رسالت خبرنگاران شناساندن معادن است/ نشست خبری مدیرعامل ایمیدرو در نمایشگاه روایت خدمت با جمعی از خبرنگاران

مدیرعامل ایمیدرو در نشست خبری در نمایشگاه روایت خدمت گفت رسالت خبرنگاران این است که مسائل مربوط به معدن را در سطح کشور هم در بین مردم و هم در مسئولین بشناسانند. مهمترین موضوع و انتظار از رسانه‌ها شناساندن معدن به مردم است.

شناسه خبر: 6967
رسالت خبرنگاران شناساندن معادن است/ نشست خبری مدیرعامل ایمیدرو در نمایشگاه روایت خدمت با جمعی از خبرنگاران

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد؛صبح امروز دوشنبه ششم شهریور ماه محمدرضا موثقی نیا، مدیرعامل ایمیدرو( سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی) در نمایشگاه روایت خدمت که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری‌ست در نشست خبری با حضور جمعی از خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد وی در پاسخ سوالی گفت: امروزه اطلاع‌رسانی در مورد معدن در کشور ما بسیار مهم است. در مورد نفت همه اطلاعات دارند و می توانند راجع به آن صحبت کنند اما در مورد معدن، ۹۰ درصد مردم چیزی راجع به آن نمی دانند و رسالت خبرنگاران این است که مسائل مربوط به معدن را در سطح کشور هم در بین مردم و هم در مسئولین بشناسانند. مهمترین موضوع و انتظار از رسانه‌ها شناساندن معدن به مردم است.

وی در ادامه افزود: ایمیدرو توافقنامه ۱۰۰۰۰ مگاواتی با وزارت نیرو به امضا رسانده است که انتظار می‌رود تا سال آینده ۲۰۰۰ مگاوات از آن به بهره برداری برسد.

موثقی نیا در مورد برنامه‌ریزی‌های انجام شده در رابطه با مساله آب مورد نیاز صنایع و معادن و همچنین آب شرب مردم محلی در برخی استان‌ها افزود: در حوزه آب برای صنایع به چادرملو و گلگهر از خلیج فارس آب رسانده ایم و به زودی آب را به زاهدان و زابل خواهیم رساند. این آب مصرف شرب نیز خواهد داشت. در ۹ یا ۱۰ ماه آینده آب را به اصفهان خواهیم رساند. این کار برای شرکت‌های ما جنبه ملی و مردمی دارد.

وی گفت: یکی از بحث های زیرساختی مورد توجه در ایمیدرو ، نیازهای صنایع و معادن در حوزه حمل و نقل است است.حجم بار جابه جایی صنایع و معادن بسیار زیاد است و برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد. و همچنین خبر داد که برنامه ریزی‌هایی با شرکت راه آهن در راستای زمانبندی برای حل مشکل ترابری در حال انجام است.

وی افزود از آنجا که سال‌های گذشته در زمینه ساخت ماشین‌آلات سنگین ، فعالیت قابل توجهی صورت نگرفته است و از سوی دیگر واردات ماشین‌های سنگین هم به دلیل مشکلات بین المللی مسائل خاص خودش را داراست، برای بومی سازی این ماشین آلات برنامه ریزی فنی صورت گرفته است و برای مثال در ساخت دامپتراک موفقیت آمیز بوده است برای ساخت سایر ماشین آلات و قطعات و تجهیزات نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم از ظرفیت داخلی استفاده کنیم.

موثقی نیا در بحث هوشمندسازی معادن گفت: در سال‌های آتی تمرکز ایمیدرو بر این موضوع افزایش خواهد یافت.

وی در مورد مشکلات در زمینه تامین مالی ارزی ایمیدرو گفت: در مورد تامین مالی ایمیدرو نیز مانند سایر سازمان‌ها تا حدی با مشکل مواجه است اما بخشی از این مشکل با صادرات محصولاتی که مجوز برای صادر کردن آنها وجود دارد قابل حل است و تا حدودی این موضوع از شدت این مشکل می کاهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار