیات اکتشاف و حفاری‌هایی که در سال جاری صورت گرفته، ذخایر خوبی شناسایی شده است. امیدواریم با پهنه‌های در دست اکتشاف، ذخایری را به مجموعه اضافه کنیم و به چرخش زنجیره کمک کنیم.

 

اردشیر سعد محمدی بیان داشت: کارخانه کک سازی طبس، تکنیکی متفاوت از کارخانه‌های کک سازی است و خوشبختانه متوسط تولید آن ۶ هزار تن بوده که در تیر ماه به ۸ هزار و در مرداد به ۹ هزار و ۸۰۰ تن رسانیدم و امیدواریم در شهریور از ۱۰ هزار تن تجاوز کند.

 

مدیرعامل «ومعادن» در پاسخ به پرسش خبرنگار ایراسین در خصوص ورود این شرکت به حوزه اکتشاف در معادن خارج از کشور گفت: ورود به بحث اکتشاف سنگ آهن در خارج از کشور یک ضرورت است. در این خصوص کمیته‌ای در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده و قرار بر آن است که در نقاطی که به لحاظ فنی امکان سرمایه گذاری دارد، ورود پیدا کنیم.

 

برچسب: معدن ، سنگ آهن ، اکتشافات معدنی ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/213


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |