جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 1576 20:26 1402/01/22

دلار جهانی در مقابل طلا کوتاه آمد

دلار جهانی در مقابل طلا کوتاه آمد

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) پس از کاهش بیش از یک درصدی جلسه قبل، افزایش یافت زیرا دلار کاهش یافت و سرمایه‌گذاران منتظر آمار تورم این هفته آمریکا بودند که می‌تواند بر مسیر سیاست پولی فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۷ درصد افزایش به ۱۹۹۸ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۹۹۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد پایین‌تر بود و شمش را برای دارندگان ارزهای خارجی ارزان‌تر کرد.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده هستند که قرار است روز چهارشنبه ارائه شود. نتایج نشان می‌دهد که فدرال رزرو همچنان می‌تواند یک بار دیگر نرخ بهره را در ماه مه افزایش دهد و بازارها با احتمال ۷۱.۳ درصدی برای افزایش ۲۵ واحدی قیمت‌گذاری خواهند کرد.

گزارش اشتغال ایالات‌متحده که روز جمعه منتشر شد، شرط افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در ماه آینده را افزایش داد. هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده زمانی افزایش می‌یابد که نرخ بهره برای کاهش تورم افزایش یابد.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که تورم مصرف‌کننده ماه مارس چین به پایین‌ترین حد از سپتامبر ۲۰۲۱ رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه ۰.۲۵ درصد افزایش یافت و از ۹۳۰.۹۱ تن روز پنجشنبه به ۹۳۳.۲۲ تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴.۹۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۹۵.۷۱ دلار و پالادیوم با ۱.۴ درصد افزایش به ۱۴۳۱ دلار و ۵۴ سنت رسید.

 

 منبع: دنیای معدن

برچسب: جهان اقتصاد ، شاخص دلار ، ارز خارجی ، تورم مصرف کننده ، پلاتین ، اخبار روز ، شمش ، بهای اونس طلا ، طلای آمریکا ، بهای نقره



https://jahaneghtesad.com/direct/1576


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |