سه شنبه 12 تیر، 1403

کدخبر: 17136 13:45 1403/04/10

رکوردشکنی بی‌سابقه شرکت فولاد هرمزگان در ۲ واحد فولادسازی و احیا

دسته‌بندی: صنعت و معدن

رکوردشکنی بی‌سابقه شرکت فولاد هرمزگان در ۲ واحد فولادسازی و احیا

دسته‌بندی: صنعت و معدن

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: این شرکت در ماه‌های فروردین‌ و اردیبهشت‌ سال‌جاری موفق به ثبت رکوردهای تولید ماهیانه در هر دو واحد فولادسازی و احیا مستقیم شد که در طول تاریخ فعالیت فولاد سابقه نداشته است.

عطاالله معروف‌خانی، صبح امروز_یکشنبه دهم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه چشمگیر صنعت فولاد در استان، اظهار کرد: اولویت فولاد هرمزگان اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال‌جاری است که هم‌اکنون ده‌ها طرح بزرگ به ارزش بیش از دو میلیارد یورو در این شرکت در دست اقدام است.

 

وی افزود: با به ثمر رسیدن این طرح‌ها، ظرفیت تولید به ۳.۳ میلیون تن تختال خواهد رسید که سهم ۳۰ درصدی در توسعه ۱۰ میلیون تنی استان هرمزگان خواهد داشت.

 

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: البته برای این توسعه تمهیداتی اندیشیده شده است که می‌توان به احداث یک نیروگاه مشترک با فولاد مبارکه و فولاد سنگان اشاره کرد، درصورتی‌که طرح‌های فولاد هرمزگان به بهره‌برداری برسند، شاهد جهش اقتصادی در استان هرمزگان و صنعت فولاد کشور خواهیم بود.

 

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان همچنین در خصوص میزان تولید محصولات فولادی در فصل بهار، اظهار کرد: با رکوردشکنی‌های متعدد در فروردین و اردیبهشت سال‌جاری، موفق به رشد ۴.۳ درصدی تولید به میزان ۹۹۹ هزار و ۴۳۲ تن در فولاد هرمزگان شدیم، اما تداوم این وضعیت نیازمند کاهش محدودیت‌ها و تأمین به‌موقع انرژی است.

 

معروف‌خانی ادامه داد: در سه ماه نخست سال‌جاری میزان تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان با رشد ۷.۸ درصد به ۵۰۴ هزار و ۳۰۶ تن، تختال فولادی به ۴۴۰ هزار و ۸۳۲ تن، بریکت ۲۴ هزار و ۸۴۹ تن و تولید آهک به ۲۹ هزار و ۴۴۵ تن رسید.

 

وی عنوان کرد: در سال‌جاری نیز که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، فولاد هرمزگان نیز در فروردین و هم در اردیبهشت موفق به ثبت رکوردهای تولید ماهیانه در هر دو واحد فولادسازی و احیا مستقیم شد.

 

فولاد هرمزگان نیز در فروردین و هم در اردیبهشت موفق به ثبت رکوردهای تولید ماهیانه در هر دو واحد فولادسازی و احیا مستقیم شد که در طول تاریخ فعالیت فولاد سابقه نداشته است.

 

وی گفت: در طول تاریخ فعالیت فولاد هرمزگان تاکنون سابقه نداشته است که هر دو واحد تولیدی طی دو ماه پیاپی رکوردشکنی کنند و این رکوردشکنی‌ها نشان داد که هر زمان فرصتی به دست آید، کارکنان و کارگران خلاق فولاد هرمزگان از آن به نحو احسن استفاده می‌کنند و رکوردهای تولید را برجای می‌گذارند.

 

وی افزود: مهم‌ترین دغدغه امروز همه ما تولید است که می‌تواند به رشد اقتصادی کشور منجر شود، تولید به کشور قدرت می‌بخشد و باعث رشد همه شاخص‌های اقتصادی، به‌ویژه حفظ ارزش پول ملی، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات می‌شود، ازاین‌رو باید حمایت از تولید در اولویت نخست قرار گیرد و همه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی، برای حمایت از تولید پای کار بیایند.

 

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به وضعیت تولید این شرکت در سال‌های اخیر، تصریح کرد: فولاد هرمزگان در سال‌های اخیر ثابت کرده که در رشد تولید پیشتاز است و از هر فرصتی برای رکوردشکنی استفاده می‌کند، این شرکت در سه سال اخیر موفق شده است یک بار از ظرفیت اسمی واحد فولادسازی و یک بار هم از ظرفیت اسمی واحد احیا مستقیم عبور کند و رکورد تولید سالیانه برجای بگذارد.

 

وی با اشاره به آغاز محدودیت‌های برق برای صنعت فولاد کشور، گفت: در سال‌جاری محدودیت‌ها زودتر از هر زمان دیگری برای صنعت فولاد کشور و فولاد هرمزگان اعمال شده است و در زمان‌های اوج مصرف، قادر به انجام فعالیت نیستیم و تنها شب‌ها که مصرف برق در کشور کاهش پیدا می‌کند، اجازه تولید داریم.

 

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: البته تلاش می‌کنیم با رایزنی و مساعدت مسئولان استانی و وزارت نیرو، سهمیه بیشتری از برق دریافت کنیم تا دچار افت تولید نشویم، باید توجه داشت که بدون فراهم آمدن زیرساخت‌ها هرگز نمی‌توان جهش تولید را محقق کرد و این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و مساعدت مسئولان و هماهنگی میان سازمان‌های متولی است.

برچسب: شرکت فولاد هرمزگان ، عطاالله معروفخانی ، ثبت رکوردهای تولید ماهیانه ، واحد فولادسازی و احیا



https://jahaneghtesad.com/direct/17136


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |