جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 1958 17:52 1402/02/08

خبر خوش برای بازنشستگان/ افزایش ۲ برابری وام ضروری بازنشستگان

دسته‌بندی: بانک ، جامعه ، اخبار ویژه

خبر خوش برای بازنشستگان/ افزایش ۲ برابری وام ضروری بازنشستگان

دسته‌بندی: بانک ، جامعه ، اخبار ویژه

مدیران صندوق کشوری می‌گویند: این صندوق در سال ۱۴۰۱ برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان اقدامات مهمی همچون رشد سقف تسهیلات وام ضروری تا ۲ برابر، افزایش حقوق افراد بازنشسته و رشد منابع درآمدی با ارزش‌گذاری دارایی‌های شرکت‌ها را اجرایی کرده است.

نعمت‌الله ترکی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در این باره گفت: یکی از بخش‌های مهم در تأمین منابع مالی صندوق، بخش‌های اقتصادی است که در سال‌ گذشته به نوعی نابسامانی در این عرصه در همه شرکت‌های اقتصادی به چشم می‌خورد که در امسال برای رفع این دغدغه‌ها، بخش اعظم سیستم تصمیم‌گیری را روی حوزه سطح درآمدی متمرکز کرده‌ایم.

او ادامه داد: از آنجا که موضوع ارزش‌گذاری دارایی‌ها همه شرکت‌های مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری برای ما مهم بود این اقدام را انجام دادیم و در بخش ساماندهی نیروی انسانی این شرکت‌ها و به همین منظور موضوع تجمیع، ادغام، انحلال، توسعه و سرمایه‌گذاری را در امسال در دستور کار داریم.

ترکی اضافه کرد: در این راستا یک برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت در عرصه اقتصادی را در نظر داریم تا همپای برنامه هفتم در حوزه اقتصادی اجرایی شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رویکرد اصلی این صندوق را مولدسازی برای ایجاد امنیت مالی بازنشستگان دانست و گفت: صدور احکام مربوط به مطالبات ۱۵ درصدی بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی، اقدامات جدی برای پرداخت معوقات بازنشستگان دیگر دستگاه‌های اجرایی و موضوع مولدسازی و تبدیل آن به ثروت و در نهایت درآمدزایی برای همه بازنشستگان را در امسال در برنامه داریم.

افزایش ۲ برابری وام ضروری بازنشستگان

ترکی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری توجه به معیشت و رفاه بازنشستگان که در این راستا وام ضروری بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ با مبلغ ۱۵ میلیون تومان با اقدام اساسی از سوی این صندوق به ۲ برابر افزایش یافت. در سال ۱۴۰۱ بازنشستگان متقاضی تسهیلات ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه دریافت کردند که قرار است در سال ۱۴۰۲ مبلغ وام ضروری بازنشستگان از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری در هشت مرحله پرداخت تسهیلات در سال گذشته، به ۳۱۴ هزار و ۴۶۰ نفر از بازنشستگان تحت پوشش این صندوق وام ضروری پرداخت کرد. براساس داده‌های آماری در هر مرحله به بیش از ۳۱ هزار نفر از بازنشستگان متقاضی دریافت این تسهیلات در صندوق بازنشستگی کشوری وام ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان دریافت کردند.

 

منبع: ایلنا

برچسب: جهان اقتصاد ، تسهیلات ، بازنشستگان ، صندوق بازنشستگی ، وام ، اخبار روز ، خبر خوش ، نعمت الله ترکی



https://jahaneghtesad.com/direct/1958


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |