جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 816 21:05 1401/12/08

روسیه صادرات نفت به چین را افزایش داد.

روسیه صادرات نفت به چین را افزایش داد.

افزایش صادرات نفت روسیه به چین

طبق گزارش‌ها، عرضه کلی نفت خام و نفت کوره در ماه ژانویه از رکورد ثبت شده در ماه آوریل ۲۰۲۰ فراتر رفت. بلومبرگ این هفته به نقل از شرکت اطلاعاتی کی پلر گزارش داد که چین خرید نفت روسیه را در ماه ژانویه افزایش داده است. بر اساس این گزارش، پکن روزانه به طور متوسط ​​۱.۶۶ میلیون بشکه نفت خام و نفت کوره از روسیه در ماه ژانویه وارد کرد که بیش از رکورد قبلی ثبت شده در ماه آوریل ۲۰۲۰ است. داده‌های کی پلر نشان داد که چین کل بارگیری ماهیانه گرید ESPO روسیه، نفت و همچنین گرید‌های قطب شمال و نفت درجه اورال را خریداری کرده است.

پس از درگیری اوکراین و تحریم‌های غرب بعد از آن، مسکو را مجبور کرد تا با ارائه تخفیف‌های سنگین روی سوخت خود، به دنبال خریداران جدید باشد، چین به عنوان بزرگ‌ترین خریدار نفت روسیه با هند رقابت می‌کند. اتحادیه اروپا و بریتانیا در ماه دسامبر واردات نفت خام روسیه را ممنوع کردند و همزمان اتحادیه اروپا و کشور‌های جی هفت، سقف قیمتی را برای نفت خام دریایی روسیه اعمال کردند. چین، خرید را افزایش داده در حالی که این کشور به تدریج اقتصاد خود را پس از لغو محدودیت‌های کووید-۱۹ در اواخر سال گذشته احیا می‌کند.

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، بهبود مصرف چین عامل اصلی رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری خواهد بود که انتظار می‌رود به ۱۰۱.۹ میلیون بشکه در روز برسد. در حال حاضر جذابیت اصلی نفت روسیه قیمت نسبتا پایین آن است. گرید‌های اصلی روسیه بسیار پایین‌تر از برنت یا گرید‌های مشابه غرب آفریقا معامله می‌شوند. به عنوان مثال، گرید اورال در ماه ژانویه به طور متوسط ​​۴۹.۴۸ دلار در هر بشکه بود، در حالی که قیمت نفت برنت ۸۲ دلار در هر بشکه بود. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، صادرات کلی نفت روسیه در ماه ژانویه به طور متوسط ​​۸.۲ میلیون بشکه در روز بود که نسبت به ماه قبل افزایش داشت.

 

منبع: راشاتودی

برچسب: نفت ، جهان اقتصاد ، انرژی ، نفت برنت ، دلار ، چین ، روسیه ، صادرات ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/816


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |