شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 10078 06:30 1402/09/09
معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان در دومین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت عنوان کرد:

افزایش تولید بنزین پتروپالایشگاه اصفهان به ١٧ میلیون لیتر در روز با تکمیل طرحهای توسعه ای

دسته‌بندی: انرژی ، نفت و گاز ، پتروشیمی
معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان در دومین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت عنوان کرد:

افزایش تولید بنزین پتروپالایشگاه اصفهان به ١٧ میلیون لیتر در روز با تکمیل طرحهای توسعه ای

دسته‌بندی: انرژی ، نفت و گاز ، پتروشیمی

معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان دومین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت گفت: میزان تولید بنزین پالایشگاه اصفهان به حدود ١٧ میلیون لیتر افزایش پیدا می کند.

اصغر صابری، با اشاره به اینکه پالایشگاه اصفهان حدود 50 سال پیش طراحی شده و مشکلات زیادی بر روی شبکه‌ آب آتش‌نشانی این شرکت وجود داشت لذا با افزایش فشار در شبکه ‌های آتش‌نشانی معمولاً با مشکل مواجه می ‌شدیم  گفت: با سیاستگذاری انجام شده هم اکنون درحال تعویض کل شبکه‌ آب آتش‌نشانی پالایشگاه هستیم و لوله ‌ها از حالت کربن ‌استیل به GRP تغییر می ‌کنند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان در منطقه‌ کویری قرار دارد، طرح ‌هایی برای کاهش مصرف آب انجام شده است که  ساخت کولینگ ‌های هیبریدی در دستورکار قرار گرفت.

 

معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه با راه اندازی پروژه‌ های Hero و ZLE میزان مصرف آب‌ کمتر خواهد شد، افزود: درحال حاضر بیش از نیمی از میزان آب مصرفی پالایشگاه از پساب شاهین‌ شهر تأمین می ‌شود که حدوداً ۵٠٠ متر مکعب بر ساعت است که با تصفیه سازی به شبکه ‌های داخلی پالایشگاه اضافه شده ‌است.

 

صابری در خصوص برنامه استفاده از‌ نفت کوره به عنوان خوراک پتروشیمی افزود: شرکت سهروردی طرحی را تا سال ١۴٠٣ راه ‌اندازی خواهد کرد تا نفت کوره ابتدا وارد واحد RHU شده و عملیات شیرین ‌سازی انجام‌ شود و در ادامه واحد RFCC  محصولاتی چون گاز مایع، بنزین، نفت سفید و گازوئیل تولید می شود. گاز مایع در زنجیره‌ ارزش تولید قرار می‌ گیرد  وبنزینی که تولید می‌ شود بنزین با درجه‌ اُکتان بالا خواهد بود.

 

صابری گفت: پروژه‌ PDH جز برنامه ‌های پالایشگاه است که مطالعات اولیه و امکان سنجی‌اش FS انجام شده و امیدواریم تا سال 1405 راه ‌اندازی کنیم.

 

معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان تصریح کرد: طرح ‌های افزایش ظرفیت فقط با توانمندی داخلی و با حضور، همکاری و همدلی تیم هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حال انجام است. 

 

صابری افزود: در واحد DHT، یا همان واحد شیرین ‌سازی دیزل عملاً از هیچ جایی کاتالیست خارجی استفاده نشد وخوشبختانه ازکاتالیست ‌های داخلی استفاده شد؛ علیرغم افزایش حدود ٢٠ درصد ظرفیت این واحد، باز هم میزان گوگرد ما زیر PPM ١٠ قرار دارد که جزو افتخارات برای کشور است چرا که ما هم توانستیم کاتالیست داخلی تولید کنیم و به سازندگان داخلی اعتماد کرده و این کاتالیست ‌‌ها را استفاده می کند.

 

برچسب: صنعت نفت ، تولید بنزین ، هلدینگ پتروپالایش اصفهان ، ساخت کولینگ ‌های هیبریدی



https://jahaneghtesad.com/direct/10078


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |