افزایش ناگهانی و قابل‌توجه قیمت ریپل

افزایش حجم معاملات ریپل

قیمت ریپل به طور ناگهانی به شدت افزایش یافته و به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه رسیده است. بسته شدن قیمت در بالای آن نشان از رشد قیمت خواهد داشت.

شناسه خبر: 6718
افزایش حجم معاملات ریپل

به نقل از یوتودی، قیمت ریپل (XRP) که تحت تاثیر پیروزی تاریخی ولی نسبی شرکت ریپل در دادگاه به شدت افزایش یافته بود، با درخواست تجدیدنظر از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و همچنین، تحت تاثیر فشارهای نزولی بر بازار ارزهای دیجیتال به شدت سقوط کرد. انتشار خبر پیروزی نسبی ریپل در دادگاه قیمت آن را تا نزدیکی ۹۰ سنت افزایش داده بود، ولی قیمت آن طی چند روز گذشته تا کف ۴۶ سنت نیز کاهش یافت.

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب در حوالی ساعت ۱۶:۰۰ روز یک‌شنبه ۲۰ آگوست / ۲۹ مرداد، ریپل با ۸.۵۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت ۰.۵۴۷۴ دلار معامله می‌شود. با وجود این، ارزش آن نسبت به هفت روز گذشته تاکنون ۱۲.۷۶ درصد کاهش یافته است. ظرف یک ماه گذشته نیز قیمت ریپل ۳۰.۹۳ درصد کاهش را تجربه کرده است.

حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی ریپل اکنون با ۱۱.۱۷ درصد افزایش به رقم ۱.۴۳۱، ۳۶۱.۳۳۶ دلار رسیده است. ارزش کل بازار این التکوین نیز در حال حاضر ۹.۳۰ درصد افزایش یافته و در حدود ۲۸.۹۱۱، ۶۶۶.۴۳۲ دلار است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش کل بازار در سایت کوین مارکت کپ، ریپل اکنون یک رتبه پایین‌تر از بایننس کوین (BNB) و یک رتبه بالاتر از یواس‌دی کوین (USDC) کماکان در جایگاه پنجم قرار دارد.

اکنون، قیمت ریپل توانسته است سطح کلیدی میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه را در هم شکسته و به بالای آن صعود کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه یک اندیکاتور تکنیکال است که معامله‌گران به طور گسترده برای ارزیابی قیمت ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. این اندیکاتور میانگین بسته شدن قیمت یک دارایی را در ۲۰۰ روز گذشته نشان می‌دهد.

صعود قیمت به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه غالبا به عنوان یک سیگنال صعودی تلقی می‌شود. این مسئله نشان می‌دهد مومنتوم کوتاه مدت یک دارایی از روند بلندمدت آن قوی‌تر است. در مقابل، ناتوانی یک دارایی در افزایش قیمت خود به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه یک سیگنال نزولی بوده و نشان‌دهنده‌ی وجود فشار نزولی احتمالی بر قیمت آن دارایی است.

افزایش اخیر حجم معاملات ریپل نشانه‌ی مثبتی برای سرمایه‌گذاران بوده است. افزایش حجم معاملات نشان‌دهنده‌ی افزایش علاقه‌ی معامله‌گران و میزان فعالیت آن‌ها به یک دارایی است. این اتفاق غالبا پیش از وقوع تغییرات قابل توجه قیمت رخ می‌دهد. با وجود این، اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا مومنتوم قدرتمند کنونی که باعث افزایش ناگهانی ۸ درصدی قیمت ریپل و عبور آن از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه شده است، همچنان پایدار باقی خواهد ماند یا خیر.

منبع: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار