جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1245 11:43 1402/01/06

عرضه های مطلوب سیمان در ۱۴۰۱

دسته‌بندی: صنعت ، بورس

عرضه های مطلوب سیمان در ۱۴۰۱

دسته‌بندی: صنعت ، بورس

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با تاکید بر اقدام به جا و مُبارک ورود کل سیمان کشور از خرداد سال ۱۴۰۰ به بورس کالا گفت: با استمرار و عرضه های مطلوب شرکت های سیمانی در بورس کالا طی سال گذشته، شاهد آرامش و ثبات مطلوب این بازار بودیم که علاوه بر تامین نیاز داخل، بخشی از تولیدات نیز به بازارهای جهانی صادر شد.

علی اکبر الوندیان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درباره عملکرد صنعت سیمان در سال ۱۴۰۱ گفت: با عرضه سیمان از خرداد سال ۱۴۰۰ به بورس کالا که اقدام شایسته، به جا و مبارکی بود، صنعت سیمان با شرایط مطلوبی مواجه شد و خریداران و فروشندگان در یک وضعیت شفاف و رقابتی قرار گرفتند.

به گفته الوندیان در همین مدتی که سیمان در بورس کالا عرضه شده است، گردش های مالی و وضعیت فروش شرکت های سیمانی شفاف شده و در بستر امن و رقابتی بورس کالا، صنعت سیمان توانست از نظام قیمت گذاری دستوری خارج شود.

به گفته او شرکت های سیمانی در یک سال گذشته بسیار بیش تر از تقاضای واقعی در بورس کالا سیمان عرضه کرده اند و چه بسا در برخی از ماه های سال با مازاد عرضه روبه رو بودیم و به عبارتی بازار سیمان در شرایط باثباتی قرار داشته است.

الوندیان با اشاره اینکه شرکت های سیمانی توانستند بخشی از محصول خود را نیز در سال جاری به طور موفقیت آمیزی صادر کنند، تاکید کرد: با پوشش تقاضای مورد نیاز توسط شرکت های سیمانی، عرضه و تقاضای سیمان در بورس کالا در شرایط با ثبات و مطلوبی دنبال شد و بازار هم متاثر از کشف قیمت ها بدون فضای ملتهب، سال جاری را از سرگذراند.

برچسب: جهان اقتصاد ، بورس کالا ، صنعت سیمان ، اخبار روز ، علی اکبر الوندیان ، مازاد عرضه



https://jahaneghtesad.com/direct/1245


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |