سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 791 19:59 1401/12/07

رشد روز افزون تورم در آمریکا

رشد روز افزون تورم در آمریکا

داده‌های رسمی نشان داد که قیمت مصرف کننده نسبت به سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش یافته است.

 براساس گزارشی که روز جمعه توسط وزارت بازرگانی آمریکا منتشر شد، قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در ماه ژانویه ۰.۶ درصد در ماه ژانویه افزایش یافت. قیمت‌ها ۵.۴  درصد افزایش سالانه داشته که در واقع از ۵.۳ درصد در ماه دسامبر افزایش یافته است.

شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی یا میزان تورم ترجیحی فدرال رزرو در مقایسه با یک سال قبل ۵.۴ درصد افزایش یافته است. تورمی، که قیمت مواد غذایی و انرژی بی ثبات را حذف نمی‌کند، نسبت به سال گذشته ۴.۷ درصد رشد داشته است.

 خوانش قیمت ماه ژانویه از انتظار‌های پیش بینی کنندگان فراتر رفت با این امید که ممکن است فدرال رزرو به متوقف کردن افزایش نرخ خود تصمیم بگیرد. از ماه مارس گذشته، این تنظیم کننده هشت افزایش نرخ بهره را اعمال کرده است.

این هفته مقام‌های فدرال رزرو اظهار داشتند که تورم بالا از ترکیب پیچیده‌ای از شرایط ناشی می‌شود و بعید است که در کوتاه مدت کاهش یابد.

رئیس کل فیلیپ جفرسون، به نقل از بلومبرگ، گفت: تورمی که در حال حاضر به اقتصاد ایالات متحده تحمیل می‌شود، ترکیبی پیچیده از عناصر موقتی و ماندگار‌تر را نشان می‌دهند. عدم تعادل مداوم بین عرضه و تقاضای نیروی کار، همراه با هزینه‌های زیاد کار در بخش خدمات، نشان داد که ممکن است تورم بالا به آرامی کاهش یابد.

 

 منبع: راشاتودی

برچسب: جهان اقتصاد ، انرژی ، تورم ، مواد غذایی ، فدرال رزرو ، نرخ بهره ، نیروی کار ، اخبار روز ، ایالات متحده ، فیلیپ جفرسون



https://jahaneghtesad.com/direct/791


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |