گل گهر با دانش بنیان ها گل کاشت

شناسه خبر: 550

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، نوسازی بخش‌های مختلف صنایع سنگین به دلیل رشد فناوری‌های پیشرفته در رقبای خارجی همواره از ضرورت‌های چشم‌گیر برخوردار است.بدین منظور نوسازی بخش‌های مختلف تولید چه در سطح اکتشاف و تامین مواد اولیه معدنی و چه در سطح فرآوری محصولات سنگین و متوسط صنعتی از ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

گل‌گهر جزء 10 شرکت برتر بین‌المللی - سیگنال

شایان ذکر است که شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از جمله صنایعی است که ضرورت نوسازی و حرکت به سوی دانش‌بنیان شدن را هم در بخش اکتشاف و استخراج مواد معدنی و هم در تولید محصولات فولادی به خوبی درک کرده است. به نظر می‌رسد که این شرکت به اصلاح روندهای کنترلی تجهیزات کارخانه‌های خود تحقیقات گسترده‌ای را با مشارکت مراکز تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرده و می‌توان امیدوار بود که در این حوزه وابستگی‌های نرم‌افزاری به شرکت‌های خارجی به شدت کاهش یابد.هم‌چنین بر اساس اطلاعات موجود مطالعات گسترده‌ای توسط این شرکت برای فرآوری کانی‌های پیچیده آهن‌دار همانند تیتانومگنتیت و سایر کانسارهای هماتیتی به مراحل جذابی رسیده است . در صورت دستیابی به این فناوری‌ها بهره‌وری شرکت گل گهر و هر شرکت ایرانی دیگری که از این فناوری بهره‌جویی کند افزایش چشم‌گیری خواهد یافت و به این ترتیب از حجم تولید باطله در این صنایع کاسته خواهد شد.

همچنین این شرکت در حوزه دستیابی به دانش شبیه‌سازی اجزای کوره‌های گندله‌سازی نیز حرکت خوبی را آغاز کرده است که باعث می شود که استانداردهای فرایندهای تولیدی دراین شرکت ارتقای قابل توجهی بیابد.

این شرکت در حوزه اکتشافی نیز کوشیده تا روندهای چال‌زنی و انفجار را بهبود کیفی بخشیده و از آخرین دستاوردهای روز دنیا با تکیه بر همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بهره ببرد.

افزایش ارتباط این غول عظیم صنعتی و معدنی با دانشگاه و مراکز تحقیقاتی این نوید را خواهد داد که در دانش طراحی مفهومی کارخانه‌های تولید کنسانتره ، بهره‌برداری بهینه از باطله‌ها از طریق ایجاد زمینه برای تولیدات جانبی و همچنین استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به جهت افزایش کیفیت محصولات، بهره جدی ببرد.

لازم به یادآوری است که این شرکت معدنی و صنعتی حمایت شایان توجهی از پایان نامه‌های دانشجویی و همچنین به کارگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی حوزه های مهندسی صنایع و معادن به خرج داده و به نظر می‌رسد که گام‌های بلندی برای همکاری با نهاد دانشگاه در راستای مرتفع ساختن چالش‌های صنایع معدنی برداشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار