شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 8313 10:07 1402/07/21

دستگاه ها در حوزه هوش مصنوعی باید هماهنگ شوند

دسته‌بندی: صنعت و معدن

دستگاه ها در حوزه هوش مصنوعی باید هماهنگ شوند

دسته‌بندی: صنعت و معدن

علی بزرگی امیری استاد دانشگاه تهران، در نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در فولاد، معدن و صنایع معدنی، در حوزه کاربرد هوش مصنوعی سوال بلاتکلیفی دستگاه‌هاست و باید دستگاه‌ها با هم هماهنگ شود. افراد زیادی در سطوح پایین در مورد هوش مصنوعی آموزش می بینند اما در سطح مدیران چنین آموزشی نداریم.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد در این همایش افراد از رشته‌های مختلف وجود دارند و به نظر می‌رسد در هوش مصنوعی، افراد از رشته‌های مختلف در زمینه‌های مختلف دخیل هستند. باید دید چگونه پروژه‌های هوش مصنوعی در سازمان اجرا می‌شود. هوش مصنوعی مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها و تکنیک‌ها است که با آن می‌توان به ماشین یاد داد که به خوبی انسان و در پاره ای موارد بهتر از انسان، تصمیم بگیرد. هوش مصنوعی و تحول دیجیتال برای هوشمند شدن صرف نیست  بلکه برای افزایش ارزش و در خدمت اهداف سازمانی است. زمان، پول، کیفیت، انعطاف و دو شعار ویدیو کنفرانس یعنی بهروری و پایداری، مباحث مطرح در هوش مصنوعی است. اقتصاد چرخشی هم مطرح شده است.

وی افزود: وقتی وارد هر پروژه‌ای می‌شویم، باید به عملکرد دقت کرد. برای برنامه‌ریزی راهبردی هوش مصنوعی ایران در پژوهشگاه ارتباطات، برای چشم انداز هوش مصنوعی پروژه ای انجام شده که در آن آمده است جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۱۰، با بهره‌گیری از قابلیت‌های اخلاق مدار هوش مصنوعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی، باید جز ۱۰ کشور اول جهان در این زمینه باشد. نیت رشد اقتصادی و افزایش رفاه است. ۸۰ درصد از پروژه‌های هوش مصنوعی، قرار است برای رفع نیازهای کشور باشد. ۱۲ درصد جی.دی.پی کشور باید از طریق هوش مصنوعی تامین شود و اهداف دیگری نیز در این سند ذکر شده است. جریان بزرگی در کشور بر روی بحث در مورد هوش مصنوعی، در حال ایجاد شدن است. در همان سند ۹ کاربرد گفته شده است. در راهبرد ۸ به کاربرد هوش مصنوعی اشاره کرده است. حوزه‌های پرکاربرد هوش مصنوعی شامل اقتصاد، سلامت، حمل و نقل و مدیریت شهری، کشاورزی، کاهش اثرات زیست محیطی، حوزه صنعت و معدن و تجارت، آموزش و غیره است. در حوزه کاربرد هوش مصنوعی سوال بلاتکلیفی دستگاه‌هاست و باید دستگاه‌ها با هم هماهنگ شود. افراد زیادی در سطوح پایین در مورد هوش مصنوعی آموزش می بینند اما در سطح مدیران چنین آموزشی نداریم.

 
برچسب: صنعت معدن تجارت ، ایمیدرو ، جهان اقتصاد ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/8313


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |