پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3556 15:15 1402/03/17

افزایش دوبرابری رهن و اجاره در منطقه 10/ چشم‌پوشی مستاجران از خواسته‌ها

دسته‌بندی: مسکن

افزایش دوبرابری رهن و اجاره در منطقه 10/ چشم‌پوشی مستاجران از خواسته‌ها

دسته‌بندی: مسکن

رهن و اجاره مسکن در سال جدید آنقدر افزایشی بوده که به گفته یک مشاور املاک، برخی مستاجران ناچار هستند معیارهای خود را تغییر دهند.

منطقه 10 به استناد آماری که بانک مرکزی تا به آذرماه سال گذشته از تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران منتشر می‌کرد، از آن دسته مناطق پرمعامله پایتخت است. یک کارشناس امور ملکی در این منطقه با اشاره به افزایش دو برابری رهن و اجاره خانه می‌گوید: در حال حاضر متقاضی وجود دارد اما به دلیل افزایش قیمت‌ ملک و پایین بودن بودجه مستاجران متناسب با بودجه مورد نیاز برای رهن و اجاره، دو حالت به وجود می‌آید؛ یا مستاجران باید از خواسته خود چشم‌پوشی ‌کنند و یا باید بودجه خود را افزایش دهند.

وی می‌گوید: در سال گذشته رهن کامل یک واحد 43 متری و هم‌کف به مبلغ 290 میلیون تومان بود اما در سال جاری، رهن کامل همان ملک به 420 میلیون تومان رسیده است.

بررسی فایل‌های عرضه شده در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد، برای رهن کامل آپارتمانی با متراژ 70 مترمربع در منطقه 10، دست‌کم باید 450 میلیون تومان نقدینگی داشت.

برای رهن کامل یک آپارتمان دو خوابه، دارای آسانسور، انباری و پارکینگ با متراژ 70 مترمربع در محله سلسبیل، 450 میلیون تومان و واحدی دیگر با این متراژ و بدون پارکینگ در محله دامپزشکی، 550 میلیون تومان و برای یک برای یک واحد 70 متری در جیحون و دارای امکانات ذکر شده، 700 میلیون در نظر گرفته شده است.

 

منبع: اکو ایران

برچسب: مسکن ، اجاره مسکن ، قیمت مسکن ، آپارتمان ، اخبار روز، جهان اقتصاد ، منطقه ۱۰ تهران



https://jahaneghtesad.com/direct/3556


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |