سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 207 16:40 1401/11/09

صندوق نوآوری در سرمایه‌گذاری به دانش‌بنیان‌ها خدمات می دهد

دسته‌بندی: فناوری

صندوق نوآوری در سرمایه‌گذاری به دانش‌بنیان‌ها خدمات می دهد

دسته‌بندی: فناوری

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: اکنون صندوق نوآوری بیش از ۷۰ نوع خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد.

سیاوش ملکی‌فر در نخستین روز از سفر سه روزه هیات اعزامی صندوق نوآوری به استان هرمزگان، در جلسه معرفی خدمات این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان استان گفت: سفر‌های استانی که در صندوق نوآوری طراحی می‌شوند، صرفا برای سخنرانی، معارفه یا برگزاری جلسات نیستند؛ بلکه بسیاری از وام‌ها و تسهیلات نیز طی همین سفر‌ها و در خود استان تصویب می‌شوند. برای نمونه ما در سفر استانی همدان توانستیم ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان این استان تصویب کنیم.

 

او تاکید کرد: تیم اعزامی صندوق نوآوری این اختیار را دارد که تا سقف دو میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی، تسهیلات اعطا کند و در پی آن است تا به جز تسهیلات و وام، ابزار‌های حمایتی دیگر خود مانند سرمایه‌گذاری و توانمندسازی را به شرکت‌های دانش‌بنیان استان هرمزگان معرفی کند.

 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن برشمردن خدمات این صندوق و تاکید بر این که امروز صندوق نوآوری بیش از ۷۰ نوع خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان تنها توقع دریافت وام از صندوق نداشته باشند. صندوق علاوه بر تسهیلات، در حوزه‌های بسیاری از سرمایه‌گذاری گرفته تا ثبت مالکیت فکری و کمک به صادرات به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات ارائه می‌دهد.

ملکی‌فر با بیان این که فعالیت‌های اصلی این صندوق در چهار دسته کلی شامل ارائه تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی است، گفت: در این سفر سه‌ روزه، شرکت‌های دانش‌بنیان که متقاضی دریافت وام هستند، می‌توانند جلسات اختصاصی با کارشناسان معاونت تسهیلات صندوق که به بندرعباس آمده‌اند برگزار کنند و در حوزه توانمندسازی و توسعه بازار نیز کارشناسان معاونت توسعه صندوق برای ارائه مشورت به شرکت‌های دانش‌بنیان حضور خواهند داشت.

 

او در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در طول چهار سال اخیر اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری از آذر ۹۷ به بعد شش هزار و ۴۹۸ فقره قرارداد ارائه خدمات و تسهیلات امضا کرده است. سال گذشته نیز ۴۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که امروز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در کشور به هشت هزار شرکت رسیده است، ادامه داد: سال ۹۹ درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و سال ۱۴۰۰ به ۳۰۰ هزارمیلیارد تومان رسید. برای سال ۱۴۰۱ نیز پیش‌بینی می‌شود درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به ۴۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

برچسب: جهان اقتصاد ، دانش بنیان ، صندوق نوآوری ، صندوق نوآوری و شکوفایی ، شرکت های دانش ینیان ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/207


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |