سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 668 16:32 1401/12/03
مدیرعامل سیمیدکو مطرح کرد:

بومی سازی قطعات صنعت فولاد؛ کاهش هزینه ها و پایداری تولید

دسته‌بندی: صنعت و معدن
مدیرعامل سیمیدکو مطرح کرد:

بومی سازی قطعات صنعت فولاد؛ کاهش هزینه ها و پایداری تولید

دسته‌بندی: صنعت و معدن

مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) گفت: بومی سازی تولید قطعات و تجهیزات صنعت فولاد کشور ضمن کاهش هزینه‌های تولید، وابستگی‌های فولاد سازان به کشورهای خارجی را برطرف می کند.

« محمد مدنی فر» افزود: بومی سازی، تولید و تامین قطعات و تجهیزات صنعت فولاد توسط شرکت های داخلی نگرانی فولادسازان را کمتر و از ارزبری در این حوزه جلوگیری می کند، زیرا برای خرید قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت، ارز کمتری هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد تاکید کرد: تولید قطعات در داخل و بومی سازی آن هرگونه تامین تجهیزات و قطعات یدکی را برای شرکتهای فولادی از داخل کشور بیش از پیش تسهیل می کند و این مزیت بزرگی برای فولاد سازان خواهد بود.

مدنی فر با بیان اینکه تولیدکنندگان همواره در زمینه تامین قطعات خطوط تولید خود نگرانی‌هایی دارند، اظهارداشت: ولی اگر قطعات و تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور تامین شود، نگرانی تولیدکنندگان در این زمینه به حداقل می رسد.

مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد با بیان اینکه تنها با بومی سازی تایر دستگاه های اچ پی جی آر یک میلیون یورو صرفه جویی شد، تصریح کرد: بومی سازی تایر دستگاه های اچ پی جی آر سنگ شکن تحت کارکرد فشار بالا با همکاری مجتمع فولاد اسفراین برای ما حدود یک میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشت و کارکرد آن نیز خیلی بهتر از مشابه کشورهای خارجی به خصوص آلمانی آن است.

مدنی فر با اشاره به مشکلات تامین قطعات برای فولاد سازان تاکید کرد: بدون تردید با تولید قطعات در داخل متناسب با شرایط تولید می توانیم به جایی برسیم که قطعات شرکت های داخلی بسیار بهینه تر و مطلوب تر از مشابه خارجی برای ما کارایی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد اظهارداشت: با بومی سازی قطعات و کاهش ارزبری، نگرانی های تولید کنندگان برطرف و تولید محصولات فولادی در شرکت های داخلی به مدار پایداری خواهد رسید.

مدنی فرد در ادامه با اشاره به مشکلات قطعی برق و گاز در فصل گرما و فصل سرما تاکید کرد: اگر انرژی مورد نیاز فولاد سازان تامین شود ما می توانیم در حوزه بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت فولاد شاهد پیشرفت های خوبی در کشور باشیم.

 

منبع: دنیای معدن

برچسب: جهان اقتصاد ، فولاد ، برق ، گاز ، بومی سازی ، فولادسازی ، اخبار روز ، محمدرضا مدنی فرد ، کاهش ارزبری ، سناباد



https://jahaneghtesad.com/direct/668


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |