یکشنبه 30 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 181523 20:47 1401/03/10
فایل اجاره مسکن کمیاب شد

فایل اجاره مسکن کمیاب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فایل اجاره مسکن کمیاب شد

فایل اجاره مسکن کمیاب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

داوود بیگی نژاد کارشناس حوزه مسکن در گفتگو با خبرنگار جهان اقتصاد ظهار داشت:  با وجود اینکه به فصل اجاره مسکن نزدیک شده ایم اما تعداد واحدهای اجاره ای که در بازار مسکن عرضه می شود بسیار محدود است.

وی افزود:  دلیل   کاهش عرضه واحدهای اجاره ای را  ابتدا باید در کاهش ساخت و ساز و  تولید مسکن جستجو  کرد که در سال‌های اخیر کاهشی چشمگیر  داشته است.و با  بررسی تعداد پروانه ساختمانی صادر شده  چند سال اخیر توسط شهرداری های مناطق مختلف می‌توان به مقدار درصد کاهش صدور مجوز ساخت دسترسی پیدا کرد و البته به همین نصبت درآمد. مشاورین املاک نیز به نسبت تورم کاهش یافته است.

این کارشناس حوزه مسکن ادامه داد:  از طرفی با توجه به قوانین شهرداری سازندگان باید در ازای هر واحدهای که  می‌سازند  اقدام به تامین پارکینگ کنند لذا سازندگان مجبور هستند که بیشتر به سمت ساخت اپارتمان با متراژ بزرگ بروند.

اما نیاز بازار امروز اجاره و حتی خرید و فروش صرفا  واحد های بزرگ نیست .

وی تصریح کرد: زوج های جوان نیازمند واحد هایی با متراژ های کوچک تر برای اجاره هستند که برای نیاز آنها نیز باید چاره اندیشی شود. مخصوصا در مناطق پایین شهر و حتی میانه شهر

بیگی نژاد:  با توجه به اینکه متاسفانه تعداد طلاق در میان خانواده ها افزایش یافته است تعداد افراد مطلقه که به صورت انفرادی  زندگی می کند و نیازمند خانه جداگانه هستند افزایش یافته است که این امر نیز خود  تقاضا را در بازار مسکن اجاره بالا برده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم که قانون گذار شرایطی را فراهم کند که میزان تولید و عرضه واحدهای اجاره ای در کشور افزایش یابد که یکی از راهکارهای آن ایجاد انگیزه برای تولید مسکن اجاره ای است .  ایجاد انگیزه   برای سرمایه گذرتان  در این بخش  با ایجاد شرایط آسان ساخت و ساز و معافیتهای مالیاتی و عوارض شهرداری ایجاد می‌شود .

اما باید در نظر داشت هر مقدار  فشار تولید و نگهداری  و دریافت مالیات به مالکان و سازندگان بیشتر شود  این فشار بر روی مستاجران نیز افزایش می یابد، چرا که هزینه مالک و پرداختی مستاجر رابطه مستقیم دارند .



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |