جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1688 23:56 1402/01/26
آهن‌اسفنجی به نرخی پایین‌تر از بهای فروش آن در زمان مشابه سال قبل بازگشت

عقبگرد بهای آهن‌اسفنجی در رینگ صنعتی بورس کالا

دسته‌بندی: اخبار ویژه ، بورس
آهن‌اسفنجی به نرخی پایین‌تر از بهای فروش آن در زمان مشابه سال قبل بازگشت

عقبگرد بهای آهن‌اسفنجی در رینگ صنعتی بورس کالا

دسته‌بندی: اخبار ویژه ، بورس

این محصول در هفته پایانی فروردین به کانال قیمتی 9 هزار تومان عقب نشست و با نرخی کمتر از بهای فروش آن در سال قبل معامله شد. در این شرایط انتظار می‌رود با توجه به وابستگی بهای شمش و محصولات فولادی به نرخ آهن‌اسفنجی، از نرخ شمش و محصولات فولادی نیز کاسته شود.

 آهن‌اسفنجی در آخرین هفته فروردین ماه، مجدد با کاهش نرخ معامله شد و به این ترتیب احتمال عقبگرد قیمتی در بازار شمش و محصولات فولادی ظرف روزهای پیش‌رو شدت بیشتری به خود گرفت.

واحدهای احیا کشور در هفته پایانی فروردین ماه بالغ بر 125 هزار تن، آهن‌اسفنجی با قیمت پایه 9 هزار و 660 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند. مصرف‌کنندگان، تقاضایی بالغ بر 313 هزار و 500 تن برای این محصول به ثبت رساندند، اما برتری تقاضا نسبت به عرضه باعث رقابت قیمتی قابل ملاحظه‌ای میان آن‌ها برای کسب سهم از این عرضه‌ها نشد. به این ترتیب در روز شنبه 26 فروردین در نهایت 122 هزار تن آهن‌اسفنجی با میانگین قیمت 9 هزار و 940 تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رفت. اگرچه به طور متوسط متقاضیان آهن‌اسفنجی رقابتی 2.8 درصدی بر روی این محصول انجام دادند، اما در نهایت میانگین بهای فروش این محصول در هفته جاری در نرخی حدود 3.8  درصد ارزان‌تر از بهای فروش آن در هفته قبل جای گرفت.

Untitled

افزایش عرضه و وجود چشم‌انداز روشن از استمرار عرضه آهن‌اسفنجی آرامش را به رینگ فروش این محصول در بازار فیزیکی بورس کالای ایران بازگردانده است. این در حالی است که کاهش اجباری تولید آهن‌اسفنجی به دلیل قطع یا کاهش گاز واحدهای احیا ظرف نیمه دوم سال گذشته باعث شده بود تا رینگ فروش آهن‌اسفنجی در بازار فیزیکی بورس کالای ایران ظرف سال گذشته تبدیل به یکی از پرتلاطم‌ترین رینگ‌های فروش محصول شود.

در حالی که صعود بهای آهن‌اسفنجی در بازار داخل، مانعی جدی در مقابل افت نرخ شمش و محصولات فولادی در بازار داخل ظرف نیمه دوم سال گذشته و همزمان با از سکه افتادن این محصولات در بازارهای جهانی بود، کاهش بهای آن در سال جاری می‌تواند  از عقبگرد قیمتی و فروکش تورم در رینگ شمش و مصحولات فولادی بکاهد.

 

منبع: اکوایران

برچسب: جهان اقتصاد ، تورم ، فولاد ، بورس کالا ، آهن اسفنجی ، محصولات فولادی ، اخبار روز ، شمش



https://jahaneghtesad.com/direct/1688


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |