برگزاری همایش ناشران برتر در مرداد ماه

امیر طایفه ابراهیمی ضمن اعلام برگزاری همایش ناشران برتر در مرداد ماه عنوان کرد: با توجه به تغییر دستورالعمل افشا در سال ۱۳۹۶ و حذف پیش‌بینی درآمد هر سهم موضوع رتبه بندی ناشران اوراق بهادار متوقف گردید. با عنایت به اهمیت ویژه رتبه بندی ناشران و تقاضای فعالین بازار سرمایه مبنی بر راه اندازی مجدد رتبه بندی ناشران، این موضوع به عنوان یکی از وظایف اداره میزهای صنعت و رتبه بندی ناشران مورد تصویب قرار گرفت.

شناسه خبر: 6409
برگزاری همایش ناشران برتر در مرداد ماه

رئیس اداره میز صنعت و رتبه بندی ناشران در گفت‌وگو با سنا عنوان کرد: اهمیت رتبه بندی ناشران از انجاست که شفافیت هرچه بیشتر عملکرد ناشران سبب افزایش آگاهی سهامداران و فعالین بازار سرمایه از میزان رعایت ضوابط و دستورالعمل و قوانین و مقررات توسط ناشران اوراق بهادار و ایجاد فضای رقابتی از حیث شفافیت و پاسخگویی بیشتر ناشران اوراق بهادار به سهامداران می گردد.

به گفته وی اداره میزهای صنعت و رتبه بندی ناشران، تصمیم به رتبه بندی ناشران بر مبنای ۳ معیار کلیدی شفافیت اطلاعاتی، حاکمیت شرکتی و توسعه بازار سرمایه با هدف انتشار لیست رتبه بندی ناشران اوراق بهادار بصورت دوره ای نمود که پیش بینی می شود تحقق این امر منجر به افزایش شفافیت و پیشگیری از وقوع تخلفات در بازار سرمایه گردد.

وی اظهار کرد: جهت تحقق این هدف، پیش‌نویس دستورالعمل امتیاز دهی به ناشران اوراق بهادار در سال ۱۴۰۱ تهیه و در حال طی کردن مراحل تصویب است.

منبع: سنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار