جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 3052 21:10 1402/03/08

استفاده از پساب برای جبران کمبود آب اولویت شرکت فولاد خراسان است

دسته‌بندی: صنایع مادر

استفاده از پساب برای جبران کمبود آب اولویت شرکت فولاد خراسان است

دسته‌بندی: صنایع مادر

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان گفت: استفاده از پساب و بازچرخانی آب برای جبران کمبود آب خط تولید فولاد یکی از اولویت‌های اصلی این مجتمع است.

 طهمورث جوانبخت روز یکشنبه افزود: هم اکنون سرمایه گذاری‌های مختلفی در موضوع توسعه زیرساخت‌ها در مجتمع فولادی خراسان در دست اقدام است.

وی ادامه داد: محدودیت‌های آب در سطح کشور وجود دارد و مجتمع فولاد خراسان نیز از این قاعده خارج نیست، باید بتوانیم با در نظر گرفتن راهکار‌هایی امکان استفاده از آب برای تهیه فولاد را فراهم کنیم.

جوانبخت همچنین در خصوص بهره گیری از دانش نخبگان در صنعت فولاد اظهار کرد: استفاده از دانش نخبگان در طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع، دارای اولویت است تا بتوانیم متخصصان همراه با انگیزه لازم را، از میان نخبگان کشور برای فعالیت در این صنعت، جذب و به کارگیری کنیم.

مدیر عامل شرکت فولاد خراسان گفت: حضور نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در موضوعات مختلف از جمله، رفع برخی مشکلات زیست محیطی، بازچرخانی آب مورد نیاز صنایع و همچنین تکمیل سبد کالای محصولات فلزی با استفاده از نوآوری و فناوری در مسیر ارتقاء شرکت و همچنین فولاد کشور موثر باشد.

مجموعه فولاد خراسان به جهت تولید و بهره‌وری در سطح بسیار خوبی قرار دارد و تعطیلی حتی یک ساعت این کارخانه موجب ضرر برای منطقه و کل کشور است.

مجتمع فولاد خراسان در منطقه‌ای به مساحت ۱۴۰۰ هکتار، واقع در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در شرق کشور، از سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسید.

این مجتمع در سال ۱۳۶۹ با سرمایه اولیه ۱.۵ میلیارد ریال با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران و بانک سپه تاسیس شد و با نام نورد فولاد خراسان به ثبت رسید و در سال ۷۴ نام آن به شرکت مجتمع فولاد خراسان تغییر یافت.

این مجتمع دارای ۶ کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن در سال، ۲ واحد احیای مستقیم با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن، ۲ واحد فولادسازی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن و کارخانه نورد با ظرفیت تولید سالانه ۶۴۰ هزار تن است.

شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

برچسب: جهان اقتصاد ، بانک سپه ، مجتمع فولاد خراسان ، پساب ، زیرساخت ، اخبار روز ، شرکت ملی فولاد ، طهمورث جوانبخت ، نیشابور



https://jahaneghtesad.com/direct/3052


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |