جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 684 03:21 1401/12/04

قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد/ توضیحات معاون وزیر در خصوص سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز در خصوص افزایش قیمت بنزین چیزی آورده نشده است.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه مراسم تحویل 500 نفتکش جاده پیما در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع تخصیص بنزین به خانوارهای فاقد خودرو، در لایحه دولت مطرح نشده و کمیسیون تلفیق بودجه آن را پیشنهاد داده که باید بعد از تصویب در کمیسیون در صحن مجلس نیز مطرح شود و بعد از تبدیل شدن به قانون، نحوه اجرای آن مشخص خواهد شد.

وی افزود: اولویت استفاده از کارت سوخت شخصی برای دریافت بنزین در جایگاه ها است و تمرکز بر این است که همه کارت های سوخت باقی مانده را تا پایان سال به صاحبان خودرو تحویل دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 3‌2 میلیون کارت سوخت تحویل شده و مابقی نیز در حال تحویل است.

وی ادامه داد: البته همچنان افرادی که کارت سوخت ندارند و یا کارت خود را به همراه نیاورده اند، می توانند از کارت سوخت جایگاه ها برای سوختگیری استفاده کنند.

سالاری در خصوص قیمت بنزین گفت: افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست و در لایحه بودجه سال 1402 نیز در خصوص افزایش قیمت بنزین چیزی آورده نشده است.

وی افزود: در خصوص تغییر در نظام سهمیه‌بندی بنزین نیز چیزی در دستور کار نیست و همچنان توزیع بنزین بر منوال گذشته صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص اعمال صقف سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت سوخت در برخی شهرها گفت: سقف‌گذاری سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت سوخت در برخی نقاط، به‌دلیل مدیریت عرضه در ایام سرد سال است که بتوانیم بدون هیچ مشکل و وقفه‌ای، در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت، سوخت‌رسانی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: محدودیتی در سوخت‌گیری با کارت سوخت در تهران و کلانشهرها نداریم و قرار هم نیست محدودیتی اعمال شود .

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "روزانه 85 میلیون لیتر نفت گاز در بخش حمل و نقل کشور توزیع می شود و توقف عرضه ای نداریم"، گفت: هنوز تصمیمی در خصوص اختصاص سهمیه بنزین نوروزی گرفته نشده است.

وی افزود: نرم افزاری پیش بینی شده تا کارت های جامانده در جایگاه های سوخت به دست مردم برسد؛ همچنین در بخش جایگاه ها شرکت‌های پشتیبان هماهنگی کردند، تعمیرات کارت خوان‌ها دچار مشکل نباشد و کارت را اختیار جایگاه دار قرار داده‌ایم.

سالاری با تاکید بر اینکه همواره مصرف بنزین در نوروز افزایش پیدا می کند، گفت: البته امسال نوروز مصادف با ماه مبارک رمضان است و ممکن است تغییراتی  در مصرف سوخت شاهد باشیم. 

وی ادامه داد: اکنون متوسط مصرف روزانه بنزین حدودا 103 تا 104 میلیون لیتر در روز است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "گاز مایع از طریق بورس عرضه می شود"، گفت: برای ساماندهی خودروهایی که به صورت غیرمجاز از گازمایع برای سوخت استفاده می‌کنند، برنامه‌هایی داریم تا حداقل سوخت‌گیری و مصرف این نوع خودروها، استاندارد و ایمن شود.

 

منبع: تسنیم

برچسب: جهان اقتصاد ، خودرو ، بنزین ، قیمت بنزین ، گاز مایع ، کارت سوخت ، سوخت گیری ، اخبار روز ، نوروز



https://jahaneghtesad.com/direct/684


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |