سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 289 12:18 1401/11/12
آمار صادرات محصولات زنجیره فولاد در ۱۰ ماهه نخست امسال + جدول

از افزایش ۳۱۷ درصدی صادرات گندله تا کاهش ۱ درصدی صادرات فولاد ایران

آمار صادرات محصولات زنجیره فولاد در ۱۰ ماهه نخست امسال + جدول

از افزایش ۳۱۷ درصدی صادرات گندله تا کاهش ۱ درصدی صادرات فولاد ایران

بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، ۸ میلیون و ۴۵۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱ درصدی را نشان می‌دهد. نکته قابل توجه در صادرات محصولات زنجیره فولاد ایران این است که در ۱۰ ماهه نخست امسال، صادرات گندله با رشد ۳۱۷ درصدی به بیش از ۴٫۲ میلیون تن رسیده است.

 

در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۵ میلیون و ۷۰۵ هزار تن بوده که کاهش ۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

در ۱۰ ماهه نخست امسال، صادرات بیلت و بلوم با رشد ۱۱ درصدی به ۴ میلیون و ۳۴۴ هزار تن رسیده و صادرات اسلب نیز با کاهش ۲۸ درصدی به ۱ میلیون و ۳۶۱ هزار تن رسیده است.

 

وضعیت صادرات محصولات فولادی

 

کل صادرات محصولات فولادی کشور در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱ درصدی را نشان می‌دهد.

 

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۲ میلیون و ۳۹۸ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، ۷ درصد افزایش یافته است.

صادرات میلگرد شاخه که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۱۰ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد افزایش یافته است و به ۱ میلیون و ۷۷۱ هزار تن رسیده است. صادرات میلگرد کلاف اما ۱۴ درصد کاهش یافته است.

 

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش ۲۸ درصدی به ۳۵۶ هزار تن رسیده است.

گفتنی است در ۱۰ ماهه نخست امسال صادرات آهن اسفنجی ۷۴۴ هزار تن بوده است که کاهش ۲۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. صادرات کنسانتره نیز با افزایش ۱۶ درصدی به ۵۷۶ هزار تن رسیده است.

 

صادرات گندله نیز در ۱۰ ماهه نخست امسال با رشد ۳۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴ میلیون و ۲۰۷ هزار تن رسیده است.

 

جدول زیر که جزئیات صادرات و واردات فولاد ایران در ۱۰ ماهه نخست سال جاری را نشان می‌دهد، ببینید:

منبع: پترومتالز

برچسب: جهان اقتصاد ، فولاد ، گمرک ، گندله ، صادرات ، اخبار روز ، مقاطع فولادی



https://jahaneghtesad.com/direct/289


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |