شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 15861 09:03 1403/02/30

لوله مانیسمان چیست؟

دسته‌بندی: صنعت و معدن

لوله مانیسمان چیست؟

دسته‌بندی: صنعت و معدن

لوله مانیسمان (Mannesmann) یا مانسمان، یک نوع لوله فولادی است که بدون جوش و درز ساخته می‌شود و به‌خاطر ساختار یکپارچه، مقاومت و انعطاف بیشتری نسبت به لوله‌های دیگر دارد. همین موضوع باعث شده که قیمت لوله مانیسمان بالاتر از سایر لوله ها باشد و کاربرد آن‌ها گسترده‌تر شود. از لوله مانیسمان که با نام لوله بدون درز هم شناخته می‌شود، در خطوط انتقال و فشار قوی، خطوط نفت و گاز و پتروشیمی‌ استفاده می‌شود.

لوله بدون درز‌ مانیسمان به توجه به نیاز‌ها و کاربرد‌های گوناگون انواع مختلفی دارد. انواع این لوله را معمولاً بر اساس رده آن‌ها دسته‌بندی می‌کنند. منظور از رده لوله‌ مانیسمان ، نسبت قطر خارجی به ضخامت لوله است. محبوب‌ترین رده‌های لوله بدون درز‌ مانیسمان عبار‌ت‌اند از:

  • لوله مانیسمان رده ۲۰
  • لوله مانیسمان رده ۴۰
  • لوله مانیسمان رده ۸۰

مشخصات فنی لوله مانیسمان

مشخصات فنی لوله مانیسمان به مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و همچنین خصوصیات فیزیکی و شیمیایی گفته می‌شود که کاربرد و نوع لوله بر اساس آن‌ها مشخص می‌شود. پس این مشخصات فنی، به‌صورت مستقیم روی قیمت لوله مانیسمان تأثیرگذار است. آشنایی با مشخصات فنی لوله بدون درز مانیسمان به شما کمک می‌کند که بهترین لوله مانیسمان را باتوجه‌به نیاز خود تهیه کنید. علاوه بر این، تولیدکنندگان لوله مانیسمان هم سعی می‌کنند که محصولات خود را مطابق با مشخصات فنی لوله مانیسمان تولید کنند تا مطابق با استانداردهای جهانی پیش بروند.

به‌صورت کلی، مشخصات فنی لوله بدون درز مانیسمان عبارت‌اند از:

  • جنس (مانند فولاد یا آلیاژهای فولاد مانند فولاد ضدزنگ)
  • ضخامت (از رده 20 تا رده 160)
  • قطر خارجی و داخلی (از 1/2 تا 24 اینچ)
  • طول لوله مانیسمان (معمولاً بین 5 تا 7 متر)
  • استاندارد لوله (استانداردهای جهانی مانند ASTM A106 یا API 5L و غیره)
  • خواص مکانیکی و شیمیایی
  • وزن لوله
  • کاربرد لوله

توجه کنید که مشخصات فنی لوله بدون درز مانیسمان، با توجه‌ به استانداردهای مختلف تغییر می‌کند. تغییر در هر یک از موارد بالا منجر به تغییرات قیمت لوله مانیسمان می‌شود. البته این تنها عامل نیست و در بخش بعدی عوامل مؤثر بر قیمت لوله مانیسمان را بررسی می‌کنیم.

قیمت لوله مانیسمان​

قیمت لوله بدون درز ، بسته به ویژگی‌ها و کاربرد‌هایی که دارد، می‌تواند بسیار متفاوت باشد و تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. یکی از آن‌ها رده لوله‌مانیسمان است و برای مثال، قیمت لوله‌مانیسمان رده ۲۰ نسبت به قیمت لوله‌مانیسمان رده ۴۰ کمتر است. البته این تفاوت قیمت حتی در لوله‌های هم رده دیده می‌شود و دلیل آن تولیدکنندگان لوله بدون درز‌مانیسمان هستند. برخی از تولیدکننده‌ها و کارخانه‌های تولید لوله مانیسمان، از مواد و روش‌های بهینه‌تری برای تولید استفاده می‌کنند و لوله‌های تولیدی خود را با قیمت بیشتری به بازار ارائه می‌کنند. همچنین قیمت لوله‌مانیسمان به‌صورت مستقیم تحت‌تأثیر قیمت روز فولاد هم است. اگر بخواهیم مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت لوله‌مانیسمان بدون درز را بیان کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نوع لوله مانیسمان
  • وزن و ضخامت
  • طول لوله مانیسمان
  • قیمت روز فولاد و فلزات مثل آلومینیوم
  • برند لوله مانیسمان
  • وضعیت رقابت و عرضه و تقاضای بازار
  • کاربرد لوله مانیسمان
  • تأمین‌کننده لوله مانیسمان

بهترین برند لوله مانیسمان​

توجه به برند لوله مانیسمان بسیار مهم است چون نوع برند به‌صورت مستقیم روی کیفیت و ماندگاری لوله تاثیرگذار است. خوشبختانه در ایران برندهای مختلفی انواع لوله مانیسمان را تولید می‌کنند و قیمت لوله مانیسمان هر برند هم تا حدودی متفاوت است. در این میان، لوله بدون درز کاوه (شرکت لوله های دقیق کاوه ایرانیان) و لوله مانیسمان اهواز (گروه ملی صنعتی فولاد ایران) جزء بهترین برندهای تولید کننده لوله بدون درز در کشور ایران هستند. در بخش‌ بعدی، این دو برند را بیشتر معرفی کرده‌ایم.

خرید و قیمت لوله مانیسمان کاوه

لوله مانیسمان کاوه، یک شرکت خصوصی با سابقه طولانی در زمینه تولید انواع لوله بدون درز است. این برند، یکی از اولین تولید کنندگان لوله مانیسمان در کشور است و محصولات خود را مطابق با بهترین استانداردهای جهانی تولید و به بازار عرضه می‌کند. قیمت لوله مانیسمان کاوه بر اساس رده و سایز لوله‌ها متغیر است و عواملی همچون میزان عرضه و‌ تقاضا، قیمت مواد اولیه، دلار و غیره بر قیمت لوله مانیسمان کاوه تأثیر می‌گذارند

خرید و قیمت لوله مانیسمان اهواز

لوله بدون درز اهواز یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین برندهای تولید‌کننده لوله مانیسمان در ایران است. این شرکت محصولات متنوع خود را با بالاترین کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کند. علاوه بر تأمین بخش قابل‌توجهی از نیازهای بازار ایران، لوله مانیسمان اهواز محصولات خود را به بیشتر کشورهای خاورمیانه نیز صادر می‌کند. از آنجایی‌ که قیمت لوله مانیسمان اهواز متغیر است، می‌توانید برای دریافت آخرین قیمت ها به صفحه لوله مانیسمان اهواز مراجعه کنید. شما می توانید قیمت انواع رده لوله مانیسمان اهواز (20، 40 و 80) را در صفحه لوله مانیسمان آهن تک مشاهده و دنبال کنید.

خرید و قیمت لوله مانیسمان وارداتی

از آنجایی که لوله های مانیسمان مصرف زیادی دارند و تولید داخلی جوابگوی نیاز بازار نیست، بخش عمده ای از لوله های بدون درز از کشورهای خارجی مانند چین وارد ایران می شوند. مانیسمان چینی یکی از بهترین نوع لوله‌های بدون درز مانیسمان در بازار است. این نوع از لوله‌های مانیسمان علاوه بر کیفیت بالایی که دارند، نسبت به برندهای خارجی دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. همین موضوع باعث شده که لوله مانیسمان چینی، به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در بازار ایران تبدیل شود. در صفحه لوله مانیسمان وارداتی می‌توانید لیست قیمت لوله مانیسمان چینی آهن تک را مشاهده کنید.
توجه کنید که قیمت لوله مانیسمان چینی بر اساس عوامل مختلفی مثل نوع لوله، طول، قیمت روز فولاد و غیره متغیر است و برای خرید در بهترین زمان، بهتر است در جریان نوسانات قیمت لوله مانیسمان قرار بگیرید.

جهت سفارش و خرید لوله های مانیسمان با بالاترین کیفیت میتوانید از طریق سایت آهن تک به نشانیahantak.com اقدام کنید یا با شماره تماس 021-48000966 با کارشناسان ارشد آهن تک در تماس باشید .

برچسب: فولاد ، سیمان ، مقاومت ، استاندارد ، خط لوله



https://jahaneghtesad.com/direct/15861


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |