پنج شنبه 20 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4664 23:32 1402/04/05

سعادتی: توزیع ۱۰۰ درصدی سود سهام عدالت مغایر با اصل تشکیل آن است

دسته‌بندی: اخبار روز

سعادتی: توزیع ۱۰۰ درصدی سود سهام عدالت مغایر با اصل تشکیل آن است

دسته‌بندی: اخبار روز

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار شمانیوز مبنی بر اینکه آیا با توزیع ۱۰۰ درصد سود سهام عدالت موافق هستید، گفت: توزیع ۱۰۰ درصد سود سهام عدالت به نفع مردم نیست و با موضوع تشکیل سهام عدالت مغایرت دارد و ما معتقدیم باید این منابع در استان‌ها سرمایه‌گذاری گردد و از عوائد آن به مردم سود جدید پرداخت شود.

مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس در نشست خبری دیروز یکشنبه با جمعی از اصحاب رسانه، اظهار داشت: دولت قبل صندوق کارآفرینی امید را تشکیل داد و در دولت کنونی قرار شد تبدیل به صندوق پیشرفت و عدالت شود که البته هنوز تشکیل نشده است و ما امسال مصمم هستیم که حساب‌های پیشرفت و عدالت در استان‌ها سریع‌تر شکل گیرد تا شاهد رونق سرمایه‌گذاری در استان‌ها باشیم. 

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس با ابراز تشکر و قدردانی از سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی بابت همکاری‌هایی که با فراکسیون سهام عدالت داشته است، افزود: در مدل جدید کارگروهی از همه مجموعه‌های دخیل در سهام عدالت شامل سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی، دادستانی، بازرسی کل کشور، نهادهای امنیتی، کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و نهادهای مرتبط با سهام عدالت حضور خواهند داشت و بحث مدل اجرایی به زودی نهایی می‌شود و بعد از آن به اطلاع عموم می‌رسد. 

مهدی سعادتی با اعلام خبر مدل اجرایی جدیدی از سهام عدالت که توسط این فراکسیون پیشنهاد شده است، گفت: گرچه مردم و سهامداران عدالت نیاز به نقدینگی دارند اما در مدلی که قرار است ارائه شود پیشنهاد کرده‌ایم بخشی از سود سهام عدالت در استان‌ها سرمایه‌گذاری شود و از عوائد آن به مردم سود جدید پرداخت شود. به عنوان مثال در استانی که ۳ میلیون جمعیت دارد ۲.۶ میلیون نفر به صورت مستقیم در سهام عدالت ثبت‌نام کرده‌اند و قانون هم گفته است که سود و منابع سهام عدالت در ا ختیار شرکت‌های تعاونی و سرمایه‌گذاری استانی قرار داده شود. 

ساماندهی شرکت‌های سهام عدالت در طرح جدید 

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس در مورد تحقیق و تفحص از سهام عدالت، اظهار داشت: ابعاد کار گسترده است و باید همه پای کار بیایند. ما جلسه‌ای با حضور سه قوه در صحن مجلس داشتیم و وزرای کار و تعاون در آن موقع و کمیسیون اصل ۹۰ حضور داشتند که اصل تحقیق و تفحص از سهام عدالت هنوز اجرا نشده، اما می‌خواهیم با روحیه تعامل مسائل سهام عدالت شفاف شود. 

سعادتی ادامه داد: در زمینه سهام عدالت حدود ۸ وزارتخانه مرتبط هستند و با توجه به ارزش شرکت‌های سهام عدالت کسی بدش نمی‌آید که حالت برزخی و خوف الرجا در سهام عدالت باشد و آنها همچنان تصمیم‌گیر باشند. به عنوان مثال وزیر نفت بدش نمی‌آید که همچنان مدیریت پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های سهام عدالت را در اختیار داشته باشد و در این شرکت‌ها هیأت مدیره انتخاب کند. در حالی که این سیت‌های سهام عدالت مربوط به سهامداران است. 

به گفته سعادتی مدل اجرایی سهام عدالت که مورد تایید وزیر اقتصاد برای مدیریت سهام عدالت است، توسط همه گروه‌های ذی‌نفع تهیه و نهایی شده و به زودی به تصویب شورای عالی بورس خواهد رسید. 

وی با قدردانی از شرکت‌های تعاونی استانی و زحمات ایشان در این مدت، گفت: در مورد برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اخیراً جلسه‌ای با معاون تعاون وزیر کار انجام شد که توافقاتی حاصل شده است. از ۳۵۲ شرکت تعاونی سهام عدالت مجامع ۲۹۲ شرکت در شهرستان‌ها برگزار شود. قرار است شرکت‌های سهام عدالت ساماندهی شوند و ما نقش حامی و سرعت‌دهنده و پشتیبان داریم. 

۳ میلیون جامانده سهام عدالت منتظر اجرای دولت  

سعادتی با اشاره به ارزش روز حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومانی سهام عدالت، ادامه داد: ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت دارنده این دارایی هستند و قرار بود سال گذشته ۳ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت سهامدار شوند، اما هنوز از سوی دولت به مرحله اجرا نرسیده، اما از نظر ما تعداد سهامداران عدالت به اتفاق این افراد ۵۲ میلیون نفر است. 

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس اظهار داشت: فراکسیون سهام عدالت به عنوان بزرگترین فراکسیون مجلس پیگیر حقوق سهامداران عدالت است. ما در مجلس ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفتیم. برای پوشش جاماندگان سهام عدالت هم شفاف‌سازی می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: پارسال مصوبه‌ای گذراندیم که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی جا مانده از سهام عدالت مشمول شوند. گرچه اصل تفکیک قوا وجود دارد، اما الزامات قانونی ریل‌گذاری شده است و باید سهام عدالت به این افراد داده شود.

برچسب: سهام عدالت ، سهامداران ، سود سهام عدالت ، سرمایه گذاری ، اخبار روز، جهان اقتصاد



https://jahaneghtesad.com/direct/4664


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |