یکشنبه 10 تیر، 1403

کدخبر: 17068 11:58 1403/04/08

مقایسه دوربین مداربسته بی سیم و سیم کارتی! کدام را بخریم؟

دسته‌بندی: اقتصاد توسعه

مقایسه دوربین مداربسته بی سیم و سیم کارتی! کدام را بخریم؟

دسته‌بندی: اقتصاد توسعه

اگر به انواع دوربین‌های مداربسته موجود در بازار نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که امروزه دوربین بی سیم و سیم کارتی بسیار مورد توجه واقع شده‌اند. اگر شما نیز قصد خرید یک دوربین مداربسته ارزان را داشته اما نمی‌دانید که در این بین کدام یک از دو نوع دوربین بی سیم و سیم کارتی برایتان مناسب است، مطالعه این محتوا می‌تواند به شما در داشتن یک انتخاب کاربردی کمک زیادی کند. ما در اینجا قصد داریم ابتدا هر کدام از این دو نوع دوربین را معرفی کرده و سپس آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. بدون تردید مقایسه این دوربین‌ها به شما کمک خواهد کرد تا گزینه ایده‌آل خود را پیدا و سپس انتخاب کنید.

 

دوربین بی سیم | دوربین سیمکارتی | آرمی تک

اگر به انواع دوربین‌های مداربسته موجود در بازار نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که امروزه دوربین بی سیم و سیم کارتی بسیار مورد توجه واقع شده‌اند. اگر شما نیز قصد خرید یک دوربین مداربسته ارزان را داشته اما نمی‌دانید که در این بین کدام یک از دو نوع دوربین بی سیم و سیم کارتی برایتان مناسب است، مطالعه این محتوا می‌تواند به شما در داشتن یک انتخاب کاربردی کمک زیادی کند. ما در اینجا قصد داریم ابتدا هر کدام از این دو نوع دوربین را معرفی کرده و سپس آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. بدون تردید مقایسه این دوربین‌ها به شما کمک خواهد کرد تا گزینه ایده‌آل خود را پیدا و سپس انتخاب کنید.

دقت به نکات مهمی نظیر عدم دسترسی به وای فای، میزان امنیت، فرایند نصب و قیمت همه می‌توانند به انتخاب بهتر شما کمک کنند. برای مثال اگر قصد نصب دوربین در مکانی را دارید که دسترسی به وای فای در آن وجود ندارد، پس دوربین سیم کارتی انتخاب بهتری است. اما در صورتی که قصد دارید دوربین به صورت بی سیم با شبکه وای فای نصب کرده و به دنبال هزینه ارزان‌تر هستید، دوربین‌های بی سیم انتخاب مناسب‌تری می‌باشند.

در صورت نیاز به جابجایی، دوربین سیم کارتی انعطاف بیشتری داشته اما دوربین وای فای برای ارسال تصاویر زنده با تاخیر کمتر مناسب‌تر است. با این اوصاف نمی‌توان به صورت قطعی تعیین کرد که دوربین سیم کارتی بهتر است یا دوربین بیسیم! هر کدام از این دوربین‌ها نکات مثبت و منفی خاص خود را داشته و ممکن است برای برخی از افراد مناسب و برای برخی دیگر از افراد مناسب نباشند. به همین منظور همه چیز بستگی به فاکتورهای ذهنی خریدار، موقعیت نصب دوربین و موارد این چنینی دارد. تلاش ما این است که در ادامه نکات مهم را به صورت کامل برای شما توضیح داده تا هرگونه ابهام در این زمینه برطرف شده و بتوانید متناسب با نیاز خود یک خرید مقرون به صرفه داشته باشید.

دوربین مداربسته سیم کارت خور | آرمی تک

دوربین سیم کارتی را بشناسید! 

دوربین سیم کارتی به عنوان یک دوربین بی سیم و یا یک دوربین مداربسته سیم کارت خور شناخته می‌شود که دارای یک قسمت مشخص برای قراردادن سیم کارت است. زمانی که دیتای اینترنت سیم کارت فعال شود، دوربین به صورت کاملاً خودکار و اتوماتیک تصاویر را بدون هیچ تنظیمات اضافی برای شما روی نرم‌افزار تلفن همراه ارسال می‌کند. در واقع این دوربین ضمن اینکه بیسیم است، هیچ نیازی به مودم نداشته و با مودم داخلی یعنی اینترنت سیم کارت، فعالیت خود را شروع و ادامه می‌دهد.

فرایند اتصال در این دوربین به کمک شبکه تلفن همراه صورت گرفته و با بهره‌مندی از انواع مختلف سرعت اینترنت همچون 2G, 3G, 4G, 5G یک تجربه جذاب را برای شما رقم می‌زند. به این ترتیب در هر نقطه از ایران که باشید می‌توانید با کمک نرم‌افزار این دوربین، به راحتی تصاویر را دریافت کرده و به صورت لحظه‌ای و آنلاین مشاهده کنید. از طرف دیگر این دوربین قابلیت نصب در تمام نقاطی که از آنتن دهی برخوردار هستند را دارد. البته توجه داشته باشید ممکن است گاهی اوقات اختلال در آنتن و اینترنت سیم کارت به وجود آمده که ممکن است این موضوع فرایند انتقال تصاویر را با مشکل مواجه کرده و باعث کند شدن فرایند انتقال تصاویر شود. اما لازم به ذکر است، از آن جایی که دوربین سیکارتی قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را دارد، می‌توانید مطمئن باشد حتی در زمانی که تصاویر زنده دوربین را از دست داده‌اید، تمامی تصاویر در کارت حافظه ذخیره شده است.

دوربین‌های سیم کارت خور توسط برندهای مختلفی تولید شده و حتی انواع دوربین مداربسته دید در شب نیز امروزه قابلیت دریافت سیم کارت دارند. برای مثال دوربین سیم کارتی لامپی که هم قابلیت دید در شب داشته و هم با استفاده از کمک اینترنت سیم کارت کار می‌کند. این دوربین‌ها نیاز به فضای زیادی نداشته و از ابعاد کم و جمع و جوری برخوردار هستند. روند نصب این دوربین‌ها به علت عدم برخورداری از سیم‌ و کابل‌های مختلف بسیار ساده بوده و به سرعت می‌توانید این دوربین‌ها را در مکان مورد نظر نصب کنید.

دوربین سیم کارتی | دوربین مداربسته ارزان | آرمی تک

مزایا و معایب دوربین سیم کارتی | دوربین مداربسته سیم کارت خور 

از آنجایی که برای استفاده از این دوربین نیازی به کابل‌کشی و مودم وای فای ندارید، می‌توانید در هر مکانی که دسترسی به اینترنت وجود دارد، این دوربین را نصب کنید. از رایج‌ترین این مکان‌ها می‌توان به باغ‌ها، جنگل‌ها و مزارع کشاورزی اشاره کرد. این موضوع از مزایای مهم برای این دوربین به شمار رفته و علاوه بر این پوشش دهی گسترده‌ای داشته که در سراسر کشور قابل استفاده است. نصب این دوربین از نظر فیزیکی و همچنین فعال کردن سیم کارت بسیار ساده بوده و در مقایسه با سایر دوربین‌ها دارای امنیت بیشتری است. زیرا دوربین بی سیم وای فای، احتمال خطر هک شدن شبکه بیشتری نسبت به دوربین لامپی سیم کارت خور دارد. دوربین مداربسته دید در شب سیم کارتی یکی از بهترین گزینه‌ها برای نصب در باغ‌ها و مزارع به شمار می‌رود.

در بین انواع دوربین‌های سیم کارت خور با کمی جستجو می‌توان دوربین مداربسته ارزان ولی باکیفیت بالا را پیدا کرد. البته این دوربین‌ها کمی گران‌تر از دوربین‌های بی سیم ساده هستند. در ضمن ممکن است به علت اختلال در اینترنت سرعت انتقال داده توسط دوربین سیم کارتی کاهش پیدا کند. هزینه‌های اضافی مربوط به خرید اینترنت برای سیم کارت و فعال سازی سیم کارت نیز از جمله معایب دوربین سیم کارت خور به شمار می‌روند. با این تفاسیر اگر انتخاب شما دوربین سیم کارتی می‌باشد، حتماً به برند تولیدکننده دوربین دقت داشته باشید تا از یک برند معتبر خرید کنید.

دوربین بی سیم را بشناسید! | دوربین لامپی سیم کارت خور 

دوربین بی سیم با وای فای کار کرده و تحت شبکه است. البته امروزه خیلی از دوربین‌های بیسیم از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برند. اما صحبت ما در این محتوا در رابطه با دوربین‌های بی سیم تحت شبکه است. نام دیگر دوربین بی سیم، دوربین وایرلس بوده و نوعی دوربین برای اتصال، انتقال تصاویر و صدا به اینترنت یا یک دستگاه دیگر است. در این دوربین به جای کابل از امواج بی سیم وای فای استفاده می‌شود.

دوربین وای فای ساده برای اتصال به اینترنت به شبکه وای فای محلی متکی بوده و اتصال سریع و پایداری دارد. همچنین احتمال بروز اختلال در اتصال دوربین‌های بی سیم بسیار پایین است. به خصوص اگر مکان موردنظر شبکه وای فای قوی داشته باشد. کار با نرم‌افزار دوربین بیسیم نیز آسان بوده و به راحتی از طریق رابط کاربری نرم‌افزار می‌توان این دوربین را مدیریت کرد. دوربین بیسیم به علت عدم کابل‌کشی فضای زیادی از محیط را اشغال نکرده و به عنوان یک دوربین جمع و جور و کاربردی شناخته می‌شود. این دوربین می‌تواند انتخاب خوبی برای منازل مسکونی، اداره‌ها، محل کار، مراکز خرید و فروشگاه‌ها تلقی شود.

در بین انواع دوربین بی‌ سیم موجود در بازار طبیعتاً با کمی جستجو می‌توانید دوربین مداربسته ارزان و باکیفیت نیز پیدا کنید. زیرا برخی از برندها وجود داشته که ضمن حفظ کیفیت، قیمت مناسبی را برای تولیدات خود در نظر گرفته‌اند. علاوه بر این اگر به دنبال یک دوربین بی سیم با قابلیت دید در شب هستید، باید بدانید که دوربین مداربسته دید در شب با تکنولوژی بی سیم در بازار با تنوع بالایی وجود دارد.

مزایا و معایب دوربین بیسیم | دوربین مداربسته ارزان

دوربین بی سیم هزینه پایین‌تری در مقایسه با دوربین سیم کارتی داشته و به عنوان یک دوربین مداربسته ارزان نیز شناخته می‌شود. زیرا این دوربین از مودم داخلی بهره نمی‌برد. از طرف دیگر به علت عدم استفاده از دیتای سیم کارت، انرژی کمتری مصرف می‌کند. علاوه بر این دوربین بی سیم قابلیت اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند و سیستم‌ها را داشته و محدودیتی از این بابت برای استفاده از این دوربین وجود ندارد. اکثر دوربین‌های بیسیم قابلیت دید در شب را دارند که از این رو می‌توان گفت نوعی دوربین مداربسته دید در شب باکیفیت نیز تلقی می‌شوند که تصاویر را در طول ساعات شب با کیفیت بالا و بدون نویز ثبت و به صورت زنده ارسال می‌کنند.

با این وجود یک سری معایب نیز در این دوربین دیده می‌شود که هر کدام از آن‌ها قابل بررسی است. اولین عیب و بزرگ‌ترین عیب این دوربین وابستگی به شبکه وای فای می‌باشد. در صورتی که وای فای قطع شده یا در مکانی که وای فای وجود نداشته باشد این دوربین کارایی خود را از دست داده و نمی‌ تواند تصاویر را ارسال کند. این دوربین‌ها به علت پوشش محدود وای فای در برخی از نقاط محدودیت برد داشته و در برابر هک شدن و آسیب‌های سایبری امنیت پایین‌تری دارند. البته که دوربین بی سیم نیز مانند دوربین سیم کارتی قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را دارد، می‌توانید مطمئن باشد حتی در زمانی که تصاویر زنده دوربین را از دست داده‌اید، تمامی تصاویر در کارت حافظه ذخیره شده است.

نصب دوربین‌های بیسیم وای فای به علت پیکربندی شبکه وای فای کمی پیچیده‌تر از دوربین سیم کارتی می‌باشد.

سوالات متداول

آیا دوربین مداربسته دید در شب با تکنولوژی سیم کارتی وجود دارد؟

بله، دوربین مداربسته دید در شب هم به صورت دوربین سیم کارتی و هم به صورت دوربین بی سیم در بازار وجود داشته که توسط برندهای مختلف تولید می‌شود. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود هر کدام از این مدل‌ها و برندها را انتخاب کنید.

سرعت انتقال اطلاعات در دوربین سیم کارتی بیشتر است یا دوربین بیسیم؟

سرعت انتقال اطلاعات برای دوربین سیم کارتی و دوربین بی سیم به عوامل مختلفی بستگی دارد. در دوربین سیم کارتی سرعت اینترنت و عدم وجود اختلال در آنتن دهی موثر بوده و برای دوربین بیسیم نیز شبکه وای فای روی سرعت انتقال اطلاعات تاثیر می‌گذارد.

دوربین مداربسته بیسیم بهتر است یا دوربین سیم کارتی؟

نمی‌توان گفت کدام یک از این دوربین‌ها بهتر است. هر کدام از این دوربین‌ها نکات مثبت و منفی خاص خود را داشته و برای مصارف و مکان‌های مختلف قابل استفاده هستند. خریداران باید با در نظر داشتن نکات مهم هنگام خرید بهترین دوربین مداربسته ارزان را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنند.

کلام پایانی

با وجود نکاتی که در این محتوا ذکر کردیم می‌‌توان نتیجه گرفت که در بین انواع دوربین مداربسته دید در شب، دوربین سیم کارتی و دوربین بی سیم کدام دوربین می‌تواند برای شما گزینه بهتری باشد. همچنین شما می‌توانید با افراد متخصص در این زمینه نیز مشورت کرده تا یک انتخاب معقول داشته باشید. در ضمن قبل از خرید لازم است به مکان نصب دوربین نیز دقت داشت تا در نهایت انتخابی مناسب داشته باشید. البته مراجعه به مراکز معتبر و دارای سابقه همچون فروشگاه آرمی تک نیز می‌تواند کیفیت خرید شما را به شدت افزایش دهد.

برچسب: سیم کارت ، قیمت سیم کارت ، دوربین



https://jahaneghtesad.com/direct/17068


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |