دوشنبه 31 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12209 13:00 1402/11/10
مدیرکل گمرکات استان اصفهان:

درآمدهای گمرکی اصفهان ۳ برابر افزایش یافت

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها
مدیرکل گمرکات استان اصفهان:

درآمدهای گمرکی اصفهان ۳ برابر افزایش یافت

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: درآمدهای گمرکی استان، بدون در نظر گرفتن نرخ ارز طی چهار سال اخیر به سه برابر افزایش یافته است.

رسول کوهستانی پزوه  با بیان اینکه گمرک اصفهان پیشینه‌ای از دوران باستان دارد، اظهار داشت: قدمت گمرک اصفهان حداقل به قدمت پل شهرستان و دوران ساسانیان و ساختمان گمرک‌خانه موجود بر روی این پل، به مسیر راه ابریشم باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه ۶ بهمن روز جهانی گمرک نامگذاری شده است، از کارمندان گمرک استان اصفهان قدردانی کرد و افزود: این استان هفت واحد گمرکی شامل گمرکات اصفهان، کاشان، ذوب آهن، فولاد مبارکه، مسافری فرودگاه، کارگو ترمینال فرودگاه و امانات پستی دارد و در ۴۴ واحد انبار اختصاصی به بیش از ۹۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان، و با کمترین امکانات در تأمین زنجیره پایدار تولید، صادرات و واردات خدمات می‌دهد.

 

مدیرکل گمرکات استان اصفهان ابراز داشت: همکاران من در گمرکات استان علی‌رغم وجود بیماری همه گیر کرونا و وضعیت آلودگی هوای اصفهان در سال‌های اخیر توانستند با اجرای بسته حمایتی، برنامه‌ها و سیاست‌های گمرک ایران در ارائه تسهیلات و خدمات به فعالان اقتصادی و احدهای تولیدی موفق عمل کنند به طوری که طی چهار سال صادرات از گمرکات استان بیش از ۱.۵ برابر و واردات نزدیک به دوبرابر و درآمد گمرکات استان بیش از سه برابر (بدون توجه به نرخ ارز) افزایش یافته است.

 

کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه اداره کل گمرکات استان اصفهان در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی (ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی) در گروه دستگاه‌های اجرایی اقتصادی و مالی، در مجموع امتیازات شاخص‌های عمومی و اختصاصی، حائز رتبه برتر شد، افزود: کارکنان گمرک همواره نیاز به آموزش و افزایش دانش خود داشته و از سوی دیگر کارمندان جدید نیاز به یادگیری و سازگاری با تغییرات در قوانین و مقررات و تکنولوژی‌ها دارند.

 

وی ایجاد مرکز آموزش منطقه‌ای گمرکات استان اصفهان را یکی از ابتکارات گمرک ایران دانست و گفت: امید است با حمایت‌های استان و از محل فروش اموال مازاد و با مساعدت گمرک ایران طرح‌های آتی گمرکات استان اصفهان بالاخص ساخت گمرک کاشان و ساختمان جدید گمرک اصفهان که همگی منافع ملی در آنها در نظر گرفته شده است اجرا شود.

 

برچسب: اصفهان ، گمرک استان اصفهان ، درآمد گمرکی اصفهان



https://jahaneghtesad.com/direct/12209


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |