جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 134 13:28 1401/11/06
با ۲ میلیارد تومان در کدام محلات تهران خانه بخریم؟

با ۲ میلیارد تومان کجاها خانه بخریم؟

دسته‌بندی: مسکن
با ۲ میلیارد تومان در کدام محلات تهران خانه بخریم؟

با ۲ میلیارد تومان کجاها خانه بخریم؟

دسته‌بندی: مسکن

پرطرفدارترین خانه‌های تهران حدود قیمتی بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان دارند. با این پول در کجای پایتخت می‌توان خانه‌دار شد؟

در حالی میانگین قیمت یک واحد مسکونی در تهران به حدود ۴.۲ میلیارد تومان رسیده است که طبق آخرین آماریهای بانک مرکزی در ماه گذشته پرطرفدارترین بازه قیمتی خرید ملک در تهران محدوده ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان بوده است. به طوری که بر اساس گزارش بانک مرکزی ۱۳.۶ درصد از بیش از ۱۰ هزار خانه‌ای که در آذرماه معامله شده در محدوده قیمتی ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان بوده است. این پرطرفدارترین بازه قیمتی خرید ملک در تهران بوده است.

 

حال سوال این است که اگر حدود ۲ میلیارد تومان بودجه داشته باشیم در کدام محلات تهران می‌توان خانه خرید؟ فردای اقتصاد در این گزارش به بررسی برخی از معاملات ملکی انجام شده با قیمت حدود ۲ میلیارد تومان پرداخته است.

در کجای تهران با ۲ میلیارد تومان خانه بخریم؟

نکته جالب بازار مسکن اختلاف عجیب بین متوسط قیمت و پرطرفدارترین بازه قیمتی است. در حالی متوسط قیمت واحدهای معامله شده به ۴.۲ میلیارد تومان رسیده که پرمتقاضی‌ترین خانه‌ها آن‌هایی بودند که حدود ۶۰ درصد ارزان‌تر از میانگین شهر قرار داشتند. این خانه‌ها عمدتا در مناطق جنوبی و نسبتا ارزان‌تر شهر واقع شده‌اند. اگر در محدوده شرق یا جنوب شرق تهران به دنبال خانه باشید با این مبلغ در محلاتی مانند نبرد، امامت و کیانشهر می‌توان خانه‌ای نسبتا نقلی با متراژ حدود ۵۰ تا ۶۰ متر خرید.

اگر قصد داشته باشید به مرکز شهر نزدیک‌تر باشید، با ۲ میلیارد تومان در برخی محلات مناطق ۷ و ۸ مثل سبلان و مجیدیه خانه‌های حدودا ۴۰ تا ۵۰ متری خرید. بخواهید باز هم به مرکز نزدیک‌تر باشید باید مقداری هم به سمت جنوب رفت و با این پول در محلاتی مانند هاشمی و رازی (گمرک) خانه خرید.

 

اما اگر بخواهید متراژ خانه‌ای که می‌خرید مقداری بزرگ‌تر باشد باید به سمت ارزانترین مناطق تهران یعنی مناطقی مانند ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب شهر و ۲۰ در جنوب دایتخت رفت. در این محلات بسته به امکانات خانه می‌توان با ۲ میلیارد تومان خانه‌ای با متراژ بین ۵۵ تا ۷۵ متر خریداری کرد. هر چند این مناطق تا حدی از مرکز شهر دور هستند اما در عوض برای خانواده‌هایی که تعدادشان بیشتر است یا محل کارشان در همان نزدیکی‌هاست گزینه های نسبتا جذابی دارند.

منبع: فردای اقتصاد

برچسب: جهان اقتصاد ، مسکن ، خرید مسکن ، تهران ، محلات تهران



https://jahaneghtesad.com/direct/134


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |