شنبه 09 تیر، 1403

کدخبر: 17017 12:30 1403/04/06

عزم چادرملو بهره‌برداری از ۷ طرح توسعه‌ای تا پایان سال

دسته‌بندی: صنعت و معدن

عزم چادرملو بهره‌برداری از ۷ طرح توسعه‌ای تا پایان سال

دسته‌بندی: صنعت و معدن

۶ تیرماه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور ۸۸ درصد سهام‌داران در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

 امیرعلی طاهرزاده در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت خبر از عزم چادرملو برای بهره‌برداری از 7 طرح توسعه با سرمایه‌گذاری 375 هزار میلیارد ریال تا پایان سال داد. 

 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تاکید کرد: روند رو به رشد این شرکت قطعا به دلیل مساعدت سهامداران بوده است. 

 

وی درباره جایگاه گروه چادرملو در زنجیره تولید فولاد کشور در سال گذشته گفت: سهم گروه چادرملو در سال 1402 در تولید کنسانتره 10.6 میلیون تن و معادل 17 درصد، تولید گندله 3.9 میلیون تن و معادل 7 درصد، تولید آهن اسفنجی 3.4 معادل 10 درصد و تولید شمش فولادی 2.04 معادل 6 درصد است.

 

طاهرزاده افزود: گروه چادرملو در تولید کنسانتره کشور در سال 1402 در جایگاه دوم، در تولید گندله در جایگاه ششم، در تولید آهن اسفنجی در جایگاه پنجم و در تولید شمش فولادی در جایگاه هفتم کشور قرار گرفت.

 

وی عنوان کرد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو دارای 5 خط تولید کنسانتره است که ظرفیت اسمی این خطوط مجموعا 8.5 میلیون تن است که این شرکت در سال گذشته فراتر از ظرفیت اسمی تولید انجام داده است.

 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به میزان فروش شرکت گفت: در سال گذشته فروش شرکت در بخش کنسانتره 5.8 میلیون تن بوده که 22.5 همت درآمدزایی داشته است. همچنین فروش داخلی چادرملو در سال گذشته به 535 هزار و 74 میلیارد و 514 میلیون ریال و فروش صادراتی شرکت به 32 هزار و 779 میلیارد و 527 میلیون ریال رسید.

 

وی ادامه داد: مجموع فروش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال گذشته به 567 هزار و 854 میلیارد و 41 میلیون ریال رسید. جمع دارایی‌های شرکت نیز به 88 همت افزایش یافته است.

 

طاهرزاده عنوان کرد: عزم چادرملو بهره‌برداری از 7 طرح توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری 375 هزار میلیارد ریال تا پایان سال است که این طرح‌ها 1870 نفر اشتغالزایی مستقیم و 6 هزار و 560 نفر اشتغال غیر مستقیم به همراه دارد.

 

طاهرزاده طرح‌ها و اهداف کوتاه‌مدت شرکت چادرملو را شامل ادامه عملیات احداث نیروگاه سیکل‌ ترکیبی به ظرفیت 546 مگاوات در اردکان به روش EPC، ادامه روند اجرایی احداث کارخانه اکسیژن با ظرفیت 15000 نرمال متر مکعب، عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی و مشارکت در سرمایه‌گذاری، طراحی و اجرای عملیات پروژه اکتشاف، استخراج، فرآوری و تولید کنسانتره از آنومالی A10 برشمرد.

 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره اهداف و طرح‌های بلندمدت این شرکت گفت: طرح مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت 3 میلیون تن، عملیات اجرایی و احداث و بهره‌برداری از کارخانه ذوب، کلاف و آهن اسفنجی فولاد سرمد ابرکوه، بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی اردکان، طرح احداث کارخانه میلگرد و کلاف در میبد و ... از جمله این طرح‌هاست.

 

وی ادامه داد: احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی در منطقه خضرآباد و احداث دو نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در بهاباد و اردکان را آغاز کرده‌ایم. پروژه احداث کارخانه کلاف‌سازی با ظرفیت تولید 450 هزار تن کلاف فولادی، کارخانه فولادسازی و احداث کارخانه احیا مستقیم  را در شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در دست اجرا داریم که پروژه کلاف آن در تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

طاهرزاده تاکید کرد: برنامه‌ریزی جهت کاهش قیمت تمام شده حمل مواد معدنی در مجموعه چادرملو انجام شده است و بر همین اساس 550 واگن و 54 کشنده خریداری شده و قرارداد خرید 10 دستگاه لوکوموتیو نیز منعقد شده است.

 

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، 62 تومان به ازای هر سهم سود تقسیم شد.

برچسب: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، مجمع عمومی عادی سالیانه



https://jahaneghtesad.com/direct/17017


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |