پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 346 17:42 1401/11/17
لطیفی: افزایش حقوق درصدی عادلانه نیست؛

افزایش حق اولاد و عائله‌مندی کارمندان در سال ۱۴۰۲

لطیفی: افزایش حقوق درصدی عادلانه نیست؛

افزایش حق اولاد و عائله‌مندی کارمندان در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این که حق عائله‌مندی کارمندان در سال ۱۴۰۲ با میزان ۵۰ درصد افزایش به حدود ۹۰۰ هزار تومان و حق اولاد با صددرصد افزایش به ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید گفت: حداقل حقوق با شرایط اقتصادی فعلی کفاف زندگی را نمی‌دهد.

«میثم لطیفی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: حق عائله‌مندی در سال 1402 با میزان 50 درصد افزایش به حدود 900 هزار تومان و حق اولاد با صددرصد افزایش به 400 هزار تومان خواهد رسید.

 

رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر توجه جدی سازمان به بُعد خانواده و جوانی جمعیت، گفت: در دولت سیزدهم، حق عائله‌مندی از ابتدای مهرماه سال جاری از مبلغ 370 هزار تومان به 600 هزار تومان افزایش داده شد و حق اولاد نیز از 96 هزار تومان به 200 هزار تومان افزایش یافت.

 

معاون رئیس‌جمهور همچنین گفت: در سال 1400 حداقل پایه حقوق 3 میلیون و 500 بود و با افزایش حقوق، در حال حاضر حداقل حقوق 6 میلیون و 600 است که البته با شرایط اقتصادی، همین هم کفاف زندگی بعضی از همکاران را نمی‌دهد.

افزایش حق اولاد و عائله‌مندی کارمندان در سال 1402 / لطیفی: افزایش حقوق درصدی عادلانه نیست

وی در خصوص شیوه افزایش حقوق در سال 1402 الگوی ثابت برای افزایش حقوق را مبنای عدالت عنوان کرد و گفت:‌ اگر حقوق با الگوی ثابتی در حکم کارگزینی اضافه شود، عدالت اجرا خواهد شد و مبنای الگوی درصدی، الگوی مناسبی برای افزایش حقوق نیست، چون فردی که بیشتر می‌گیرد، با الگوی درصدی به نسبت حقوقش افزایش پیدا می‌کند و این عدالت نیست.

 

وی گفت: ایجاد ردیف ترمیم حقوق در احکام از آذرماه امسال، ساماندهی سهم دستگاه‌های اجرایی در فوق‌العاده ویژه و پیشنهاد اتصال پرداخت‌های خارج از حکم به ارزیابی عملکرد و بهره‌وری برخی از اقدامات سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص عادلانه کردن حقوق و دستمزد است.

 

منبع: تسنیم

برچسب: جهان اقتصاد ، افزایش حقوق ، حقوق کارگران ، اخبار روز ، حق اولاد ، حق عائله مندی



https://jahaneghtesad.com/direct/346


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |