جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3752 18:43 1402/03/20
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه عنوان کرد :

ریل ملی، سالانه ۵۰۰ هزاردلار صرفه جویی در مترو تهران رقم می زند

دسته‌بندی: ترابری ، استان‌ها ، صنعت
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه عنوان کرد :

ریل ملی، سالانه ۵۰۰ هزاردلار صرفه جویی در مترو تهران رقم می زند

دسته‌بندی: ترابری ، استان‌ها ، صنعت

مسعود دُرستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه استفاده از محصولات ملی با کیفیت جهت مهار تورم و رشد تولید موثر خواهد بود،در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار ما گفت : مترو تهران سالانه ۵۰۰ شاخه ریل نیاز دارد و استفاده از ریل ملی در مترو تهران از خروج ۵۰۰ هزار دلاری ارز از کشور جلوگیری می کند.

 وی با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به عنوان اولین و بزرگترین شرکت بهره بردار متروی تهران ، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۰۰ شاخه ریل ۱۸ متری ۵۴E۱ و ۲۵۰ شاخه ریل۶۰E۱ از ذوب آهن اصفهان خریداری نموده و در مترو تهران مورد استفاده قرار داده است،اظهار داشت : ریل های تولیدی ذوب آهن اصفهان برای اولین بار در ۱۲ کیلومتر از مسیر ریلی خطوط ۷ گانه متروی تهران و حومه استفاده شده است.  

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: در کنار تامین ریل مورد نیازمان از ذوب آهن اصفهان، آماده همکاری با این مجتمع عظیم صنعتی برای انجام هرگونه تست یا آزمایش میدانی با کارشناسان هستیم.

حمایت از تولید داخل، عامل توسعه و پیشرفت کشور

وی افزود: ما در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مترو، از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی حمایت می کنیم و اعتقاد داریم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولید داخل و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.  

درستی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به مقوله «ساخت داخل» تاکید ویژه ای دارند گفت:  هم اکنون که ریل به عنوان یک محصول استراتژیک در داخل تولید می شود، نیاز است تمامی مجموعه های ریلی کشور، ریل مورد نیازشان را در راستای حمایت از تولید داخل و رشد تولید این محصول، از ذوب آهن اصفهان تامین کنند تا رونق تولید و صرفه جویی محقق شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اظهار داشت : مسئولین ذوب آهن اصفهان همواره حُسن نیت خودشان را برای بازدید میدانی از فرایند تولید ریل اعلام نمودند.  

شایان ذکر است در جلسه هیات مدیره اتحادیه شرکت ‌های قطار شهری کشور که دوشنبه هشتم خردادماه به میزبانی شرکت قطار شهری مشهد برگزار شد، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان رسماً از مسئولین حمل و نقل ریلی کشور، دانشگاهیان، نخبگان و کلیه صاحب نظران این عرصه برای بازدید از فرایند تولید ریل در این مجتمع عظیم صنعتی دعوت نمود.

 

برچسب: جهان اقتصاد ، حمل و نقل ، اصفهان ، اخبار روز ، ذوب آهن ، متروی تهران ، ریل ملی ، ساخت داخل



https://jahaneghtesad.com/direct/3752


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |