پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1548 23:40 1402/01/21

طلای جهانی تا چه زمانی صعودی است؟

دسته‌بندی: ارز ، بازارچه

طلای جهانی تا چه زمانی صعودی است؟

دسته‌بندی: ارز ، بازارچه

قیمت طلا امروز (دوشنبه) پس از داده‌های اشتغال ایالات‌متحده و با توجه به بازار کار ضعیف و انتظار برای افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مه، حدود یک درصد کاهش یافت و به زیر ۲۰۰۰ دلار رسید.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۵.۲ درصد کاهش به ۱۹۹۲ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۷۶ درصد کاهش به ۱۹۹۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

هاریش وی، رئیس تحقیقات کالا در Geojit Financial Services، گفت: طلا با توجه به انتظارات افزایش نرخ فدرال رزرو و گزارش رشد شغلی قوی آمریکا در روز جمعه و دلار ثابت، کاهش یافت.

شاخص دلار ۰.۱ درصد بالاتر بود و شمش را برای خریداران خارجی گران کرد.

داده‌های وزارت کار ایالات‌متحده در روز جمعه نشان داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه مارس ۲۳۶ هزار شغل در مقابل انتظارات برای ۲۳۹ هزار شغل افزایش یافته است. داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که نرخ بیکاری از ۳.۶ درصد در ماه قبل به ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها با احتمال ۶۶ درصدی برای افزایش نرخ بهره ۲۵ واحد قیمت‌گذاری می‌کنند اما چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا همچنان صعودی است و تا زمانی که قیمت‌ها بالای ۱۹۲۰ دلار باقی بماند، احتمال ادامه چشم‌انداز صعودی وجود دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با یک درصد کاهش به ۲۴.۷۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۰۲ دلار و ۳۵ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۴۶۱ دلار و ۳۱ سنت رسید.

 

منبع: دنیای معدن

برچسب: جهان اقتصاد ، دلار ، قیمت طلا ، حقوق ، فدرال رزرو ، نرخ دلار ، دستمزد ، پلاتین ، اخبار روز ، بهای اونس طلا ، بازار فلزات



https://jahaneghtesad.com/direct/1548


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |