پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 635 19:25 1401/12/02

استیضاح وزیر اقتصاد یک بار دیگر روی میز نمایندگان

استیضاح وزیر اقتصاد یک بار دیگر روی میز نمایندگان

مجتبی رضاخواه، نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس از طرح مجدد استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس در واکنش به وضعیت بازار ارز خبر داد.

بار دیگر استیضاح آقای خاندوزی به دلیل افزایش تورم و افزایش نرخ ارز و طلا کلید خورد. اگر بنا باشد وزیر تغییر کند و تا وزیر بعدی بخواهد مسلط شود؛ قیمت ارز کنترل نشود، این گزینه مطلوب ما نیست.

 

او همچنین با اشاره به جلسه روز گذشته تعدادی از نمایندگان با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، تاکید کرد: روز گذشته جلسه‌ای را با آقای میرکاظمی داشتیم که به موضوع تنظیم قیمت ارز هم اشاره شد.

این جلسه یک جلسه فراکسیونی بود که آقایان حاجی‌بابایی و فدا‌حسین مالکی آن را مدیریت می‌کنند. این جلسه خارج از کمیسیون‌ها است و با حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان برگزار شد. مجلس کار نظارتی خود را انجام می‌دهد و ما معتقدیم که حاکمیت باید بازار ارز را کنترل کند، اما در حال حاضر شرکت‌های تراستی کنترل ارز را از دست حاکمیت خارج کرده‌اند.

رضا‌خواه با انتقاد از وضعیت نرخ ارز گفت: افزایش نرخ ارز موجب افزایش تورم و هزینه‌های زندگی برای عموم مردم می‌شود. مهم‌ترین نگرانی ما این است که با افزایش نرخ ارز زندگی مردم دچار تنش می‌شود و شرکت‌های تولیدی به مشکل خواهند خورد. با افزایش نرخ ارز تامین مواد اولیه برای شرکت‌های تولیدی سخت‌تر می‌شود و نقدینگی آنها برای تامین مواد اولیه نیز کفایت نخواهد کرد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب: جهان اقتصاد ، تورم ، دلار ، نقدینگی ، بازار ارز ، قیمت ارز ، وزیر اقتصاد ، استیضاح ، اخبار روز ، خاندوزی ، افزایش تورم ، افزایش نرخ دلار



https://jahaneghtesad.com/direct/635


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |